Monday, July 27, 2015

မေကြးပညာေရးေကာလိပ္ ၊ Dted(19/14) ပထမႏွစ္ A3 သင္တန္းသား/သူတိုႊ၏ ၀ါဆိုသကၤန္းကပ္လွဴပြဲ

မေကြးပညာေရးေကာလိပ္
DTed(19/14)ပထမႏွစ္ A-3
သင္တန္းသား/သူတို႔၏ ဝါဆိုသကၤန္းကပ္လွဴပူေဇာ္ပြဲ
၂၆.၇.၂၀၁၅ ၊ တနဂၤေႏြေန႔ ေန႔လယ္၂ နာရီ


ယေန႔ မေကြးပညာေရးေကာလိပ္မွာ ဆရာအတတ္ပညာတို႔ကိုသင္ယူေနၾကေသာ DTef(19/14)ပထမႏွစ္ A-3 သင္တန္းသား/သူတို႔ရဲ႕ ဝါဆိုသကၤန္း၊ဝါဆိုပန္း စတဲ့ လွဴဖြယ္တို ့ကို လွဴတဲ့အခုလို ပြဲမွာ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အႏုေမာဒနာတရားေလးကို အနည္းငယ္ေျပာျပေပးပါမယ္။
ဘုန္းဘုန္းတို႔ေလာကမွာ ဝါဆိုသကၤန္းလို႔ေျပာလိုက္ရင္၇ႏွစ္အရြယ္က ေသာတာပန္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းအမႀကီး ဝိသာခါရဲ႕ ႀကီးမားလွတဲ့ ေက်းဇူးတရားမ်ားကို ေအာက္ေမ့သတိရမိပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းေတာ့မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ နည္းနည္းေတာ့ေျပာမွျဖစ္မယ္။ အခုလိုဝါဆိုလမွာ ဝိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးက
ဘုရားအမႉးရိွေသာ ေဇတဝန္တစ္ေက်ာင္းလံုးရိွ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းစားပင့္ ၊ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ပိုင္းမွာ ေလးကြၽန္းလံုးကို တစ္ၿပိဳင္တည္းရြာတဲ့ ေနာက္ဆံုးမိုးျဖစ္လို႔ ျမတ္ဗုဒၶက သံဃာေတာ္တို႔အား ေရခ်ဳိးခြင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္က သကၤန္း႐ွားပါးလို႔ အဝတ္မပါဗလာေရခ်ဳိးေနရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း စံုကို တပည့္မေလးမွတဆင့္ ပုဗၺာရံုေက်ာင္းအမႀကီး ဝိသာခါသိလို႔ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းေတြကပ္ၿပီး အခုလို ဆု ၈ မ်ဳိးကို ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
အဘယ္ ဆု ၈ မ်ဳိးလဲဆိုရင္
(၁) သံဃာေတာ္မ်ားအား အသက္ထက္ဆုံး မုိးေရခံသကၤန္း ၀ါဆုိသကၤန္းလွဴခြင့္
(၂) ေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္လာၾကေသာ ဧည့္သည္ အာဂႏၲဳ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အၿမဲဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၃) ခရီးသြား ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အၿမဲဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၄) ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းတို႔အား အၿမဲဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၅) ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းတုိ႔ကုိ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနေသာ ရဟန္းတုိ႔အား အၿမဲဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၆) ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းတို႔အား အၿမဲေဆးပစၥည္းမ်ား ကပ္လွဴခြင့္
(၇) အျမဲမျပတ္ ဆန္ျပဳတ္ - ယာဂုဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၈) ရဟန္းမ - ဘိကၡဳနီမတုိ႔အား အသက္ထက္ဆုံး ေရသႏုပ္လွဴရန္ တုိ႔ျဖစ္၏။
ဆု ၈ မ်ဳိး ေတာင္းျခင္းအေၾကာင္းေတြကေတာ့ -
၁၊ အ၀တ္မဆီး အခ်ည္းႏွီး ေနလွ်င္/ေရခ်ဳိးလွ်င္ မစင္ၾကယ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ရြံရွာဖြယ္ျဖစ္ျခင္း၊
၂၊ ဧည့္သည္ အာဂႏၲဳရဟန္းသည္ လမ္းမကၽြမ္းသျဖင့္ ဆြမ္းခံလုိ႔ ရမည့္အိမ္ကုိ မသိသျဖင့္ ဆြမ္းခက္ခဲျခင္း၊
၃၊ ခရီးသြားရဟန္းသည္ မိမိဆြမ္းကုိ ရွာေဖြေနရသျဖင့္ သြားေရးလာေရး ခရီးဖင့္ေန ခရီးေနာက္ေႏွးျခင္း၊
၄၊ ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းသည္ ေရာဂါႏွင့္သင့္ေသာ ေဘာဇဥ္ကုိ မရသျဖင့္ အနာေရာဂါတုိးပြား၍ ေသဆုံးျခင္း၊
၅၊ ဖ်ားနာေနေသာရဟန္းကုိ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေသာရဟန္းသည္ ၄င္းအတြက္ ဆြမ္းကုိ ရွာေဖြေနရေသာေၾကာင့္ ဖ်ားနာေနေသာရဟန္း ဆြမ္းငတ္ႏိုင္ျခင္း၊
၆၊ ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းသည္ ေလ်ာက္ပတ္သည့္ေဆးကုိ မရသည္ရွိေသာ္ ေရာဂါ တုိးပြားၿပီး ေသျခင္း၊
၇၊ ယာဂု - ဆန္ျပဳတ္အက်ိဳး ဆယ္ပါးကုိ သိျခင္း၊
၈၊ ဘိကၡဳနီမတို႔သည္ အစီရ၀တီျမစ္တြင္ ျပည့္တန္ဆာမတုိ႔ႏွင့္အတူ ေရခ်ဳိးေနစဥ္ ျပည့္တန္ဆာမမ်ားက စၾက ေနာက္ၾကျခင္း၊ စသည့္ အေၾကာင္းတရား ၈ ပါးေၾကာင့္ ဆု ၈ မ်ဳိးကုိ ေတာင္းပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ေက်ာင္းအမႀကီး ၀ိသာခါအား အျခားအေၾကာင္း ရွိေသးသလားလို႔ ေမးတဲ့အခါမွာ" ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ၀ါလကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္သည္ရွိေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ဖူးေျမွာ္ရန္လာၾကကုန္ေသာ ရဟန္းေတာ္တုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ 'အရွင္ဘုရား ဤမည္ေသာရဟန္းသည္ ေသပါၿပီ၊ ထုိရဟန္း၏ လားရာဂတိကား အဘယ္ပါနည္း၊ အကၽြတ္တရား ရသြားပါရဲ႕လားဘုရား' ဟု ေမးေလွ်ာက္ေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ကြယ္လြန္ခဲ့ေသာရဟန္းသည္ ေသာတာပတၱိဖုိလ္၊ သကဒါဂါမိဖုိလ္၊ အနာဂါမိဖိုလ္၊ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ေရာက္၏ဟု ေျဖၾကားပါလိမ့္မည္။
အကယ္၍ ထုိရဟန္းသည္ သာ၀တၳိျပည္သုိ႔ ၾကြေရာက္ဖူးပါက တပည့္ေတာ္မ လွဴဒါန္းသည့္ မုိးေရခံသကၤန္း-၀ါဆုိသကၤန္း၊ ဆြမ္း၊ ေဆး၊ ဆန္ျပဳတ္-ယာဂုတုိ႔ကုိ သုံးေဆာင္ဖူးမည္ျဖစ္၍ ဘုရားတပည့္ေတာ္မအား ၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ ၿငိမ္ေအးျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း၊ တည္ၾကည္ျခင္း၊ ဣေျႏၵကုိပြားျခင္း၊ ဗိုလ္ကုိပြားေစျခင္း၊ ေဗာဇၥ်င္ကုိ ပြားေစျခင္းစသည့္ အက်ဳိးတရားမ်ားကုိ ရရွိပါလိမ့္မည္ " ဟု ေလွ်ာက္ၾကားလိုက္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက အဲဒီလို အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားလို႔မို႔ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးေတာင္းေသာ ဆု ၈ မ်ဳိးကုိ ခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ မုိးေရခံသကၤန္း - ၀ါဆုိသကၤန္း ေပၚေပါက္လာ၍ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀တ္ရုံသုံးေဆာင္ခြင့္ရျပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔မွာ ရဟန္းသံဃာမ်ားကုိ ၀ါဆုိသကၤန္းတုိ႔ျဖင့္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
၀ါဆုိသကၤန္းလွဴဒါန္းရျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား သကၤန္းအတြက္ မပူပင္ရျခင္း၊ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ စတဲ့ရဟန္းအလုပ္ကုိ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လုပ္ႏုိင္ျခင္း၊ အရွက္ကို ကာကြယ္ျခင္း၊ အခ်မ္း အပူ ေလ ေနစတဲ့ ရာသီဥတုဒဏ္မွ ကာကြယ္ျခင္း၊ မွက္, ျခင္, ယင္, ပုိးမႊားစေသာ အႏၱရာယ္တုိ႔မွ ကာကြယ္ႏိုင္ျခင္း စတဲ့အက်ိဳးတရားမ်ား ရရွိပါတယ္။ သကၤန္းအလွဴရွင္ေတြအတြက္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးမ်ားကေတာ့ -
သု၀ဏၰ၀ေဏၰာ ၀ိရေဇာ၊ သပၸဘာေသာ ပတာတ၀ါ၊
သိနိ႒ံ ေဟာတိ ေမ ဂတၱံ၊ ဘေ၀ သံသရေတာ မမ။
ဒုႆသတသဟႆာနိ၊ ေသတာ ပီတာ စ ေလာဟိတာ၊
ဓာေရႏၲိ မတၳေက မယွံ၊ ဒုႆ ဒါနႆိဒံ ဖလံ။
သကၤန္းလွဴရက်ိဳး ၈ မ်ဳိး
ေရႊေရာင္ အဆင္း၊ ျမဴကင္း စင္ၾကယ္၊
သားေရ ၀င္းဖန္႔၊ ႏူးညံ့လွတယ္၊
နီ ညိဳ ျဖဴ ၀င္း၊ ၀တ္ခင္း ေပါၾကြယ္၊
လွဴသကၤန္း ၈ ခန္းအက်ဳိးသြယ္။
သကၤန္းလွဴျခင္းေၾကာင့္ အသားေရသည္ ေရႊအဆင္းကဲ့သုိ႔ လွပျခင္း၊ ေခ်း ျမဴအညစ္အေၾကး ကင္းစင္ျခင္း၊ အသားအေရ ၀င္းဖန္႔စိုေျပျခင္း၊ အသားေရ ႏူးညံ့လွပျခင္း၊ အနီေရာင္ အ၀တ္အထည္ေတြ၊ အညဳိေရာင္ အ၀တ္အထည္ေတြ၊ အျဖဴေရာင္ အ၀တ္အထည္ေတြ၊ ၀ါ၀ါ၀င္း၀င္း ေတာက္ပတဲ့ အဆင္းရွိတဲ့ အ၀တ္အထည္ေတြရရွိျခင္း အစရွိတဲ့ အက်ိဳးမ်ားကုိ ရရွိပါတယ္။
ဒါ့အျပင္အမ်ိဳသမီးမ်ား သကၤန္းလွဴျခင္းေၾကာင့္ သီးသန္႔ ရရွိမယ့္အက်ဳိးတရားကေတာ့ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမၾကီး - ဗႏၵဳလစစ္သူႀကီးရဲ႕ဇနီး မလႅိကာတို႔ ၀တ္ဆင္ခြင့္ရတဲ့ စိန္ေရႊရတနာေပါင္းစုံ စီျခယ္ထားတဲ့ ကုိးကုေဋတန္ မဟာလတာ ျမတ္တန္ဆာၾကီးကို ၀တ္ဆင္ခြင့္ ရရွိအံုးမွာပါ။
အမ်ိဳးသားမ်ား သကၤန္းလွဴဒါန္းျခင္းေၾကာင့္ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ျမတစြာဘုရားရွင္ႏွင့္ေတြ႕၍ တရားေတာ္မ်ား နားၾကားရသည့္အခါ ဘုရားရွင္က ‘‘ဧဟိ ဘိကၡဳ" ရဟန္း လာေလာ့ ဟု ေခၚလုိက္ရုံနဲ႕ အလုိအေလ်ာက္ ၀ါေတာ္ ၆၀ ရ မေထရ္ၾကီးကဲ့သုိ႔ သပၸါယ္တင့္တယ္စြာ သိမ္ေတြ ကမၼ၀ါေတြ ရြတ္ဖတ္ေပးစရာမလုိဘဲ သကၤန္းသပိတ္ ရွာစရာ မလုိဘဲ ဧဟိဘိကၡဳရဟန္း ျဖစ္ခြင့္ရပါမယ္။ အခုေျပာခဲ့တဲ့ ေကာင္းက်ဳိးေတြဟာ ဝါဆိုသကၤန္းလႉဒါန္းျခင္းေၾကာင့္ ရရိွတဲ့ အက်ဳိးတရားေတြပါပဲလို႔ ျမတ္ဗုဒၶက ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္ ။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆရာေလးတို႔ဟာ ဒီလကုန္ရင္ ကိုယ္က်ရာေက်ာင္းေတြမွာ တန္းျပဆင္းရမွာ ျဖစ္လို႔ ပညာေရးစံ ၄ခုကို လက္ေဆာင္ေပးလိုက္ပါအံုးမယ္။

ပညာေရးစံ (၄) ခု
´ Availability (ရရွိႏိုင္မႈ)
´ Accessibility ( လူတိုင္းအတြက္ လက္လွမ္းမီႏိုင္မႈ)၊
´ Acceptability(လက္ခံႏိုင္မႈ)
´ Adaptability (အသံုးခ်ႏိုင္မႈ)
by the former UN Special Rapporteur on the Right to Education, Katarina Tomasevski
၁။ Availability (ရရွိႏိုင္မႈ)
´ အစိုးရက ပညာေရးအတြက္ ဘ႑ာေငြမ်ားကို လံုေလာက္စြာ အသံုးျပဳျခင္း၊
´ လံုၿခံဳေသာ ေက်ာင္းမ်ား၊ စာသင္ခန္းမ်ားရွိျခင္း၊
´ ၿမိဳ႔ရ႔ြာေက်းလက္မ်ားတိုင္းတြင္ေက်ာင္းရွိျခင္း၊
´ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာဆရာမအေရအတြက္အခ်ိဳးကိုက္ညီစြာရွိျခင္း၊
´ သင္ရိုးညြန္းတမ္းစာအုပ္မ်ား အခမဲ့ရရွိျခင္း၊
´ သင့္ေလ်ာ္ေသာ သြားလာမႈအစီအစဥ္မ်ားရွိျခင္း၊
Questions for Availability
´ မူလတန္းပညာေရးဟာ အခမဲ့ျဖစ္ရဲ႔လား
´ မျဖစ္ေသးရင္ မသင္မေနရ အခမဲ့မူလတန္းျဖစ္ေအာင္ သင္ေ့လ်ာ္တဲ့အခ်ိန္ကာလ၊ ဘတ္ဂ်က္္ေတြခ်ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနလား၊
´ အစိုးရက မူလတန္းပညာေရးလူတိုင္းသင္နိုင္ဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ ေငြေၾကးေတြ သံုးစဲြရဲ႔လား၊
´ ဆရာဆရာမေတြကို ေကာင္းမြန္စြာ ေလ့က်င္ေပးထားလား။
´ ႏိုင္ငံအလိုက္သင့္ေတာ့တဲ့ လခခံစားမႈေတြရရဲ႔လား၊ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ လုပ္ငန္းခြင္၊ သင္ေထာက္ကူေတြရွိရဲ႔လား၊ အဖဲြ႔အစည္းဖဲြ႔ႏိုင္ခြင့္ရွိလား၊
´ ေက်ာင္းေတြက လံုၿခံဳၿပီး သန္႔ရွင္းရဲ႔လား။
Accessibility လူတိုင္းအတြက္လက္လွမ္းမွီႏိုင္မႈ
´ ပညာေရးစနစ္မွာ ခဲြျခားျခင္းလံုး၀မရွိျခင္း၊
´ ပတ္၀န္းက်င္က ဖယ္က်ဥ္ထားတဲ့သူေတြကအစ ပါ၀င္သင္ၾကားႏိုင္ေအာင္ အထူးအစီအစဥ္ေတြခ်မွတ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္း၊
´ ပညာေရးကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရျဖစ္ေစ စီးပြားေရးဆိုင္ရာအရျဖစ္ေစ လူတိုင္းရယူေလ့လာႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးျခင္း၊
Questions for accessibility
´ ပညာေရးမွာ ခဲြျခားမႈရွိေနလား.. လူတိုင္း ( ဘာသာ၊ လူမ်ိဳး၊ က်ားမ၊ စီးပြားေရးအဆင့္အတန္း။ မသန္စြမ္းသူမ်ား)
´ ပိုမိုဆိုး၀ါးတဲ့အလႊာေတြဆီေရာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရဲ႔လား၊
´ ပညာသင္ေပးေနတဲ့ေက်ာင္းေတြဆီ သြားလာဖို႔ လြယ္ကူရဲ႔လား
´ ပညာသင္ဖို႔ လူတိုင္းေရာ တတ္ႏိုင္ၾကရဲ႔လား
´ ေက်ာင္းအပ္ဖို႔လိုအပ္တဲ့ အေထာက္အထားေတြ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြက လြယ္ကူရဲ႔လား။
Acceptability (လက္ခံႏိုင္မႈ)
´ သင္ယူရတဲ့ပညာေရးဟာ လက္ေတြ႔ဘ၀နဲ႔ကိုက္ညီျခင္း၊
´ မတူကဲြျပားမႈကို သေဘာေပါက္က်င့္သံုးျခင္း၊
´ အရည္အေသြးျပည့္၀ေသာ ပညာေရးျဖစ္ျခင္း၊
´ သင္ၾကားတဲ့ ဆရာဆရာမမ်ားဟာလဲ အရည္အေသြးနဲ႔ ျပည့္စံုျခင္း၊
´ အရည္အခ်င္းတိုးတက္ေစသည့္ ပညာေရးပံုစံျဖင့္ သင္ၾကားျခင္း၊
Question for Acceptability
´ ပညာေရးပံုစံက မတူကဲြျပားမႈ၊ ဗဟု၀ါဒကို အေျခခံရဲ႔လား၊
´ ဘာသာေရးအယူအဆ (သို႔မဟုတ္) အယူအဆတခုခုအေပၚ အေျခခံသင္ၾကားတာမ်ိဳးလား
´ သင္ရိုးညြန္းတမ္းေတြက မတူကဲြျပားမႈေတြကို ပြင့္လင္းျမင္သာေအာင္ ဖန္တီးေပးသလား၊
´ သင္ၾကားတဲ့ သင္ေထာက္ကူေတြ၊ သင္ၾကားပံုေတြက အစဲြေတြ၊ ပံုစံခြက္ေတြ ကင္းရဲ႔လား၊
´ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကိုက္ညီရဲ႔လား၊
´ ေက်ာင္းေတြမွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြကုိ ကာကြယ္ရူတ္ခ်တာေတြရွိသလား။
´ ေက်ာင္းစည္းကမ္းေတြကို အနိမ့္ဆံုးစံခ်ိန္စံညြန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတာေတြရွိသလား၊
´ ဆရာဆရာမေတြကို ေလ့က်င့္ထားေပးၿပီး ဆရာေကာင္းဂုဏ္မ်ားနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတာရွိသလား။
Adaptability (အသံုးခ်ႏိုင္မႈ)
´ ကေလးမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္း၊
´ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတို႔ရဲ႔လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ တသားထဲက် ေနျခင္း၊
´ ကဲြျပားျခားနားတဲ့ လူမႈေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအေျခခံေတြအေပၚမူတည္ၿပီး လိုအပ္ခ်က္ ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ျခင္း၊
´ ဘ၀အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္ၿပီး လက္ေတြ႔မွာ ျပန္အသံုးခ်ႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳးျဖစ္ျခင္း၊
Questions for Adaptability
´ ေက်ာင္းေတြရဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈဟာ ေဒသခံေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ အထူးလိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရဲ႔လား( ေက်ာင္းပိတ္ရက္၊ သင္ၾကားပံု)
´ ပညာေရးဟာ လူ႔အသုိင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ ရပ္ရြာ ပတ္၀န္းက်င္လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ရဲ႔လား၊ ဘာသာစကားနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈလူနည္းစုေတြရဲ႔ ဘာသာစကားရယ္ ႏိုင္ငံေတာ္သံုးဘာသာစကားေတြကို ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးရဲ႔လား၊
´ ေက်ာင္းထြက္ႏိုင္တဲ့အသက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ခြင့္ျပဳတဲ့အသက္၊ စစ္မႈထမ္းႏိုင္တဲ့အသက္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိတဲ့အသက္၊ ရာဇ၀တ္မႈအျဖစ္လက္ခံႏိုင္ေသာအသက္တို႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ရဲ႔လား၊
´ ေက်ာင္းဟာ ကေလးအခြင့္အေရးေတြကို ကာကြယ္ေပးတာ၊ တိုးတက္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ေပးတာေတြ လုပ္ေပးနိုင္ရဲ႔လား တဲ့ေလ.......
ဘုန္းသစ္
၂၈.၇.၂၀၁၅
မွတ္ခ်က္။ ။ ဝါဆိုသကၤန္းမ်ားကပ္လႉပူေဇာ္ၾကေသာ
သင္တန္းသား/သူတို႔အား ျမန္မာ့႐ိုးရာမုန္႔မ်ားျဖစ္ေသာ ႏွမ္းမုန္႔ေၾကာ္နဲ႔ မုန္းဆီေၾကာ္တို႔ျဖင့္ ဧည့္ခံရင္း
MBAPFမွ တစ္လလ်ွင္၆၀ဂစ္လွဴထားေသာ wifiကို
အခမဲ့အသံုးျပဳမႈမ်ားေပးၿပီး ဆရာေလး ဆရာမေလးတို႔၏ လိုအင္မ်ားကိုျဖည့္ခဲ့ပါတယ္။
















>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>

ပညာေရးစံ(၄)ခ်က္



ပညာေရးစံ (၄) ခု
´  Availability  (ရရွိႏိုင္မႈ)
´  Accessibility ( လူတိုင္းအတြက္ လက္လွမ္းမီႏိုင္မႈ)၊
´  Acceptability(လက္ခံႏိုင္မႈ)
´  Adaptability (အသံုးခ်ႏိုင္မႈ)
by the former UN Special Rapporteur on the Right to Education, Katarina Tomasevski

၁။ Availability  (ရရွိႏိုင္မႈ)
´      အစိုးရက ပညာေရးအတြက္ ဘ႑ာေငြမ်ားကို လံုေလာက္စြာ အသံုးျပဳျခင္း၊
´  လံုၿခံဳေသာ ေက်ာင္းမ်ား၊ စာသင္ခန္းမ်ားရွိျခင္း၊
´   ၿမိဳ႔ရ႔ြာေက်းလက္မ်ားတိုင္းတြင္ေက်ာင္းရွိျခင္း၊
´  ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာဆရာမအေရအတြက္အခ်ိဳးကိုက္ညီစြာရွိျခင္း၊
´  သင္ရိုးညြန္းတမ္းစာအုပ္မ်ား အခမဲ့ရရွိျခင္း၊
´  သင့္ေလ်ာ္ေသာ သြားလာမႈအစီအစဥ္မ်ားရွိျခင္း၊

Questions for Availability
´  မူလတန္းပညာေရးဟာ အခမဲ့ျဖစ္ရဲ႔လား
´  မျဖစ္ေသးရင္ မသင္မေနရ အခမဲ့မူလတန္းျဖစ္ေအာင္ သင္ေ့လ်ာ္တဲ့အခ်ိန္ကာလ၊ ဘတ္ဂ်က္္ေတြခ်ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနလား၊
´  အစိုးရက မူလတန္းပညာေရးလူတိုင္းသင္နိုင္ဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ ေငြေၾကးေတြ သံုးစဲြရဲ႔လား၊
´  ဆရာဆရာမေတြကို ေကာင္းမြန္စြာ ေလ့က်င္ေပးထားလား။
´  ႏိုင္ငံအလိုက္သင့္ေတာ့တဲ့ လခခံစားမႈေတြရရဲ႔လား၊ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ လုပ္ငန္းခြင္၊ သင္ေထာက္ကူေတြရွိရဲ႔လား၊ အဖဲြ႔အစည္းဖဲြ႔ႏိုင္ခြင့္ရွိလား၊
´  ေက်ာင္းေတြက လံုၿခံဳၿပီး သန္႔ရွင္းရဲ႔လား။

Accessibility လူတိုင္းအတြက္လက္လွမ္းမွီႏိုင္မႈ
´  ပညာေရးစနစ္မွာ ခဲြျခားျခင္းလံုး၀မရွိျခင္း၊
´   ပတ္၀န္းက်င္က ဖယ္က်ဥ္ထားတဲ့သူေတြကအစ ပါ၀င္သင္ၾကားႏိုင္ေအာင္ အထူးအစီအစဥ္ေတြခ်မွတ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္း၊
´  ပညာေရးကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရျဖစ္ေစ စီးပြားေရးဆိုင္ရာအရျဖစ္ေစ လူတိုင္းရယူေလ့လာႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးျခင္း၊
Questions for accessibility
´  ပညာေရးမွာ ခဲြျခားမႈရွိေနလား.. လူတိုင္း ( ဘာသာ၊ လူမ်ိဳး၊ က်ားမ၊ စီးပြားေရးအဆင့္အတန္း။ မသန္စြမ္းသူမ်ား)
´  ပိုမိုဆိုး၀ါးတဲ့အလႊာေတြဆီေရာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရဲ႔လား၊
´  ပညာသင္ေပးေနတဲ့ေက်ာင္းေတြဆီ သြားလာဖို႔ လြယ္ကူရဲ႔လား
´  ပညာသင္ဖို႔ လူတိုင္းေရာ တတ္ႏိုင္ၾကရဲ႔လား
´  ေက်ာင္းအပ္ဖို႔လိုအပ္တဲ့ အေထာက္အထားေတြ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြက လြယ္ကူရဲ႔လား။

Acceptability (လက္ခံႏိုင္မႈ)
´  သင္ယူရတဲ့ပညာေရးဟာ လက္ေတြ႔ဘ၀နဲ႔ကိုက္ညီျခင္း၊
´  မတူကဲြျပားမႈကို သေဘာေပါက္က်င့္သံုးျခင္း၊
´  အရည္အေသြးျပည့္၀ေသာ ပညာေရးျဖစ္ျခင္း၊
´   သင္ၾကားတဲ့ ဆရာဆရာမမ်ားဟာလဲ အရည္အေသြးနဲ႔ ျပည့္စံုျခင္း၊
´  အရည္အခ်င္းတိုးတက္ေစသည့္ ပညာေရးပံုစံျဖင့္ သင္ၾကားျခင္း၊
Question for Acceptability
´  ပညာေရးပံုစံက မတူကဲြျပားမႈ၊ ဗဟု၀ါဒကို အေျခခံရဲ႔လား၊
´  ဘာသာေရးအယူအဆ (သို႔မဟုတ္) အယူအဆတခုခုအေပၚ အေျခခံသင္ၾကားတာမ်ိဳးလား
´  သင္ရိုးညြန္းတမ္းေတြက မတူကဲြျပားမႈေတြကို ပြင့္လင္းျမင္သာေအာင္ ဖန္တီးေပးသလား၊
´  သင္ၾကားတဲ့ သင္ေထာက္ကူေတြ၊ သင္ၾကားပံုေတြက အစဲြေတြ၊ ပံုစံခြက္ေတြ ကင္းရဲ႔လား၊
´  ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကိုက္ညီရဲ႔လား၊
´  ေက်ာင္းေတြမွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြကုိ ကာကြယ္ရူတ္ခ်တာေတြရွိသလား။
´  ေက်ာင္းစည္းကမ္းေတြကို အနိမ့္ဆံုးစံခ်ိန္စံညြန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတာေတြရွိသလား၊
´  ဆရာဆရာမေတြကို ေလ့က်င့္ထားေပးၿပီး ဆရာေကာင္းဂုဏ္မ်ားနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတာရွိသလား။

Adaptability (အသံုးခ်ႏိုင္မႈ)
´  ကေလးမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္း၊
´  တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတို႔ရဲ႔လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ တသားထဲက် ေနျခင္း၊
´  ကဲြျပားျခားနားတဲ့ လူမႈေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအေျခခံေတြအေပၚမူတည္ၿပီး လိုအပ္ခ်က္ ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ျခင္း၊
´  ဘ၀အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္ၿပီး လက္ေတြ႔မွာ ျပန္အသံုးခ်ႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳးျဖစ္ျခင္း၊ 
Questions for Adaptability
´  ေက်ာင္းေတြရဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈဟာ ေဒသခံေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ အထူးလိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရဲ႔လား( ေက်ာင္းပိတ္ရက္၊ သင္ၾကားပံု)
´  ပညာေရးဟာ လူ႔အသုိင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ ရပ္ရြာ ပတ္၀န္းက်င္လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ရဲ႔လား၊ ဘာသာစကားနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈလူနည္းစုေတြရဲ႔ ဘာသာစကားရယ္ ႏိုင္ငံေတာ္သံုးဘာသာစကားေတြကို ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးရဲ႔လား၊
´  ေက်ာင္းထြက္ႏိုင္တဲ့အသက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ခြင့္ျပဳတဲ့အသက္၊ စစ္မႈထမ္းႏိုင္တဲ့အသက္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိတဲ့အသက္၊ ရာဇ၀တ္မႈအျဖစ္လက္ခံႏိုင္ေသာအသက္တို႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ရဲ႔လား၊
´  ေက်ာင္းဟာ ကေလးအခြင့္အေရးေတြကို ကာကြယ္ေပးတာ၊ တိုးတက္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ေပးတာေတြ လုပ္ေပးနိုင္ရဲ႔လား၊

>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>

ရတနာေဆာင္သူတို႔ရဲ႕ ၀ါဆိုသကၤန္း ကပ္လွဴပြဲ (၂၅.၇.၂၀၁၅) စေနေန႕



ေန႔ မေကြးပညာေရးေကာလိပ္မွာ ပညာသင္ၾကားေပးေနတဲ့ ဆရာမ ေဒၚသြင္သြင္​​ေအးတို႔နဲ႔ PPTT(2/15)ႏွင့္ DTED(19/14) ရတနာေဆာင္သူတို႔ရဲ႕ ဝါဆိုသကၤန္း၊ဝါဆိုပန္း စတဲ့ လွဴဖြယ္တို ့ကို လွဴတဲ့​​အခုလို ပြဲမွာ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အႏုေမာဒနာတရားေလးကို အနည္းငယ္​​ေျပာျပေပးပါမယ္
ဘုန္
းဘုန္းတို႔ေလာကမွာ ဝါဆိုသကၤန္းလို႔ေျပာလိုက္ရင္ ၇ႏွစ္အရြယ္က ေသာတာပန္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းအမႀကီး ဝိသာခါရဲ႕ ႀကီးမားလွတဲ့ ေက်းဇူးတရားမ်ားကို ေအာက္​​ေမ့သတိရမိပါတယ္။ ဇာတ္လမ္ေတာ့မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ နည္းနည္ေတာ့ေျပာမွျဖစ္မယ္။ အခုလိုဝါဆိုလမွာ ဝိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးက
ဘုရားအမႉးရိွ
ေသာ ေဇတဝန္တစ္​​ေက်ာင္းလံုးရိွ သံဃာေတာ္​​ေတြကို ဆြမ္းစားပင့္ ၊ ေနာက္တစ္​​ေန႔ နံနက္ပိုင္းမွာ ေလးကြၽန္းလံုးကို တစ္ၿပိဳင္တည္းရြာတဲ့ ေနာက္ဆံုးမိုးျဖစ္လို႔ ျမတ္ဗုဒၶက သံဃာေတာ္တို႔အား ေရခ်ဳိးခြင္ေပးခဲ့ပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္က သကၤန္း႐ွားပါးလို႔ အဝတ္မပါဗလာေရခ်ဳိးေနရျခင္ရဲ႕ အေၾကာင္း စံုကို တပည့္မေလးမွတဆင့္ ပုဗၺာရံုေက်ာင္းအမႀကီး ဝိသာခါသိလို႔ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ သံဃာေတာ္​​ေတြကို ဆြမ္ေတြကပ္ၿပီး အခုလို ဆု ၈ မ်ဳိးကို ေတာင္းလိုက္ပါတယ္
အဘယ္ ဆု ၈ မ်ဳိးလဲဆိုရင္
(၁) သံဃာေတာ္မ်ားအား အသက္ထက္ဆုံး မုိးေရခံသကၤန္း ၀ါဆုိသကၤန္းလွဴခြင့္
(၂) ေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္လာၾကေသာ ဧည့္သည္ အာဂႏၲဳ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အၿမဲဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၃) ခရီးသြား ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အၿမဲဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၄) ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းတို႔အား အၿမဲဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၅) ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းတုိ႔ကုိ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနေသာ ရဟန္းတုိ႔အား အၿမဲဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၆) ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းတို႔အား အၿမဲေဆးပစၥည္းမ်ား ကပ္လွဴခြင့္
(၇) အျမဲမျပတ္ ဆန္ျပဳတ္ - ယာဂုဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္
(၈) ရဟန္းမ - ဘိကၡဳနီမတုိ႔အား အသက္ထက္ဆုံး ေရသႏုပ္လွဴရန္ တုိ႔ျဖစ္၏။

ဆု ၈ မ်ဳိး ေတာင္းျခင္းအေၾကာင္းေတြကေတာ့ -
၁၊ အ၀တ္မဆီး အခ်ည္းႏွီး ေနလွ်င္/ေရခ်ဳိးလွ်င္ မစင္ၾကယ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ရြံရွာဖြယ္ျဖစ္ျခင္း၊
၂၊ ဧည့္သည္ အာဂႏၲဳရဟန္းသည္ လမ္းမကၽြမ္းသျဖင့္ ဆြမ္းခံလုိ႔ ရမည့္အိမ္ကုိ မသိသျဖင့္ ဆြမ္းခက္ခဲျခင္း၊
၃၊ ခရီးသြားရဟန္းသည္ မိမိဆြမ္းကုိ ရွာေဖြေနရသျဖင့္ သြားေရးလာေရး ခရီးဖင့္ေန ခရီးေနာက္ေႏွးျခင္း၊
၄၊ ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းသည္ ေရာဂါႏွင့္သင့္ေသာ ေဘာဇဥ္ကုိ မရသျဖင့္ အနာေရာဂါတုိးပြား၍ ေသဆုံးျခင္း၊
၅၊ ဖ်ားနာေနေသာရဟန္းကုိ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေသာရဟန္းသည္ ၄င္းအတြက္ ဆြမ္းကုိ ရွာေဖြေနရေသာေၾကာင့္ ဖ်ားနာေနေသာရဟန္း ဆြမ္းငတ္ႏိုင္ျခင္း၊
၆၊ ဖ်ားနာေနေသာ ရဟန္းသည္ ေလ်ာက္ပတ္သည့္ေဆးကုိ မရသည္ရွိေသာ္ ေရာဂါ တုိးပြားၿပီး ေသျခင္း၊
၇၊ ယာဂု - ဆန္ျပဳတ္အက်ိဳး ဆယ္ပါးကုိ သိျခင္း၊
၈၊ ဘိကၡဳနီမတို႔သည္ အစီရ၀တီျမစ္တြင္ ျပည့္တန္ဆာမတုိ႔ႏွင့္အတူ ေရခ်ဳိးေနစဥ္ ျပည့္တန္ဆာမမ်ားက စၾက ေနာက္ၾကျခင္း၊ စသည့္ အေၾကာင္းတရား ၈ ပါးေၾကာင့္ ဆု ၈ မ်ဳိးကုိ ေတာင္းပါတယ္

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ေက်ာင္းအမႀကီး ၀ိသာခါအား အျခားအေၾကာင္း ရွိေသးသလားလို႔
ေမးတဲ့အခါမွာ" ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ၀ါလကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္သည္ရွိေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ဖူးေျမွာ္ရန္လာၾကကုန္ေသာ ရဟန္းေတာ္တုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ 'အရွင္ဘုရား ဤမည္ေသာရဟန္းသည္ ေသပါၿပီ၊ ထုိရဟန္း၏ လားရာဂတိကား အဘယ္ပါနည္း၊ အကၽြတ္တရား ရသြားပါရဲ႕လားဘုရား' ဟု ေမးေလွ်ာက္ေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ကြယ္လြန္ခဲ့ေသာရဟန္းသည္ ေသာတာပတၱိဖုိလ္၊ သကဒါဂါမိဖုိလ္၊ အနာဂါမိဖိုလ္၊ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ေရာက္၏ဟု ေျဖၾကားပါလိမ့္မည္။
အကယ္၍ ထုိရဟန္းသည္ သာ၀တၳိျပည္သုိ႔ ၾကြေရာက္ဖူးပါက တပည့္ေတာ္မ လွဴဒါန္းသည့္ မုိးေရခံသကၤန္း-၀ါဆုိသကၤန္း၊ ဆြမ္း၊ ေဆး၊ ဆန္ျပဳတ္-ယာဂုတုိ႔ကုိ သုံးေဆာင္ဖူးမည္ျဖစ္၍ ဘုရားတပည့္ေတာ္မအား ၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ ၿငိမ္ေအးျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း၊ တည္ၾကည္ျခင္း၊ ဣေျႏၵကုိပြားျခင္း၊ ဗိုလ္ကုိပြားေစျခင္း၊ ေဗာဇၥ်င္ကုိ ပြားေစျခင္းစသည့္ အက်ဳိးတရားမ်ားကုိ ရရွိပါလိမ့္မည္ " ဟု ေလွ်ာက္ၾကားလိုက္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက အဲဒီလို အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားလို႔မို႔ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးေတာင္းေသာ ဆု ၈ မ်ဳိးကုိ ခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ မုိးေရခံသကၤန္း - ၀ါဆုိသကၤန္း ေပၚေပါက္လာ၍ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀တ္ရုံသုံးေဆာင္ခြင့္ရျပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔မွာ ရဟန္းသံဃာမ်ားကုိ ၀ါဆုိသကၤန္းတုိ႔ျဖင့္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
၀ါဆုိသကၤန္းလွဴဒါန္းရျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား သကၤန္းအတြက္ မပူပင္ရျခင္း၊ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ စတဲ့ရဟန္းအလုပ္ကုိ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လုပ္ႏုိင္ျခင္း၊ အရွက္ကို ကာကြယ္ျခင္း၊ အခ်မ္း အပူ ေလ ေနစတဲ့ ရာသီဥတုဒဏ္မွ ကာကြယ္ျခင္း၊ မွက္, ျခင္, ယင္, ပုိးမႊားစေသာ အႏၱရာယ္တုိ႔မွ ကာကြယ္ႏိုင္ျခင္း စတဲ့အက်ိဳးတရားမ်ား ရရွိပါတယ္။ သကၤန္းအလွဴရွင္ေတြအတြက္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးမ်ားကေတာ့ -
သု၀ဏၰ၀ေဏၰာ ၀ိရေဇာ၊ သပၸဘာေသာ ပတာတ၀ါ၊
သိနိ႒ံ ေဟာတိ ေမ ဂတၱံ၊ ဘေ၀ သံသရေတာ မမ။

ဒုႆသတသဟႆာနိ၊ ေသတာ ပီတာ စ ေလာဟိတာ၊
ဓာေရႏၲိ မတၳေက မယွံ၊ ဒုႆ ဒါနႆိဒံ ဖလံ။

သကၤန္းလွဴရက်ိဳး ၈ မ်ဳိး
ေရႊေရာင္ အဆင္း၊ ျမဴကင္း စင္ၾကယ္၊
သားေရ ၀င္းဖန္႔၊ ႏူးညံ့လွတယ္၊
နီ ညိဳ ျဖဴ ၀င္း၊ ၀တ္ခင္း ေပါၾကြယ္၊
လွဴသကၤန္း ၈ ခန္းအက်ဳိးသြယ္။

သကၤန္းလွဴျခင္းေၾကာင့္ အသားေရသည္ ေရႊအဆင္းကဲ့သုိ႔ လွပျခင္း၊ ေခ်း ျမဴအညစ္အေၾကး ကင္းစင္ျခင္း၊ အသားအေရ ၀င္းဖန္႔စိုေျပျခင္း၊ အသားေရ ႏူးညံ့လွပျခင္း၊ အနီေရာင္ အ၀တ္အထည္ေတြ၊ အညဳိေရာင္ အ၀တ္အထည္ေတြ၊ အျဖဴေရာင္ အ၀တ္အထည္ေတြ၊ ၀ါ၀ါ၀င္း၀င္း ေတာက္ပတဲ့ အဆင္းရွိတဲ့ အ၀တ္အထည္ေတြရရွိျခင္း အစရွိတဲ့ အက်ိဳးမ်ားကုိ ရရွိပါတယ္
ဒါ့အျပင္ အမ်ိဳသမီးမ်ား သကၤန္းလွဴျခင္းေၾကာင့္ သီးသန္႔ ရရွိမယ့္အက်ဳိးတရားကေတာ့ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမၾကီး - ဗႏၵဳလစစ္သူႀကီးရဲ႕ဇနီး မလႅိကာတို႔ ၀တ္ဆင္ခြင့္ရတဲ့ စိန္ေရႊရတနာေပါင္းစုံ စီျခယ္ထားတဲ့ ကုိးကုေဋတန္ မဟာလတာ ျမတ္တန္ဆာၾကီးကို ၀တ္ဆင္ခြင့္ ရရွိအံုးမွာပါ။
အမ်ိဳးသားမ်ား သကၤန္းလွဴဒါန္းျခင္းေၾကာင့္ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ျမတစြာဘုရားရွင္ႏွင့္ေတြ႕၍ တရားေတာ္မ်ား နားၾကားရသည့္အခါ ဘုရားရွင္က ‘‘ဧဟိ ဘိကၡဳ" ရဟန္း လာေလာ့ ဟု ေခၚလုိက္ရုံနဲ႕ အလုိအေလ်ာက္ ၀ါေတာ္ ၆၀ ရ မေထရ္ၾကီးကဲ့သုိ႔ သပၸါယ္တင့္တယ္စြာ သိမ္ေတြ ကမၼ၀ါေတြ ရြတ္ဖတ္ေပးစရာမလုိဘဲ သကၤန္းသပိတ္ ရွာစရာ မလုိဘဲ ဧဟိဘိကၡဳရဟန္း ျဖစ္ခြင့္ရပါမယ္။ အခုေျပာခဲ့တဲ့ ေကာင္းက်ဳိးေတြဟာ ဝါဆိုသကၤန္းလႉဒါန္းျခင္ ေၾကာင့္ ရရိွတဲ့ အက်ဳိးတရားေတြပါပဲလို႔ ျမတ္ဗုဒၶက ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္ ။
                        ဘုန္းသစ္
က်မ္းကိုး.....မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ္ - ၀ိသာခါ၀တၳဳ ။ 


















>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>