Monday, March 2, 2015

ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနွင္႔စီမံခန္႔ခြဲမႈ (An overview on Japan education administration)

ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနွင္႔စီမံခန္႔ခြဲမႈ (An overview on Japan education administration)

ယခုလို အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒအား လႊတ္ေတာ္သို႕တင္သြင္းၿပီး အေႀကအလည္ေဆြးေႏြးႀကေတာ႔မည္႔ အခ်ိန္အခါတြင္ ကမာၻ႔ပညာေရးအဆင္႔တြင္ ထိပ္ဆံုးမွရပ္တည္ေနသည္႔ နိုင္ငံမ်ား၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈနွင္႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ တို႕အားေလ႔လာသင္႔သည္ဟုထင္ၿမင္သည္။ သူမ်ားနို္င္ငံမွာ ဒီလိုလုပ္ေနလို႕ ကိုယ္႕နို္င္ငံမွာလဲ ဒီအတိုင္းတေသြးမသိမ္းလိုက္လုပ္ဖိို႕မဟုတ္ပါ။ မိမိတို႕နိုင္ငံနွင္႔သင္႔ေလ်ာ္ေသာ အေကာင္းဆံုးေသာ ဥပေဒတစ္ခုၿဖစ္လာေစရန္ reference အေနနွင္႔ ေလ႔လာရန္သက္သက္ၿဖစ္ပါသည္။ အၿခားအၿခားေသာ ပညာေရးၿမင္႔မားသည္႔ နိုင္ငံမ်ား၏ ပညာေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈ စနစ္မ်ားအားလည္း တတ္နိုင္သေလာက္ေလ႔လာၿပီး မိမိတို႕နို္င္ငံဥပေဒေရးဆြဲရာမွာ အသံုးခ်နိုင္လ်င္ အားလံုးလက္ခံနိုင္မည္႔ သင္႔တင္႔ေကာင္းမြန္ေသာ ဥပေဒတစ္ခုၿဖစ္လာမည္ဟုယံုႀကည္သည္။ အခ်က္အလက္ သက္သက္သာၿဖစ္၍ မိမိအၿမင္လံုး၀ မပါ၀င္ပါ။
========

ဂ်ပန္နိုင္ငံ လက္ရိွပညာေရး စနစ္
 ဂ်ပန္၏ ပညာေရးအား 6-3-3-4 စနစ္ဟု သိႀကသည္။ Elementary ၆နွစ္၊ Lower secondary ၃နွစ္၊ Upper secondary ၃နွစ္၊ ဘြဲ႕ႀကိဳတကၠသိုလ္ပညာေရး ၄နွစ္ၿဖစ္သည္။ မသင္မေနရ အခမဲ႕ပညာေရးသည္ Lower secondary ၿပီးဆံုးသည္ အထိၿဖစ္သည္။ Lower secondary ၿပီးဆံုးခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းသားသည္ အသက္အားၿဖင္႔ ၁၅နွစ္ခန္႔၊ အတန္းအားၿဖင္႔ ၉တန္းၿဖစ္သၿဖင္႔ ၿမန္မာၿပည္အတန္းပညာေရးနွင္႔ နႈိင္းယွဥ္လ်င္ အလယ္တန္းပညာေရးထက္ၿမင္႔သည္။ ဂ်ပန္ အေၿခခံဥပေဒတြင္ မသင္မေနရ အခမဲ႕ပညာေရးနွင္႔ပတ္သက္၍ - “All people shall be obligated to have all boys and girls under their protection receive ordinary education as provided for by law. Such compulsory education shall be free.” (Article 26).
မိမိအုပ္ထိန္းမႈေအာက္တြင္ရိွေသာ ကေလးမ်ားသည္ မသင္မေနရ ပညာေရးအား သင္ႀကားခြင္႔ရရန္ အုပ္ထိန္းသူမ်ားတြင္ တာ၀န္ရိွသည္ဟု တာ၀န္အပိုင္းနွင္႔ပတ္သက္၍ အတိအလင္းေဖၚၿပထားသည္။ ထို႕ေႀကာင္႔ ဂ်ပန္နိုင္ငံတြင္ ပညာေရးသည္ “right” အခြင္႔အေရးၿဖစ္သလို၊ “obligation” တာ၀န္လဲၿဖစ္သည္။ မသင္မေနရ ပညာေရးအား သက္ဆိုင္ရာ ေဒသအစိုးရမ်ားနွင္႔ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရတို႕မွ အာမခံၿပီးပူးေပါင္းတာ၀န္ယူရသည္။
Japanese education systemJapanese education system

ပညာေရးအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဖြဲ႕စည္းပံု (structure of education administration)
ဂ်ပန္နိုင္ငံပညာေရးအား တာ၀န္ခံရသည္႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ - ဗဟိုအစိုးရအဆင္႔တြင္ Monbukagakusho ဟုသိႀကသည္႔ ပညာေရး၊ယဥ္ေက်းမႈ၊ အားကစား၊ သိပၸံနွင္႔နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဒသအစိုးရအဆင္႔တြင္ - Prefecture (ၿမန္မာၿပည္တြင္ တိုင္း၊ၿပည္နယ္ အဆင္႔နွင္႔ညီသည္) အစိုးရနွင္႔ ၿမို႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ မ်ားနွင္႔ Board of education ဟုေခၚသည္႕ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား ၿဖစ္သည္။ ၀န္ႀကီးဌာနသည္ ဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္မႈအား အတတ္နိုင္ဆံုးေလ်ာ႔ခ်ရၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင္႔မ်ားအား ေဒသဆိုင္ရာ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားအား ခြဲေ၀ေပးထားသည္။ ၀န္ႀကီးဌာန၏ အဓိက တာ၀န္မ်ားမွာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ခ်က္၊ အႀကံဉာဏ္မ်ား ေပးၿခင္း၊ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာေထာက္ပံ႔ၿခင္း စသည္႔တိုု႕ၿဖစ္သည္။ ေဒသဆိုင္ရာ အဆင္႔တြင္ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားသည္ ပညာေရးနွင္႔ပတ္သတ္ သည္႔ ကိစၥရပ္မ်ားအား အဓိကတာ၀န္ယူရသည္။ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သည္ နိုင္ငံေရးအားၿဖင္႔ဘက္လိုက္မႈကင္းရမည္၊ လူပုဂၢိဳလ္၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈကင္းသည္႔ လြတ္လပ္သည္႔ အဖြဲ႕အစည္းၿဖစ္ရၿပီး ေဒသခံၿပည္သူမ်ား၏ အၿမင္မ်ားအား ထည္႔သြင္းစဥ္းစားရမည္။
Board of educationBoard of education
ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားအား Prefecture အဆင္႔သာမက ၿမဴနီစပယ္ အဆင္႔အထိ အသီးသီးဖြဲ႕စည္းထားသည္။ Prefecture အဆင္႔ ပညာေရးဘုတ္အဖဲြ႕တြင္ အဖြဲ႕၀င္ ၇ဦးထိရိွၿပီး ၿမဴနီစပယ္အဆင္႔တြင္ ၃- ၅ဦးပါ၀င္နိုင္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ေဒသ၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈနွင္႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားတာ၀န္ယူရသည္။ ပညာေရးဘုတ္ အဖြဲ႕၀င္ တစ္ဦးအား ေဒသကိုယ္စားၿပဳ ေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္ မ်ားထဲမွ ေရြးခ်ယ္တင္ေၿမွာက္ၿပီး က်န္အဖြဲ႕၀င္မ်ားအား ေရြးေကာက္ရာတြင္ ကနဦး၌ ေဒသခံလူထုမွ တိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္တင္ေၿမွာက္ေသာ စနစ္အားသံုးခဲ႕ေသာ္လည္း ၁၉၅၆ ေနာက္ပုိင္းတြင္ နိုင္ငံေရးဘက္လိုက္မႈမ်ား၊ ေဒသတြင္း စီးပြားေရးအင္အားႀကီးသူမ်ား၊ အာဏာရိွသူမ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈမ်ားရိွလာသၿဖင္႔ လူထုမွတိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္ေသာစနစ္မွ သက္ဆိုင္ရာ ေဒသအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားမွ အမည္တင္သြင္းသူမ်ားအား ေဒသဆိုင္ရာေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္ မ်ား၏ သေဘာတူညီခ်က္ၿဖင္႔ ေရြးခ်ယ္ေသာစနစ္သုိ႕ေၿပာင္းလဲခဲ႕သည္။ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၀င္မ်ားသည္ နိုင္ငံေရးပါတီ၀င္မ်ားၿဖစ္ခြင္႔ရိွေသာ္လည္း နိုင္ငံေရးဘက္လိုက္မႈ ကင္းေစရန္အတြက္ ပါတီမ်ားတြင္ ရာထူးလက္ရိွၿဖင္႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူမၿဖစ္ရ။ ပညာေရးဆိုင္ရာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတြက္ တာ၀န္ရိွေသာ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သည္ ေဒသအေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွ သီးၿခားလြတ္လပ္မႈရိွသည္။
 ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သည္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ဦးအား ပညာေရးမႈး (superintendent of education) အၿဖစ္ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ၿပီး ပညာေရးစီမံခန္႕ခြဲမႈနွင္႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ရံုးအဖြဲ႕အားဦးစီးေစသည္။ Prefecture အဆင္႔ ပညာေရးမႈးခန္႔အပ္ရာတြင္ ယခင္က ၀န္ႀကီးဌာန၏ သေဘာတူညီခ်က္လိုၿပီး ၿမဴနီစပယ္ အဆင္႔ပညာေရးမႈးခန္႔အပ္ရာတြင္ Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္လိုသည္။ (၁၉၉၉ တြင္ သေဘာတူညီခ်က္ လိုအပ္ခ်က္အား ပယ္ဖ်က္လိုက္သည္။) ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားသည္ လိုအပ္ေသာပညာေရးဘတ္ဂ်တ္အား ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ၿပီး ေဒသအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွ စစ္ေဆးသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕၏ခန္႔မွန္းဘတ္ဂ်က္နွင္႔ ကြဲၿပားမႈရိွပါက ေဒသဆိုင္ရာ ပါလီမန္သို႕ တင္သြင္းၿပီး အဆံုးအၿဖတ္ရယူသည္။

ပထမအႀကိမ္ ပညာေရးအုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ေၿပာင္းလဲမႈ
၁၉၅၆ တြင္ အစိုးရသည္ ေဒသဆိုင္ရာ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕စနစ္အား ၿပန္လည္သံုးသပ္ၿပီး ၀န္ႀကီးဌာန - Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕ - ၿမဴနီစပယ္ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ဆက္ဆံေရးအား အထက္ေအာက္ဆက္ဆံေရးပိုေဆာင္သည္႔ ပံုစံသို႕ေၿပာင္းလဲခဲ႕သည္။
-       ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၀င္မ်ားအား လူထုမွ တိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္သည္႔စနစ္အစား ေဒသပါလီမန္မ်ား၏ သေဘာတူညီခ်က္ၿဖင္႔ သက္ဆိုင္ရာေဒသ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားက ခန္႔အပ္သည္႔ စနစ္အားသို႕ေၿပာင္းလဲခဲ႕သည္။
-       Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၏ ပညာေရးမႈးအား ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ၀န္ႀကီးဌာန၏ သေဘာတူညီခ်က္လိုၿပီး၊ ၿမဴနီစပယ္ အဆင္႔ ပညာေရးမႈးအား ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္လိုသည္။
-       ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ဘတ္ဂ်က္တြက္ခ်က္ၿပီး ေတာင္းခံခြင္႔အားဖ်က္သိမ္းခဲ႕သည္။
-       ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ား ခန္႔အပ္ရာတြင္ ၿမဴနီစပယ္ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မွတင္သြင္းသည္႔ အႀကံၿပဳခ်က္အေပၚမူတည္၍ Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မွ ခန္႔အပ္သည္။
-       ၀န္ႀကီးဌာနသည္ Prefecture နွင္႔ ၿမဴနီစပယ္ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ဥပေဒနွင္႔ မညီညြတ္ေသာ၊ မသင္႔ေလ်ာ္ေသာလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအား ၿပင္ဆင္နိုင္ရန္ အခြင္႔အာဏာရိွသည္။

သင္ႀကားစနစ္နွင္႔ Curriculum ဆိုင္ရာအေၿပာင္းအလဲ
၁၉၅၈ေနာက္ပိုင္းတြင္ သင္ႀကားေရးစနစ္အေၿပာင္းအလဲမ်ားအား လုပ္ေဆာင္ခဲ႕သည္။ အေမရိကန္နိုင္ငံတြင္ က်င္႔သံုးခဲ႕ေသာ child-centered, activity based curriculum အားပံုတူကူးၿပီး သင္ႀကားခဲ႕ၿခင္းအက်ိဳးဆက္အားၿဖင္႔ ကေလးမ်ား၏ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စြမ္းရည္ academic ability က်ဆင္းလာသည္ဟု ေ၀ဖန္မႈမ်ားရိွလာၿပီးေနာက္ ကေလးမ်ား၏ အေၿခခံစြမ္းရည္မ်ားကို ပိုမိၿမွင္႔တင္ေပးနိုင္သည္႔ သင္ႀကားေရးပံုစံမ်ားသို႕ေၿပာင္းလဲခဲ႕ႀကသည္။ moral education ကိုလဲ စတင္ထည္႔သြင္းခဲ႕သည္။ အခ်ိန္နွင္႔ အမွ်ေၿပာင္းလဲေနသည္႔ အေၿခအေနမ်ားနွင္႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြသည္႔ ပညာေရးၿဖစ္ေစရန္ သင္ႀကားသည္႔ ဘာသာရပ္မ်ားအား ၁၀နွစ္တႀကိမ္ မၿဖစ္မေနၿပန္လည္သံုးသပ္သည္။ သင္ႀကားေရး စာအုပ္ Text books မ်ားနွင္႔ပတ္သက္၍ Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားမွ (authorize) စစ္ေဆးခြင္႔ၿပဳသည္။ Public school မ်ားအတြက္ text books မ်ားကို ဘုတ္အဖြဲ႕မွသတ္မွတ္ေပးၿပီး Private ေက်ာင္းမ်ားသည္ မိမိတို႕နွစ္သက္ရာ Authorized text books မ်ားအားသံုးခြင္႔ရိွသည္။

သင္ႀကားေရး ၀န္ထမ္းမ်ားနွင္႔ ပတ္သက္၍
Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သည္ သင္ႀကားေရး၀န္ထမ္းမ်ား၏ စီမံခန္႕ခြဲမႈ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအား တာ၀န္ယူသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးသည္ မိမိအလုိရိွရာ ဆရာအား ေက်ာင္းသို႕ေၿပာင္းေရႊ႕ခြင္႔ရရန္ ေဒသပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သို႕တင္ၿပရသည္။  ေဒသပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မွတဆင္႕ သေဘာထားမွတ္ခ်က္နွင္႔အတူ Prefecture ဘုတ္အဖြဲ႕သို႕တင္ၿပေတာင္းခံရသည္။ ဆရာ၊ဆရာမ အေၿပာင္းအေရႊ႕အား သတ္မွတ္ထားေသာ နွစ္ကာလတန္လ်င္ ၿမိဳၿပေဒသမ်ားတြင္ တာ၀န္ခ်ထားသည္႔ ဆရာမ်ားနွင္႔ ေ၀းလံေသာေဒသတြင္ တာ၀န္ခ်ခံထားရေသာ ဆရာမ်ားအား အလွည္႔က် လဲလွယ္သည္႔စနစ္အားသံုးသည္။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ နွစ္ရွည္တာ၀န္ေပးၿခင္းမွ ေရွာင္က်ဥ္သည္။

ဆရာသမဂၢ
ဆရာသမဂၢအား ၁၉၄၇တြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ႕ၿပီး တခဏအတြင္း အဖြဲ႕၀င္ေပါင္း ၅သိန္းခန္႔နွင္႔ အင္အားႀကီးသမဂၢၿဖစ္လာသည္။ သမားရိုးက် လမ္းစဥ္ကိုင္စြဲသူမ်ားသည္႔ သမဂၢသည္ ဆိုရွယ္လစ္ပါတီ၊ ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီတို႕ၿဖင္႔ ပလဲပနံသင္႔ၿပီး စစ္ၿပီးေခတ္ အစိုးရ၏ ပညာေရးၿပန္လည္ သံုးသပ္ၿခင္း အစီအစဥ္အား အၿပင္းအထန္ ဆန္႕က်င္ခဲ႕သည္။ ၀န္ႀကီးဌာနအေနနွင္႔ နိုင္ငံေရးဘက္လိုက္မႈကင္းရမည္ဆိုသည္႔ political neutrality မူအား ကိုင္စြဲၿပီး ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈမ်ား ၿဖစ္သြားခဲ႕သၿဖင္႔ ဆရာသမဂၢေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ရာဇ၀တ္မႈၿဖင္႔တရားစြဲဆိုၿခင္း စသည္တို႕ၿဖစ္ပြားခဲ႕သည္။ ၁၉၇၀ နွင္႔ ၁၉၈၀နွစ္မ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢလႈပ္ရွားမႈမ်ား တၿဖည္းၿဖည္း အားနည္းလာသည္။ အဓိကအေႀကာင္းရင္းမွာ ဆရာမ်ား၏ လစာမ်ားတိုးၿမင္႔လာမႈ ၊ အခ်ိဳ႕ေသာသမဂၢေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ရန္လိုေသာထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈမ်ားအား စိတ္ပ်က္လာသည္႔ ဆရာမ်ား တိုးပြားလာၿခင္းေႀကာင္႔ၿဖစ္သည္။ ၁၉၈၀ ႏွစ္မ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢ၏လႈပ္ရွားမႈမ်ား လံုး၀ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။

၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈမ်ား
၁၉၉၉တြင္ ေဒသဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ား၏ လြတ္လပ္ခြင္႔၊ လုပ္ပိုင္ခြင္႔တို႕ကို ပိုမိုေပးထားသည္ “Comprehensive Decentralization Law” ကိုၿပဌာန္းခဲ႕သည္။ ထိုနွစ္မွာပင္ ပညာေရးက႑တြင္လည္း ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ဖြဲ႕စည္းပံုနွင္႔ တာ၀န္မ်ားအား ၿပင္ဆင္သည္႔ ဥပပေဒတို႕အားၿပဌာန္းခဲ႕သည္။ ပညာေရးမႈးအား ခန္႔အပ္ရာတြင္ သေဘာတူညီခ်က္ လိုအပ္သည္႔စနစ္အားပယ္ဖ်က္ခဲ႕သည္။ ေဒသဆိုင္ရာ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားအေပၚဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားအား ေၿဖေလ်ာ႔ေပးခဲ႕သည္။

ေက်ာင္းသားသမဂၢ
ဂ်ပန္တြင္ ေက်ာင္းသား သမဂၢအား学生自治会 (gakusei-jichi-kai)  Students’ self-government-organization ဟုေခၚသည္။ သမဂၢသည္ ယဥ္ေက်းမႈဖလွယ္ပြဲမ်ား၊ အားကစားပြဲမ်ား၊ ေက်ာင္းသားဖိုရမ္မ်ား၊ international exchanges မ်ား၊ ေက်ာင္းပြဲေတာ္မ်ားအား လြတ္လပ္စြာ က်င္းပသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕သည္ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လြတ္လပ္သည္႔ လႈပ္ရွားမႈမ်ားအေပၚ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈမရိွ။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ေက်ာင္းသားမ်ားမွ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္သည္။ လြတ္လပ္စြာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အသင္းမ်ားဖြဲ႕ခြင္႔ရိွေသာ ဂ်ပန္တြင္ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဖြဲ႕စည္းရန္ မည္သည္႔ခြင္႔ၿပဳခ်က္မွ မလိုအပ္။

https://www.scribd.com/doc/257292154/JP-Education-Administration-System
https://www.scribd.com/doc/257294709/Japanese-Education-System


References:
http://www.nier.go.jp/English/educationjapan/pdf/201203EAJ.pdf
http://www3.grips.ac.jp/~coslog/activity/01/04/file/Bunyabetsu-9_en.pdf
>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>
June 24, 2014 တုန္းက က်ေနာ္တို႔ ဆရာသမဂၢက ဆရာေတြ ေျဖျဖစ္ၾကတဲ႔ Hot News က အင္တာဗ်ဴ း ျပန္ေတြ႕လို႔ ကိုယ္႔ဟာကို ျပန္ share ပါတယ္
အဲဒီကတည္းက က်ေနာ္ ေျပာျဖစ္ပါတယ္
”ပညာေရးဥပေဒကိုျပည္သူေတြ ကိုတင္ျပပါ။ ျပည္သူေတြထံသက္ေရာက္ ရမယ့္ ဥပေဒကိုျပည္သူေတြကိုမျပဘဲ ခြက္ပုန္းခုတ္ေနတာေတြရပ္ပါ။
ပညာေရး မွာ ႏုိင္ငံေရးက၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ခြင့္ မရွိေအာင္ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီ ကိုပယ္ဖ်က္ပါ။ ဥပေဒသက္ေရာက္မယ့္ နယ္ပယ္က ပညာရွင္ေတြ ေနာက္ဆရာေတြ ေက်ာင္းသားေတြ၊ မိဘေတြအသံကို နားေထာင္ၿပီး ဥပေဒကိုအမ်ားလက္ခံႏိုင္ ေလာက္တဲ့အထိ ေက်ေက်ညက္ညက္ ေဆြးေႏြးၿပီးမွ အတည္ျပဳပါ။
ေက်ာင္း သားေတြ၊ ဆရာေတြ၊ မိဘေတြလမ္းေပၚ တက္လာမွ ဆူပူတယ္။ ေသာင္းက်န္း တယ္။ ေက်ာင္းထုတ္မယ္။ အလုပ္ထုတ္ မယ္။ ဖမ္းဆီးအေရးယူမယ္မလုပ္ပါနဲ႔။ တုိင္းျပည္အေပၚေစတနာမွန္ရင္ ျပည္သူ႔ ဆႏၵေလးစားပါ။ “
http://www.facebook.com/l.php…
မေန႔က ေျဖေပးလိုက္တဲ႔ အင္တာဗ်ဴ း
+++++++++++++++++++++++++
ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြနဲ့ မလြတ္လပ္တဲ႕ပညာေရးစနစ္ကို မက်င့္သံုးၾကပါနဲ့ေတာ့
====================================================
BY HOTNEWS_EDITOR·THU, 01/01/1970 - 06:30·0 COMMENTS


အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ လက္ရွိ ေဆြးေႏြးေနသည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ (ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္)ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း ႏွင့္ ပညာေရးေလာကတြင္ လက္ရွိတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ဆရာမ်ား၏ အျမင္ မ်ားအားစုစည္းတင္ျပလုိက္ပါသည္။
ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္)
********************************************************
ဆရာသမဂ္ၢနဲ႔ေက်ာင္းသားသမဂ္ၢက အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီအပါအ၀င္ အျခားအခ်က္ေတြကိုကန္႔ကြက္ေနတာ သိပါတယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္ပညာ ေရးစနစ္ကို ဘယ္လိုပံုစံပံုေဖာ္မယ္ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာေဆြးေႏြးဖို႔လိုအပ္တယ္။ ပညာေရးကိုပံုေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ ပံုသ႑ာန္ ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ပညာေရးကို ပံု ေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ ဆႏၵေတြစိတ္ကူးေတြက အမ်ားႀကီးရွိၾကတယ္။ ပညာေရးေလာက မွာ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ေနသူေတြရဲ႕ သေဘာထားေတြကိုထိေတြ႕ေမးျမန္းဖူးပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီအသံေတြကို သိ ေနတာေပါ့။ တခ်ဳိ႕ကဥပေဒကိုေကာင္း ေကာင္းမသိေသးဘူး။ ကန္႔ကြက္တယ္ပဲ ေျပာေနၾကတယ္။ ဘာကိုကန္႔ကြက္တာ လဲ။ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ကန္႔ကြက္ၿပီး ဘာေၾကာင့္ကန္႔ကြက္တာလဲဆိုတာကို သိခ်င္တယ္။ အရပ္ေျပာေျပာၿပီးေဆြးေႏြး ရမယ့္ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ၊ ပညာရပ္ဆုိင္ရာကိစ္ၥေတြပါတယ္။ ဒီကိစၥ လြဲေခ်ာ္သြားခဲ့ရင္ တုိင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္ အလားအလာမေကာင္းႏုိင္ဘူး။ မလိုလား အပ္တဲ့ျပႆနာေတြေပၚလာႏုိင္တယ္။ အဲဒါေတြဟာမျဖစ္သင့္တဲ့ကိစၥေတြျဖစ္ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္းေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ဘ၀ကေနလာခဲ့တာပါ။ ပညာေရးစနစ္ႀကီးမေကာင္းခဲ့လို႔ကၽြန္ေတာ္ တို႔မ်ဳိးဆက္ေတြလည္းပ်က္သုဥ္းခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ တုိင္းျပည္ကို ထူေထာင္တဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တကယ္ကိုစနစ္က်တဲ့ပံုေဖာ္ မႈတစ္ခုျဖစ္ေအာင္လုပ္ရမယ္။ ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္တဲ့ကိစၥဟာလည္း ႐ိုး႐ိုးေလာက္ နဲ႔ မလံုေလာက္ဘူး။ စနစ္က်တဲ့ပံုစံျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။ ေဆြးေႏြးေနတဲ့အခ်က္အလက္ ေတြကို အျပစ္ဆိုေနတာလည္းမဟုတ္ သလို ေထာက္ခံေနတာလည္းမဟုတ္ဘူး။ အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္ကိုပံုေဖာ္မယ္ ဆိုရင္ မွန္မွန္ကန္ကန္သုေတသနျပဳဖို႔လို တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္တုန္းက ပညာ ေရးစနစ္မေကာင္းခဲ့လို႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္း သားေတြလမ္းေပၚေရာက္ခဲ့ရတယ္။ ဒီကိစၥ ဟာ လြယ္လြယ္ကူကူဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ကိစၥမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျပည္သူလူထုရဲ႕အသံေတြကို နားေထာင္ ေနမွာပါ။
ဦးသန္းထိုက္ေအာင္(လ/ကထိကအေရွ႕ပိုင္း တကၠသိုလ္၊ သမုိင္းဌာန)
***************************************************************************
တုိင္းျပည္အတြက္ ပညာေရးဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးႀကီးလဲတုိင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုပါ တည္ေဆာက္ႏုိင္တယ္လို႔ယူဆတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ပညာေရးဟာ အသားအေရာင္ကြဲျပားျခင္း၊ ဘာသာကြဲ ျပားျခင္း ဘယ္လုိမ်ဳိးကြဲျပားသည္ပဲျဖစ္ေစ ပညာေရးရဲ႕ဖန္တီးေပးႏုိင္မႈဟာအားလံုးကို တသားတည္းျဖစ္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ တယ္။ စစ္မွန္တဲ့ပညာေရးကိုသာ ေဖာ္ ေဆာင္ေပးမယ္ဆိုရင္ တုိင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးအထိပါလုပ္ေဆာင္ႏုိင္တယ္။ လြတ္ လပ္စြာစဥ္းစားေတြးေခၚေ၀ဖန္ႏုိင္မယ့္ အသိပညာမ်ဳိးကို ငါတို႔ျပည္သူေတြ မရ ခဲ့ဘူး။
ေနာက္မေတြးရဲေအာင္၊ မေျပာရဲ ေအာင္ ႏွိပ္ကြပ္ေလ့ရွိတယ္။ ပညာေရး ဌာနေတြမွာတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂိ္ၢဳလ္တခ်ဳိ႕ေတြဟာလည္း မွန္တာကို ေျပာရဲေအာင္ပညာကပဲစြမ္းေဆာင္ႏိုင္တယ္ လို႔ ယူဆတယ္။ အဲလိုအေရးႀကီးတဲ့ ပညာေရးကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ေနရာ မွာ အဓိကအခ်ဳပ္ကအမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒလို႔ေျပာလို႔ရတယ္။ ပညာေရးရဲ႕ မိခင္ဥပေဒျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒဟာအရမ္းအေရးႀကီးတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ျပည္သူ႔အသံကိုနားေထာင္ေပးပါ။ ေပၚ လစီကို ေၾကညက္မွဥပေဒကိုေျပာင္းလဲ သင့္တာ။ လႊတ္ေတာ္ဟာျပည္သူ႔အသံကို နားေထာင္သင့္တယ္။ သတင္းစာထဲမွာ ျပည္သူကိုအသိေပးတာက ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနအစိုးရကဆြဲတဲ့ဟာ။ လႊတ္ ေတာ္ထဲမွာလည္း ဆြဲတာရွိတယ္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာေဆြးေႏြးခဲ့တာ က အစိုးရကဆြဲထားတာနဲ႔လႊတ္ေတာ္က ဆြဲတာေရာေမႊထားတာ။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူက Centralization (ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ)ကိုမလိုခ်င္ဘူး။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာအတည္ျပဳၿပီး အခု အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာေရာက္ေနတဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္းဟာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကိုအားျပဳ ေနတာေတြေတြ႕ေနရတယ္။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္ မႈကို ေလ်ာ့ခ်လိုက္ၿပီး Autonomous ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရမွသာ ပညာေရး တိုးတက္မွာျဖစ္တယ္။ စစ္သားမွတုိင္းျပည္ ခ်စ္တာမဟုတ္ဘူး။ ေဒါက္တာေအးေမာင္ တို႔ ေဆြးေႏြးေနတာကိုႀကိဳက္တယ္။ ဒီ ဥပေဒမွာ လႊမ္းမိုးေနတဲ့ centralization ကို ပယ္ဖ်က္ၿပီး Autonomous ရဖို႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ လည္း ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။ တကၠသိုလ္ ေတြကိုပြေနေအာင္ ဆိုင္းဘုတ္ေတြတင္ ၿပီး ထူေထာင္ေပးခဲ့တာေတြရွိတယ္။ တကၠသိုလ္တုိင္းတကၠသိုလ္တုိင္းကို ကိုယ္ ပိုင္လြတ္လပ္ခြင့္ေတြေပးလိုက္။ တက္ၠသိုလ္ ေတြရဲ႕အထက္မွာအမ်ဳိးသားပညာေရး ေကာင္စီကိုမရွိေစခ်င္ဘူး။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္ မႈေတြနဲ႔မလြတ္လပ္တဲ့ပညာေရးစနစ္ကို မက်င့္သံုးၾကပါနဲ႔ေတာ့လို႔ေျပာခ်င္တယ္။ Centralization နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ပညာေရးစနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးေဇာက္ထိုး မိုးေမွ်ာ္ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ ေခ်ာက္ထဲက် ေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို ဘယ္လိုေတြ လုပ္ၾကဦးမလဲမသိဘူး။
ဦးအာကာမိုးသူ (လ/ထ ကထိက၊ ဒဂံု တကၠသိုလ္၊ အေရွ႕ိုင္းပညာဌာန)
***************************************************************************
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းဟာ အေရးႀကီးတဲ့ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္တယ္။ ဒီ မူၾကမ္းထဲမွာ ပညာေရးအတြက္သံုးစြဲမယ့္ ရန္ပံုေငြသံုးစြဲမႈစနစ္ကိုေသခ်ာေျပာထား တာမရွိဘူး။ Autonomous University (ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ)ရၿပီဆိုရင္ ေက်ာင္း ေကာင္စီလိုမယ္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢနဲ႔ ဆရာမ်ားသမဂၢလိုတယ္။ အဲဒါေတြကို အသိအမွတ္မျပဳရင္ autonomous university ရဲ႕ အရည္အေသြးမျပည့္မီဘူး။ Autonomous University ဆိုတာ ဆရာ ေတြ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ဟာေတြ၊ ေက်ာင္း သားေတြကိုယ္စားျပဳတဲ့ဟာေတြပါရမယ္။ အစိုးရကိုယ္စားျပဳတာေတြမဟုတ္ဘူး။ တက္ၠသိုလ္အာဏာပိုင္ေတြက၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္ျခင္းမရွိရဘူး။ ပါ/ခ်ဳပ္ကိုလည္း ဆရာ/ဆရာမေတြကေရြးခ်ယ္ရမယ္။ တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံမႈေတြရွိဖို႔လိုတယ္။ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမွာေျပာရဲ တဲ့လူေတြလိုအပ္တယ္။ အေၾကာက္တရား ကိုအၿမဲတမ္းခံစားခဲ့ရေတာ့ အမွန္တရား အတြက္ မစြန္႔စားရဲၾကဘူး။ အစိုးရရဲ႕ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမူ၀ါဒနဲ႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕အသံေတြနဲ႔အေတာ္ဟေန တယ္။ တခ်ဳိ႕ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြအမိန္႔ လႊာေတြက ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ရင္ဘတ္ ထဲကို ကၽြန္ျပဳသလိုျဖစ္ေနတယ္။ အခု ခ်ိန္ထိ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ကၽြန္စိတ္ဓာတ္မေလ်ာ့ေသးဘူး။ ကိုယ္တိုင္ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈရွိတဲ့ သခင္စိတ္ ဓာတ္မ်ဳိး ဆရာ၊ ဆရာမေတြေမြးျမဴသင့္ တယ္။ ခိုင္းမွလုပ္တဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ဳိးေတြ မရွိသင့္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ္တုိင္ခ်င့္ခ်ိန္ဖို႔လို တယ္။ ၤမနနိသာ ျဖစ္တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြလိုတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ စိတ္ ဓာတ္ေလ်ာ့က်လာတာဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္အမွားေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ ဒီမုိကေရစီ ပညာေရးစနစ္ကိုလုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ဆရာ၊ဆရာမ ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကိုေလ်ာ့လို႔မရဘူး။ အတုအေယာင္ပညာေရးစနစ္မ်ဳိးမလုပ္ ၾကပါနဲ႔။ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚႏုိင္တဲ့ ပညာေရးစနစ္မ်ဳိးဖန္တီးေပးသင့္တယ္။ အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕တန္ဖိုးကိုလည္းအသိ အမွတ္ျပဳဖို႔လိုတယ္။ လြတ္လပ္စြာေတြး ေခၚႏိုင္မႈကို တက္ၠသိုလ္ေတြကေနစၿပီး လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဒီမိုကေရစီ အစ တကၠသိုလ္ကဆိုတဲ့စနစ္ကိုအေကာင္ အထည္ေဖာ္သင့္တယ္။ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုလည္း လြတ္ လပ္မႈကိုတန္ဖိုးထားတဲ့အဖြဲ႕အစည္းေတြ အားေကာင္းလာဖို႔ တကၠသုိလ္မွာမ်ဳိးေစ့ ခ်ေစခ်င္တယ္။ တက္ၠသိုလ္ေတြထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးကင္းရွင္းရမယ္ဆိုၿပီး လက္မွတ္ ထိုးရတာေတြရွိတယ္။ ႏိုင္ငံျခားထြက္ရင္ လည္း ႏိုင္ငံေရးကင္းရွင္းေၾကာင္းတာ၀န္ ယူရတာေတြရွိတယ္။ ေက်ာင္းဆရာေတြ နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးဟာသက္ဆုိင္တယ္။ တက္ၠသိုလ္ မွာ ေက်ာင္းသားထုနဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြရဲ႕ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚေျပာဆိုႏိုင္ မႈကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးဖို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကိုတုိက္တြန္းပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကိုမေျပာင္းႏုိင္ သေရြ႕ တုိင္းျပည္ရဲ႕ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ဟာ ခရီးေရာက္မွာမဟုတ္ဘူး။
ဦးေဇာ္မ်ဳိးလိႈင္ (လ/ထ ကထိက၊ ဒဂံု တက္ၠသိုလ္၊ ႐ူပေဗဒဌာန)
********************************************************************
လက္ရွိပညာေရးေလာကမွာရွင္သန္ ေနတဲ့ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေနတဲ့state holder ျဖစ္တဲ့ ဆရာေတြ ဆီက အသံကိုဘယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မွ လာမေမးဘူး။ မေလ့လာဘူး။ အတိတ္ကဘာေတြမွားခဲ့လို႔ အနာဂတ္ မွာ ဘာေတြျပင္သင့္လဲမေမးဘူး။ ဆရာ တို႔မွာ ေျပာျပခ်င္တာေတြအမ်ားႀကီးရွိ တယ္။ ဒီအမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒက လႊတ္ေတာ္မွာအာဏာသက္ေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ တကၠသိုလ္ေတြေက်ာင္းေတြ မွာရွိတဲ့ ဆရာေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ေက်ာင္းသားမိဘေတြဆီမွာသက္ေရာက္ မွာျဖစ္တယ္။ ခုခ်ိန္ထိျပည္သူကိုဘာေတြ ထည့္ေရးထားလဲမတင္ျပဘူး။ လာခ်မျပ နဲ႔ တင္ျပရမွာ။ အဲဒီေတာ့ ျပည္သူကို မေလးစားတာအသိသာႀကီးပဲ။ ျပည္သူ ေတြက သိခ်င္ေနတဲ့ဥပေဒၾကမ္းကို ခြက္ ပုန္းခုတ္ေနၾကတယ္။ ျပည္သူေတြဘာလို႔ သိခ်င္လဲဆိုေတာ့ အိမ္တုိင္းမွာေက်ာင္း သားရွိတယ္။ ပညာေရးစနစ္နိမ့္က်ေန တာကို အားလံုးသိတယ္။ ျပည္သူတုိင္း အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာအတည္ျပဳၿပီးကတည္း က ျပည္သူကိုခ်ျပသင့္တယ္။ အထဲမွာ ဘာေတြမႀကိဳက္လဲသူတို႔တရား၀င္မေျပာ တဲ့အတြက္ တုိ႔မွာေျပာရတာ အ႐ူးလင္ လုပ္ရသလုိပါပဲ။ အဓိကမႀကိဳက္တာက အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီဒုသမၼတက ဥကၠ႒လုပ္ၿပီး ၀န္ႀကီးေတြကအဖြဲ႕၀င္လုပ္ မယ္ဆိုတာပဲ။ ပညာေရးမွာဆုိင္ရာပညာ ရွင္ေတြအေပၚ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္မႈေတြ မလြဲမေသြရွိလာမွာကို ဘာနဲ႔အကာအကြယ္ ေပးမလဲ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ပညာရွင္ ေတြအေပၚမွာ အာဏာရွိသူေတြကဟိုလို လုပ္ပါလား။ ဒီလိုလုပ္ပါလားနဲ႔ တုိင္းျပည္ ပညာေရးေခ်ာက္ထဲထိုးဆင္းတာကမၻာ့ အလယ္ရွက္စရာဖြယ္မ်က္ႏွာငယ္ေနရၿပီ။ ပညာေရးအေပၚမွာ ဒုသမ္ၼတနဲ႔၀န္ႀကီး ေတြပါမယ့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီ ရွိေနရင္ ဘယ္လိုမွပညာေရးမတိုးတက္ ႏုိင္တာ အားလံုးသိတယ္။ ပညာေရးတိုး တက္ဖို႔ ပညာရွင္ပဲအေရးႀကီးတယ္။ ျပည္တြင္းပညာရွင္မလံုေလာက္ရင္ျပည္ပ/ ႏိုင္ငံျခားသားအေတြ႕အႀကံဳရင့္ပညာရွင္ ေတြဆီက အၾကံၪဏ္ယူလို႔ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ပညာေရးဥပေဒကိုျပည္သူေတြ ကိုတင္ျပပါ။ ျပည္သူေတြထံသက္ေရာက္ ရမယ့္ ဥပေဒကိုျပည္သူေတြကိုမျပဘဲ ခြက္ပုန္းခုတ္ေနတာေတြရပ္ပါ။ ပညာေရး မွာ ႏုိင္ငံေရးက၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ခြင့္ မရွိေအာင္ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီ ကိုပယ္ဖ်က္ပါ။ ဥပေဒသက္ေရာက္မယ့္ နယ္ပယ္ကပညာရွင္ေတြေနာက္ဆရာေတြ ေက်ာင္းသားေတြ၊ မိဘေတြအသံကို နားေထာင္ၿပီး ဥပေဒကိုအမ်ားလက္ခံႏိုင္ ေလာက္တဲ့အထိ ေက်ေက်ညက္ညက္ ေဆြးေႏြးၿပီးမွ အတည္ျပဳပါ။ ေက်ာင္း သားေတြ၊ ဆရာေတြ၊ မိဘေတြလမ္းေပၚ တက္လာမွ ဆူပူတယ္။ ေသာင္းက်န္း တယ္။ ေက်ာင္းထုတ္မယ္။ အလုပ္ထုတ္ မယ္။ ဖမ္းဆီးအေရးယူမယ္မလုပ္ပါနဲ႔။ တုိင္းျပည္အေပၚေစတနာမွန္ရင္ ျပည္သူ႔ ဆႏၵေလးစားပါ။
***************************************************************************
အာကာဗိုလ္
Zaw Myo Hlaing Facebook မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>
နဝမအႀကိမ္
မိုးကုတ္ဝိပႆနာတရားစခန္းပြဲ
ဖိတ္ၾကားလႊာ
သံသရာအဆက္ဆက္မွ ေတာ္ဆပ္ခဲ့ေသာ မိဘ၊ဆရာေက်းဇူး႐ွင္တို႔ႏွင့္ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တို႔အား သစၥာဓမၼျဖင့္
ေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္
ပညာပါရမီ ကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ႔ မွ ႀကီးမႉး၍ ဖြင့့္လွစ္ေသာ မိုးကုတ္ဝိပႆနာတရားစခန္း ပြဲ၌ ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္အဂၢမဟာ ပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဥပနိႆ်အတိုင္း ကပ္ေက်ာ္ဆရာေတာ္ အ႐ွင္သဇၨန(သာကီႏြယ္ေသြး) အ႐ွင္သူျမတ္က ၁၃၇၆ခု၊ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ (၄)ရက္၊ (၈.၃.၂၀၁၅)တနဂၤေႏြေန႔ မွ ၁၃၇၆ခု၊ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္(၉)ရက္၊ (၁၃.၃.၂၀၁၅)ေသာၾကာေန႔ အထိ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္သစၥာစိုက္ေအာင္ ေဟာၾကားမည္ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ပါ၍ တရားစခန္းဝင္လိုသူ ေယာဂီတို႔အား ေလးစားစြာ ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။
အစီအစဥ္
၁၃၇၆ခု၊ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္(၄)ရက္၊ (၈.၃.၂၀၁၅)တနဂၤေႏြေန႔ ညေန(၅)နာရီ၌ ေယာဂီမ်ား ေရာက္ရိွရမည္။
၁၃၇၆ခု၊ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္(၉)ရက္၊ (၁၃.၃.၂၀၁၅) ေသာၾကာေန႔ ၊ ညေန (၄)နာရီတြင္ လႉဒါန္းသူ ကုသိုလ္႐ွင္မ်ားအား ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းလႊာေပးအပ္ၿပီး စုေပါင္း၍ ေရစက္ခ်ပါမည္။
ပညာပါရမီကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ႔
ကပ္ေက်ာ္ကမၻာေအး
ဝိပႆနာဓမၼရိပ္သာ
ေအာင္ေဇယ်ာရပ္
မေကြးၿမိဳ႕ ။
Ph - 09401557922
thitzana.mgy@gmail.com
www.carpkyaw.blogspot.com


>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>