Friday, October 23, 2015

ဖက္ဒရယ္ပညာေရး (အပုိင္း ၁၀) ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အတြက္ အိမ္စာ

education-not-for-sale
အိႏၵိယ၏ ပညာေရးစနစ္ကိုျပဳျပင္ျခင္း
            အႏွစ္သာရကင္းမဲ့ၿပီး ဆြဲေဆာင္မႈ မရွိလွတဲ့ ပညာေရးဥပေဒမ်ားကို ျပဌာန္း၊ ဝင္ေငြရဖို႔ အဓိက ခပ္ညံ့ညံ့ အင္ဂ်င္နီယာေကာလိပ္ေတြကို မႈိလိုေပါက္ေအာင္ တည္ေထာင္ထား၊ သုေတသန၊ အစိုးရ-အရပ္ဖက္ ပါတနာဆက္စပ္ လုပ္ငန္းမ်ားနဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ဆန္းသစ္ေရးေတြမွာလည္း အရွိန္အဝါနဲ႔ အရွိန္အဟုန္ကင္းမဲ့...။ အိႏၵိယႏိုင္ငံအတြက္ ပညာေရးစနစ္ကို စိန္ေခၚခ်က္ေတြကေတာ့ျဖင့္ထင္ရွား ေပၚလြင္လွပါတယ္။ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ေတြ တသီတသန္းႀကီးနဲ႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္ထုကေတာ့ပိုမို ေကာင္းမြန္တဲ့ ပညာေရးကို အလိုရွိေနၾကၿပီး ဘယ္ေလာက္ပဲ ေငြကုန္ကုန္ မရမကကို လိုခ်င္ေနၾကၿပီ။
            ဒီလူထုဆႏၵဟာဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ နာရန္ဒရာမိုဒီနဲ႔ သူ႕ရဲ႕ ၫႊန္႔ေပါင္း အမ်ိဳးသား ဒီမိုကရက္တစ္ မဟာမိတ္NDA  အစိုးရရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား အေပၚမွာ လုံးလုံးလ်ားလ်ားမူတည္ေနပါတယ္။ သမိုင္းဝင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားအတြက္ လူထုရဲ႕ အာဏာနဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကိုလည္းရရွိထားၾကတယ္။ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္၊ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္၊ တိတိက်က် စီစဥ္ထားရွိတဲ့ကမ္ပိန္းမ်ားနဲ႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မိုဒီဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုင္းျပည္က ငံ့လင့္ တမ္းတေနတဲ့ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ကို ရွင္သန္ႏိုးထ ေစခဲ့ၿပီ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို အာမခံေပးမယ့္မိုဒီရဲ႕ မူဝါဒေရးရာကိစၥမ်ားထဲမွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ဟာ ထိပ္ဆုံးမွာ ရွိေနတယ္။ငါးႏွစ္သက္တမ္းဟာ ပညာေရးစနစ္ကို ကုစားျခင္းငွါ မစြမ္းသာေပမယ့္လည္း မိုဒီရဲ႕ ၫႊန္ေပါင္းအစိုးရအဖြဲ႕ဟာျဖင့္ လမ္းေၾကာင္းမွန္အတြက္ ေျခလွမ္းအနည္းငယ္ေတာ့ လွမ္းႏိုင္ပါတယ္။
            ဒီေျခလွမ္းငါးလွမ္းကို ေဆြးေႏြးပါရေစ...။
 (၁) ပညာေရးအခြင့္အေရးဥပေဒကို ျပန္လည္မြမ္းမံဆန္းသစ္
            Revamp the Right toEducation (RTE) Act
            ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လမွာ ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ သမိုင္းဝင္ဥပေဒျဖစ္တဲ့ ကေလးငယ္မ်ား၏ အခမဲ့ မသင္မေနရ ပညာေရး အခြင့္အေရး ဥပေဒ Revampthe Right to Education (RTE) Act ဟာတိုင္းျပည္ရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ ေစဖို႔အတြက္ ေျခလွမ္းမွန္ တစ္လွမ္းျဖစ္တယ္။သို႔ေပတဲ့ အဲဒီဥပေဒကို ျပန္လွန္ ဆန္းစစ္သစ္လြင္ဖို႔ လိုေနၿပီ။ ဖြဲ႕စည္းထားပုံကိုလည္းျပဳျပင္တည္ေဆာက္ရမယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္းမွာစာသင္ေက်ာင္း အေရအတြက္ဟာ တိုးျမင့္ လာခဲ့ေပမယ့္ အင္မတန္မွကို လိုအပ္ေနတဲ့ ပညာေရး အရည္အေသြးအေပၚအထူးျပဳ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္ကေတာ့ လစ္ဟာေနဆဲပါ။
            ႏွစ္စဥ္ပညာေရး အဆင့္အတန္း အစီရင္ခံစာအရ တတိယတန္းကေန ပဥၥမတန္းအ႐ြယ္ ကေလးငယ္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ အေျခခံသခ်ၤာကိုတတ္ေျမာက္မႈ မရွိၾကဘူး။ တတိယတန္းအ႐ြယ္ ကေလးငယ္ေတြထဲမွာ ၄၀ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းမၽွသာပထမတန္း ဖတ္စာကို ဖတ္႐ႈႏိုင္ၾကတယ္။ သာမန္ကာလၽွံကာမၽွျဖစ္တဲ့ ဆရာျဖစ္သင္တန္းေတြဟာ ဒီျပႆနာရဲ႕ အေၾကာင္းရင္း တစ္ခုျဖစ္တယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ပညာေရးစိန္ေခၚခ်က္ေတြကို သိျမင္ နားလည္ေစျခင္းငွါ မစြမ္းသာဘဲ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ႕ေနၿပီးညံ့ဖ်င္းလွတဲ့ B.Ed ပညာေရးဘြဲ႕သင္တန္း ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းနဲ႔ စတင္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တယ္။ဒါ့အျပင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ပညာေရးမညီမၽွမႈကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစဖို႔နဲ႔ RTE ရည္မွန္းခ်က္ေတြကိုအေကာင္အထည္ ေဖၚ ေစႏိုင္ဖို႔ရာအတြက္ တစ္ႏိုင္ငံလုံး လႈပ္ရွားမႈျဖစ္တဲ့ Teach forIndia လိုမ်ိဳး ပုဂၢလိက အဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႔ပိုမို ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားဟာ RTE ကို အရွိန္အဟုန္ရေစေပမယ့္ ပညာတတ္ တစ္သီးပုဂၢလမ်ား အေနနဲ႔လည္း ဒီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ရထားေပၚမွာ လိုက္ပါလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခြင့္ဖန္တီး ထားေပးရမယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး တကၠသိုလ္မ်ားမွာ အလုပ္သင္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ဝင္ေရာက္ခြင့္ေပးျခင္းျဖင့္ ထူးခၽြန္ ထက္ျမက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ပညာေရးေလာကထဲ ဆြဲေခၚႏိုင္ပါတယ္။
            အစိုးရဟာပုဂၢလိကအဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ႕ corporate socialresponsibility ေကာ္ပိုရိတ္လူမႈဝတၱရားမ်ားကို တာဝန္ယူႏိုင္ေစဖို႔ရာသူတို႔ရဲ႕ ဝန္ထမ္းမ်ား အေနနဲ႔ RTE ဥပေဒမွာ ပါဝင္ေထာက္ခံလာေအာင္ အစီအစဥ္ဆြဲ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တယ္။ ဒီလိုလုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ လူထု၊ စီးပြားလုပ္ငန္းမ်ားနဲ႔ ပညာေရး စနစ္တို႔ကိုထိထိေရာက္ေရာက္ ခိုင္ခိုင္မာမာ ခ်ိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ျခင္း ရလဒ္ေကာင္း ရွိလာမယ္။ မိုဒီအတြက္ကံေကာင္း ေထာက္မခ်က္ကေတာ့ ဒီလို လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံေရး အမွတ္လည္း ရရွိေစမွာပါ။ဒီလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္မႈေတြလည္းလိုအပ္တယ္ေလ။ ဒီလို ဥပေဒျပဳ ျပဌာန္းခ်က္ေတြဟာလည္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ တိုင္းက်ိဳး ျပည္ျပဳလုပ္ရပ္နဲ႔ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္း ျဖစ္မႈကို ျပသရာေရာက္ပါတယ္။

(၂) အိႏၵိယစက္မႈတကၠသိုလ္ IIT ရဲ႕ အေကာင္းဆုံး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကိုျမႇင့္တင္ပါ၊ ပုံစံတူကူးခ် မိတၱဴ မပြားပါႏွင့္။
            LeverageIIT's best practices, but don't franchise them.
            အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕စက္မႈတကၠသိုလ္ IIT ကို ပုံစံတူ ပြားမ်ားျခင္းကေတာ့ နည္းလမ္းမမွန္တဲ့ ခ်ည္းကပ္မႈလို႔ဆိုရမယ္။ အဲဒီအျခားတကၠသိုလ္ အသစ္မ်ားမွာလည္း IIT ရဲ႕ အေကာင္းဆုံးေသာ ေျခရာလက္ရာမ်ားရွိေနသင့္ေပတဲ့ IIT ပုံစံတူမ်ား ပြားမ်ားျခင္းကေတာ့ IIT အမွတ္အသားသ႐ုပ္ကို ပ်က္စီးေစပါလိမ့္မယ္။လူထုတကၠသိုလ္မ်ားကိုရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္လိုမ်ိဳး ရရွိလာေစဖို႔ရာ ျမႇင့္တင္ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။IIT ရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ အင္ဂ်င္နီယာစြမ္းရည္နဲ႔ မတူတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ အမွတ္အသားသ႐ုပ္နဲ႔ ေအာင္ျမင္လာေစဖို႔ပါ။IIT ကို အေမရိကန္က Ivy League schools ေတြလိုမ်ိဳး အျခား တကၠသိုလ္မ်ားနဲ႔မတူ၊ သီးသန္႔ ထားရွိသင့္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္အသစ္မ်ား ရင့္က်က္ အ႐ြယ္ေရာက္လာဖို႔ရာက အခ်ိန္လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီတကၠသိုလ္အသစ္မ်ားဟာ IIT အထူးျပဳဘာသာရပ္နဲ႔ မတူဘဲပို က်ယ္ျပန္႔လွတဲ့ အတိုင္းအတာနဲ႔ ပညာေရး ဝန္ေဆာင္မႈ ျပဳႏိုင္ၾကမယ္။ အျခားႏိုင္ငံမ်ားကပညာေရး ပုံစံမိုဒယ္ေတြကိုလည္း နည္းမွီယူရင္း အိႏၵိယရဲ႕ ပညာေရး လိုအပ္ခ်က္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္မယ္။

(၃) ပုဂၢလိကေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားအေနနဲ႔ ပိုမို တာဝန္ခံမႈ ရွိပါေစ။
            အိႏၵိယရဲ႕ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား အေနနဲ႔ ပိုမို တာဝန္ခံမႈရွိေစဖို႔ရာက မလုပ္မျဖစ္ပါပဲ။ နည္းဥပေဒမ်ား ေကာင္းမြန္ေစျခင္းဟာ အဲဒီေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားရဲ႕ အနိမ့္ဆုံးစံ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ အရည္အေသြးကိုရရွိေစပါလိမ့္မယ္။ နည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေကာ္မစ္ရွင္လိုမ်ိဳး ဥပေဒျပဳအဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ျခင္းပါ။ ပညာေရးအခြင့္အလမ္းမ်ားနဲ႔ အိႏၵိယရဲ႕အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးစံႏႈန္းမ်ားကို ျမႇင့္တင္ျခင္းဆိုတဲ့ မစ္ရွစ္ ၂ ရပ္ကို တာဝန္ယူထားၾကတယ္။ေနာက္ထပ္နည္းလမ္း တစ္ခုကေတာ့ ပုဂၢလိကေကာလိပ္မ်ားဟာ ေက်ာင္းလခကို အဆမတန္ ေကာက္ခံျခင္းမျပဳၾကဖို႔အတြက္ပါ။ ေကာလိပ္ေက်ာင္း မ်ားစြာဟာ ေက်ာင္းလခကို မတန္မရာ၊ အလြန္အကၽြံ ေတာင္းခံၾကတယ္။အခြန္အတုတ္ကို ေရွာင္က်ဥ္ႏိုင္တဲ့ လူမႈေရးလုပ္ငန္းဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္တပ္လို႔ စီးပြားျဖစ္(အႀကီးအက်ယ္ကို) လုပ္စားေနၾကတာ။ အဲဒီ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားရဲ႕ ဝင္ေငြ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ပုံမွန္အခြန္အေနနဲ႔ ေကာက္ခံ သင့္ပါတယ္။ ဝင္ေငြအရထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္းဟာ ပိုမို ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိေသာ၊ ယုံၾကည္ကိုးစားထိုက္ေသာ၊ တာဝန္ခံယူမႈရွိေသာပညာေရးစနစ္ ျဖစ္လာေစဖို႔ အေထာက္အကူ ရႏိုင္ပါတယ္။ တြဲဖက္ ေကာင္းက်ိဳးတစ္ခုကေတာ့ လက္ရွိေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားစြာက အေလးထားတဲ့ ဘ႑ာေငြေၾကး ဝင္ေငြထက္ ပညာေရး အရည္အေသြးအေပၚ အာ႐ုံစိုက္လာၾကဖို႔အတြက္ျဖစ္တယ္။

(၄) သုေတသနႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးမႈအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံပါ။
            Investin Research and Development (R&D)
            ပညာေရး အရည္အေသြးအတြက္ ေထာက္တိုင္တစ္ရပ္ကေတာ့ သုေတသနပါပဲ။ အိႏၵိယဟာ စပါရွယ္အီလစ္ တကၠသိုလ္အနည္းအက်ဥ္းကို ေထာက္ပံ့ ေပးေနေပမယ့္ ဒီ့ထက္ကို ပိုလုပ္ဖို႔ လိုေနပါေသးတယ္။ စတင္သင့္တာကေတာ့တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ သုေတသန လုပ္ေနၾကတဲ့ သုေတသီမ်ားကို အက်ိဳးရွိေစမယ့္ ဥပေဒျပဌာန္းေပးဖို႔ပါ။ဥပမာအေနနဲ႔ လူထု ရန္ပုံေငြ အေထာက္အပံ့ခံ အသိပညာပစၥည္းကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္အသုံးခ်ခြင့္ နည္းဥပေဒ the Protection andUtilization of Public-funded Intellectural Property (PUPFIP)  နဲ႔ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးႏွင့္ သုေတသနဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒthe Higher Education and Research Bill တို႔ျဖစ္ပါတယ္။PUPFIP ဥပေဒဟာအေမရိကန္မွာရွိတဲ့ Bayh-Dole Act(မူပိုင္ခြင့္) လိုမ်ိဳး အင္မတန္မွကို အေရးႀကီးလွပါတယ္။ မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒေၾကာင့္ အေမရိကန္သုေတသနနယ္ပယ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ခဲ့ၿပီး ရရွိလာတဲ့ ေငြေၾကး အက်ိဳးအျမတ္ကို သုေတသီမ်ားအတြက္ခံစားခြင့္ ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ကမၻာေက်ာ္ သုေတသနေတြ လုပ္ေနႏိုင္ၾကတယ္။
            အိႏၵိယဟာလည္း သုေတသန အျမတ္အစြန္းကို တီထြင္ေဖၚထုတ္သူ ခံစားခြင့္ ဗဟိုျပဳတဲ့ ဒီလိုမ်ိဳး ဥပေဒေတြ လိုအပ္ေနပါတယ္။ အစိုးရနဲ႔လည္းတစ္စိတ္တစ္ေဒသအားျဖင့္ သီးျခား ကင္းလြတ္တဲ့ သုေတသနအဖြဲ႕အစည္း လိုအပ္တယ္။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာစံျပၿမိဳ႕ ၁၀၀ တည္ေဆာက္မယ့္ ကမ္ပိန္းနဲ႔ ဆက္စပ္လို႔လည္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မိုဒီဦးေဆာင္တဲ့အစိုးရဟာ ႏိုင္ငံတဝွမ္းလုံးမွာ သုေတသနစင္တာ ၁၀၀ ကို တည္ေဆာက္သင့္ပါတယ္။ ဒီၿမိဳ႕သစ္ေတြကိုတည္ေဆာက္တဲ့ အခါမယ္ ဒီ သုေတသနစင္တာေတြကိုလည္း လိုက္ပါ တည္ေထာင္ႏိုင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဘတ္ဂ်က္ကေတာ့အိႏၵိယ ႐ူပီးေငြ သန္း ၅၀၀၀ (ေဒၚလာ သန္း ၈၀) လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္စြာကတည္းကျပည္ပေရာက္ အိႏၵိယ ပညာရွင္ေတြ ေမၽွာ္လင့္ေတာင့္တေနၾကတဲ့ ဦးေႏွာက္ယိုစီးမႈ ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ဒီလိုလုပ္ရပ္မ်ားက စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။
            ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာႏိုင္ဖို႔အတြက္အိႏၵိယမွာ လူ တစ္ေထာင္မွာ သိပၸံ ပညာရွင္ ဦးေရက ၇ ဒသမ ၈ ဦး၊ ကေနဒါမွာ ၁၈၀ ဒသမ ၇ ဦး၊ေတာင္ကိုရီး ယားမွာ ၅၃ ဒသမ ၁ ဦး၊ အေမရိကန္မွာ ၂၁ ဒသမ ၂ ဦးတို႔ ရွိၾကတယ္။ အေမရိကန္ရဲ႕နာမည္ေက်ာ္ ဟားဗတ္တကၠသိုလ္က ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ေဒၚလာ သန္း ေထာင္ေပါင္း ၂၅၀ ကို သုံးစြဲခဲ့တယ္။အိႏၵိယရဲ႕ တကၠသိုလ္မ်ားကို ျပင္ပ သုေတသန လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ခ်ေပးေငြဟာ ႐ူပီးေငြ သန္းေထာင္ေပါင္း၁၂ မၽွသာ သုံးစြဲခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္း လိုက္ပါႏိုင္ဖို႔နဲ႔ အနာဂတ္မွာသုေတသန အက်ိဳးအျမတ္ ရရွိဖို႔ရာအတြက္ အိႏၵိယဟာ အခုထက္ကို အဆမ်ားစြာ ပိုလို႔ ႀကိဳးစားရဦးမယ္ဆိုတာထင္ရွားလွပါတယ္။

(၅) အစိုးရ - ပုဂၢလိက ပါတနာလုပ္ငန္းမ်ားကို တိုးတက္ေအာင္ေဆာင္႐ြက္ပါ။
            Improve public-privatepartnerships
            အစိုးရ-ပုဂၢလိကပါတနာ ဖက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံအတြက္ ပညာေရးစနစ္ကို ရွင္သန္တိုးတက္ေစဖို႔ ေနာက္ထပ္နည္းလမ္း တစ္ခုပါ။ ဘ႑ာ ေငြေၾကး ပိုမို ရရွိႏိုင္မယ္။ သင္တန္းေတြ လုပ္ႏိုင္တယ္။R & D သုေတသနနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ လုပ္ႏိုင္မယ္။ ဖက္စပ္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ရရွိလာမယ့္အခြင့္အလမ္းကေတာ့ အေတာ္ႀကီးကို သိသာျမင္သာ လွပါတယ္။ အဦးအစအေနနဲ႔ အစိုးရ အသစ္ဟာ အစိုးရ- ပုဂၢလိက ဖက္စပ္ပညာေရးလုပ္ငန္း ၅၀ ကို ဖန္တီးသင့္ပါတယ္။ ပညာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားရဲ႕အ႐ြယ္အစားကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔ ရည္႐ြယ္သင့္တယ္။ ကမၻာလုံးဆိုင္ရာ စံခ်ိန္၊ စံႏႈန္းမ်ားနဲ႔ကိုက္ညီဖို႔ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို ဖက္စပ္လုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ားဟာ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းမ်ားက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္စြမ္းရည္နဲ႔အသိပညာမ်ားကို ႏိုင္ငံရဲ႕ ထိပ္တန္းတကၠသိုလ္ႀကီးမ်ားက ရရွိသြားႏိုင္ဖို႔ရာအတြက္လည္းျဖစ္တယ္။ ပညာေရး အရည္အေသြးအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္မယ္။ ၂ ဦး ၂ ဖက္ အက်ိဳးရွိေစတဲ့ ပုံစံပါ။သုေတသနနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ R&D ေၾကာင့္လည္း ကုမၸဏီမ်ားဟာ ဆန္းသစ္ေျပာင္းလဲႏိုင္မယ္။တကၠသိုလ္မ်ားဟာလည္း စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္လာၾကမယ္။
            ဒီလိုဘက္စုံ ခ်ည္းကပ္ေဆာင္႐ြက္မႈဟာ အိႏၵိယပညာေရးကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ အသက္တမၽွ အေရးႀကီးလွသလိုမိုဒီအစိုးရ အဖြဲ႕ဟာလည္း ဒီေျခလွမ္း ၅ လွမ္းႏွင့္အညီ လိုက္ပါလုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္ လားရာအျမင္၊ဦးတည္ခ်က္ ႀကီးႀကီးမားမား ထားရွိဖို႔ရာ လိုအပ္ပါတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ဆန္းသစ္ေသာယဥ္ေက်းမႈအျမင္သစ္ပါ။ ရာစုႏွစ္ တစ္ခုေလာက္ အေမရိကန္ ပညာေရးစနစ္ဟာ ေအာင္ျမင္ေနႏိုင္တဲ့ အဓိက အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုကေတာ့အေမရိကန္တို႔ရဲ႕ ေျပာင္းလဲဆန္းသစ္တီထြင္မႈ အေျချပဳ ပညာေရးစနစ္အေပၚမွာ ဂုဏ္ယူ ဝင့္ႂကြားၾကလို႔ပါပဲ။အိႏၵိယဟာလည္းပဲ သို႔ကလိုမ်ိဳး လိုအပ္ေနတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အမွတ္အသားသ႐ုပ္နဲ႔ ျဖစ္ထြန္းဖို႔ရယ္ေျပာင္းလဲ ဆန္းသစ္တီထြင္ျခင္းကို အားလုံး လိုက္ပါ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ရရွိေနဖို႔ရယ္ပါ။ေဒသတြင္း တကၠသိုလ္မ်ားနဲ႔ ေဈးကြက္တို႔ရဲ႕ လိုအပ္ကို ၫွိေပးႏိုင္ရမယ္။ ကမၻာလုံးဆိုင္ရာစီးပြားေရး အေ႐ြ႕ကိုလည္း မ်က္ေျခမျပတ္ပဲေပါ့။ ဗာရာဏသီနယ္မွာ မိုဒီက အမ်ိဳးသားအဆင့္ရပ္႐ြာလုံး သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစေရး လႈပ္ရွားမႈ NationalCleanliness Drive ကို ပုံေဖၚခဲ့တာလိုမ်ိဳး တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာNational Innovation Campaign အမ်ိဳးသားအဆင့္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ဆန္းသစ္ျခင္းကမ္ပိန္းကိုလည္း စတင္ လုပ္ေဆာင္ သင့္ပါတယ္။ အိႏၵိယတစ္ႏိုင္ငံလုံးဆန္းသစ္သြားေအာင္လို႔ပါပဲ။
            ျပန္လွန္ေတြးေတာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အစိုးရအသစ္မွာ မူဝါဒမ်ားစြာအတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ရာအတြက္ လုပ္ေဆာင္စရာ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္။ အဲဒီ မူဝါဒ မ်ားစြာအနက္က အဓိက အက်ဆုံးကေတာ့ျဖင့္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ပညာေရး စနစ္ကိုေျပာင္းလဲဆန္းသစ္ျခင္းပါ။ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာမွာစနစ္တက်နဲ႔ ျခစား ပ်က္စီး ေနခဲ့ရတာေလ။ တိုင္းျပည္အနာဂတ္အတြက္နဲ႔ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ အေျခခံအက်ဆုံးလည္းျဖစ္တဲ့ ဒီကိစၥကိုကိုင္တြယ္ဖို႔ရာ ႏိုးၾကားတက္ႂကြေနၿပီး တာဝန္ယူ လႈပ္ရွားႏိုင္ေသာ အစိုးရတစ္ရပ္ျဖစ္ဖို႔လိုအပ္ေနတယ္။ RTE ကို ျပန္လည္မြမ္းမံဆန္းသစ္ဖို႔၊ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႔တာဝန္ခံမႈကို တိုးတက္ေစဖို႔၊ အစိုးရ-ပုဂၢလိကပါတနာလုပ္ငန္းေတြကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစဖို႔၊သုေတသနနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ႔ဖို႔နဲ႔ ေနာက္ဆုံးအခ်က္အေနနဲ႔ ျပည္တြင္းပညာေရးကိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဆန္းသစ္လို႔ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ တက္လွမ္းႏိုင္ဖို႔ တို႔အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္ အက်ိဳးစီးပြား အတြက္တင္ မဟုတ္ပါဘူး။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူငယ္မ်ားရဲ႕မြတ္သိပ္ ဆာေလာင္ေနဆဲ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ပညာေရးနဲ႔ ေတာက္ပတဲ့ မနက္ျဖန္အတြက္လည္းျဖစ္ပါတယ္။
Ref: Modi’s GotHomework: Fixing India’s Education System BY SRIRAM BALASUBRAMANIANJUNE 16,2014 Foreign Policy
သိန္းႏိုင္ (ေမာကၡပညာေရး)(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)

No comments:

Post a Comment