Tuesday, July 7, 2015

က်ြန္ေတာ္ႏွင့္ က်ြန္ေတာ့ သားသမီးမ်ား


             

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္သားသမီးမ်ား



၁၉၈၈ အေရးအခင္းၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္ခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ မူလက ၈ တန္းေက်ာင္းသား ၅၀ ေလာက္ ရွိရာက ေက်ာင္းဖြင့္ေတာ့ ၃၅ ေယာက္ေလာက္ပဲ လာတက္ေတာ့တယ္။ ၁၅ ေယာက္ေလာက္ ေတာထဲေရာက္ ကုန္ၾကတယ္။ ေတာခိုတာေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ၀ါးသြားခုတ္စားေနၾကတာကိုေျပာတာ။
ဒီလိုနဲ႔ ၈ တန္းေအာင္ခ်က္ေကာင္းေအာင္လုပ္ခ်င္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္လည္းႀကိဳးစား၊ ဆရာဆရာမေတြကိုလည္း စည္း႐ံုးရတယ္။ ေတာေက်ာင္းက ကေလးေတြက ထံုထိုင္းေတြမ်ားတယ္။ သူတို႔ကို တတ္ေအာင္သင္ရတာ ကိုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာေတြမွာ ႏွစ္ဆေလာက္ပိုပင္ပန္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြကို ခ်စ္ေၾကာက္ ႐ိုေသေတာ့ သင္ရတာအေမာေျပပါရဲ႕။ ၃၅ ေယာက္ထဲကလည္း ၂ ေယာက္ထြက္ေျပးျပန္ေတာ့ ေနာက္ဆံုး ၃၃ ေယာက္ပဲက်န္တယ္။
အစိုးရစစ္ျဖစ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာမွာ စာစစ္စင္တာ မဖြင့္ေပးထားဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မိုင္ ၅၀ ေလာက္ေ၀းတဲ့ ပဲခူးၿမိဳ႕ကိုလာတက္ေျဖရတယ္။ ေက်ာင္းသား ၃၃ ေယာက္၊ တစ္ေယာက္ ေသတၱာတစ္လံုး၊ အိပ္ယာလိပ္ တစ္လိပ္နဲ႔ လွည္းလမ္းေပၚကားေမာင္းၿပီး ဖုန္ေတြၾကားထဲလာရတာပါ။
ကားကလည္း သစ္ေတာဌာနကို အကူအညီေတာင္းေတာ့ တီအီးကားႀကီးတစ္စီးေပးတယ္။ ေသတၱာေတြ အိပ္ယာလိပ္ေတြကို ေအာက္ကထားၿပီး ဆရာဆရာမေတြနဲ႔ အမိုးဖြင့္ကားႀကီးေပၚမွာ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႔ နယ္လွဲ႔လာတဲ့ ကားပံုစံကိုသာ ျမင္ၾကည့္လိုက္ပါေတာ့။
ကားေခါင္းခန္းထဲမွာ တဘက္ႀကီးေခါင္းေပါင္းထားတဲ့ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆရာမေတြက မၾကားတၾကား "ဇာတ္ဆရာ" လို႔ ေနာက္ၾကတယ္။ ၿမိဳ႕ကို တစ္ပတ္ေလာက္ႀကိဳၿပီး တက္လာရတယ္။ တည္းခိုတဲ့ေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးအထာက်ေအာင္ မနည္းလုပ္ထားရတယ္။ ရြာမွာကတည္းက တစ္လေလာက္ ေက်ာင္းမွာညအိပ္ ေမာင္းထားေတာ့ စာအတြက္က စိုးရိမ္စရာမရွိဘူး။ ငွက္ဖ်ား႐ုပ္ေတြကို ငွက္ဖ်ားထၿပီး စာေမးပြဲ မေျဖႏိုင္မွာပဲ ေၾကာက္ရတာ။
ဒီလိုနဲ႔ စာေမးပြဲစစ္တဲ့ရက္ ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ကေလး ၃၃ ဦးကို ဦးေဆာင္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္တစ္တြဲ တန္းစီကာ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ံုးေရွ႕ကေန ျဖတ္ေလွ်ာက္လာတယ္။ တည္းခိုတဲ့ ေက်ာင္းနဲ႔ စာေမးပြဲ ေျဖရတဲ့ ေက်ာင္းက နည္းနည္းေ၀းတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲကိုျဖတ္ေလွ်ာက္ရတာဆိုေတာ့ လူေတြ လန္႔ကုန္ၾကတယ္။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကလည္း သိမ္းေသးတာမဟုတ္ဘူး။ စီတန္းလွည့္လည္တာကို ပိတ္ပင္ထားတဲ့ အခ်ိန္မွာ လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ကေလး ၃၃ ေယာက္ေရွ႕ကေန ပင္နီတိုက္ပံု၊ ေက်ာင္းစိမ္းပုဆိုး ဒူးေလာက္၀တ္ထားတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ ဦးေဆာင္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားတန္းကို တစ္ၿမိဳ႕လံုးက၀ိုင္းၾကည့္ၿပီး ဆႏၵျပလာတယ္ ထင္ၾက တယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ံုးေရွ႕ေရာက္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကေျပးထြက္လာၿပီး
"ဆရာ … ဆရာ .. ဗိုလ္ႀကီးက ဆရာ့ကို လာေတြ႔ပါလို႔ ေျပာခိုင္းလိုက္လို႔" ဆိုၿပီးေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ လာေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း
"ငါ ကေလးေတြနဲ႔ စာေမးပြဲ သြားေျဖဖို႔ ထြက္လာတာ။ မင္းတို႔ဗိုလ္ႀကီးကို ငါ့နဲ႔လာေတြ႔ခိုင္းလိုက္။ ငါ့ကေလးေတြ စာေမးပြဲခန္းေရာက္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္" လို႔ျပန္ေျပာၿပီး ဆက္ထြက္ခဲ့တယ္။
စီတန္းလမ္းေလွ်ာက္တာပိတ္ထားခ်ိန္ဆိုေတာ့ လူေတြက ၀ိုင္းၾကည့္ၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ဘုမသိ ဘမသိ လက္ခုပ္ေတြတီးၾကတယ္။
သက္ဆိုင္ရာ စာေျဖဌာနေက်ာင္းေရာက္ၿပီး ကေလးေတြကို သူ႔အခန္းလိုက္ ပို႔ေပးၿပီးလို႔ ေက်ာင္းျပင္က စိန္ပန္း ပင္ေလးေအာက္မွာ ထိုင္ေနတုန္း စစ္ကားတစ္စီးေရာက္လာတယ္။ ကားေပၚက ဗိုလ္ႀကီးတစ္ေယာက္ဆင္း လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘယ္ေက်ာင္းကလဲ။ ေက်ာင္းသား ဘယ္ႏွေယာက္လဲေမးၿပီးေတာ့
"ဆရာႀကီး ေန႔တိုင္း ဒီလို ၿမိဳ႕ထဲတန္းစီၿပီလာမွာလား"
"ဟုတ္တယ္ .. ျပန္လည္း ဒီအတိုင္းျပန္ရမွာ"
"ကၽြန္ေတာ္တစ္ခုခုစဥ္းစားၿပီး အေကာင္းဆံုး စီစဥ္ေပးပါ့မယ္ဆရာႀကီး" လို႔ေျပာၿပီး ျပန္သြားတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ မိုးလင္းကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔တည္းခိုေနတဲ့ ေက်ာင္းေရွ႕မွာ ဘတ္စ္ကားႏွစ္စီးရပ္ ထားၿပီး ဘတ္စ္ကားသမားေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို စာေမးပြဲစစ္တဲ့ေက်ာင္းအေရာက္ အႀကိဳအပို႔ တာ၀န္ ေပးထားလို႔ဆိုၿပီး လာသတင္းပို႔ၾကတယ္။
ဘာေျပာေျပာ ကၽြန္ေတာ့္ကေလးေတြ စာေမးပြဲကို သက္ေသာင့္သက္သာ သြားရဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြကလည္း ေစတနာရွိလို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းသား ၃၃ ေယာက္ကို တန္းစီၿပီး ဆႏၵျပသလို လမ္းေလွ်ာက္ခိုင္းလာတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို မေျပာသာလို႔သာေနမွာ။
သူတို႔မေျပာသာတာလည္း အေၾကာင္းရွိတယ္။ ၈၈ အေရးအခင္းတုန္းက ေက်ာင္းဆရာသပိတ္၊ အလုပ္သမား သပိတ္ေရွ႕က ဦးေဆာင္ၿပီး တက္ခဲ့တဲ့ အတြင္းေရးမွဴး ေက်ာင္းဆရာဆိုတာကလည္း ကၽြန္ေတာ္ပဲျဖစ္ေန တာကိုး။

ကၽြန္ေတာ့္ကေလးေတြနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ၿမိဳ႕ကို စာေမးပြဲလာမေျဖခင္ တစ္လေလာက္ ေက်ာင္းမွာ Camp သြင္းထား ရတယ္။ အေၾကာင္းက ေတာထဲထြက္ေျပးသြားၿပီး ျပန္မလာမွာ စိုးရိမ္လို႔။ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ လာတက္ရတဲ့ရြာက နာရီ၀က္ တစ္နာရီေလာက္လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့ ခရီးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ ၃၃ ေယာက္စလံုးကို ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ထားရေတာ့တယ္။ ေက်ာင္းထဲမွာက ကၽြန္ေတာ္ေနတယ္။ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း ဆရာမ ၅ ေယာက္လည္း ေနၾကတယ္။ အေဆာင္ႏွစ္ခုခြဲၿပီး ေယာက္်ားေလးေတြက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အတူေန၊ မိန္းကေလးေတြက ဆရာမေတြနဲ႔ တစ္ေဆာင္ေနရတယ္။

စားတာကေတာ့ ညေနက်ရင္ အားလံုး၀ိုင္းခ်က္ ၀ိုင္းစားပဲ။ မိဘေတြက ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ ပဲ၊ ငပိေတြလာပို႔ထား ၾကတယ္။ ဆရာမေတြဆိုရင္ ေက်ာင္းလႊတ္တာနဲ႔ အိုးမည္း အလူးလူးနဲ႔ ထမင္းခ်က္ၾကရတယ္။ ဟင္းကေတာ့ ေက်ာင္းထဲမွာ ကေလးေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ စိုက္ထားတဲ့ ဘူးသီး၊ ပဲသီး၊ ခ၀ဲသီး၊ ႐ံုးပတီသီး၊ ခရမ္းသီးခင္းေတြက ကုန္ၾကမ္းပဲ။ အနည္းဆံုး ခ်ဥ္ေရဟင္းနဲ႔ ငပိေလာက္ေတာ့ စားၾကရတယ္။ ညေနထမင္းစားၿပီးရင္ ဘုရား ၀တ္တက္။ ၿပီးရင္ စာလုပ္။ မရွင္းတာရွိရင္ ဆရာေတြကို လာေမး။ မေက်နပ္ရင္ ညဘက္မွာ ဆရာေတြက လာသင္။ မနက္ ၅ နာရီထိုးရင္ အားလံုးထ။ ေခတၱအနားေပး။ စာလုပ္။ ေန႔ခင္းေက်ာင္းတက္ရင္ ပံုမွန္တက္။ အဲဒါကို တစ္လေလာက္ က်င့္ေပးလိုက္ေတာ့ အားလံုး အေဆာင္အိပ္၊ အေဆာင္စားပံုစံ အသားက်သြားတယ္။ စာလည္း သူတို႔ပိုၿပီး ေလ့က်င့္ျဖစ္သြားတယ္။

ညဘက္ ေအာက္လင္းမီးအိမ္ႀကီးေတြကို ရြာကလာၿပီးထြန္းေပးတယ္။ ခမ္းမထဲ ေအာက္လင္းမီးႏွစ္လံုးနဲ႔ တစ္ညလံုး စာလုပ္ရတယ္။ ည ၁၀ နာရီ အိပ္ခ်ိန္ပဲ။ မိဘေတြကလည္း သူတို႔အိမ္ေတြမွာဆိုရင္ ဘာစာမွ လုပ္မွာ မဟုတ္လို႔ ေက်ာင္းပို႔ထားရတာႀကိဳက္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုပဲရွိန္တာ။ ဆရာမေတြနဲ႔ ဆိုရင္ ေမာင္ႏွစ္မေတြလိုျဖစ္ကုန္တာ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း တစ္ေယာက္ေတာ့ ေၾကာက္ရတဲ့သူရွိဦးမွဆိုၿပီး ခပ္ ထန္ထန္ေနရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အသံတစ္ခ်က္ေအာ္လိုက္ရင္ တိတ္ပဲ။

ၿမိဳ႕ေရာက္ေတာ့လည္း စာေမးပြဲေျဖရတာနဲ႔ ႀကိဳေရာက္တာနဲ႔ဆိုရင္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ေနရတယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚ ေရာက္တဲ့အခါလည္း အေဆာင္ပံုစံ အသားက်ေနၿပီးျဖစ္လို႔ ပံုစံခ်စရာမလိုေတာ့ဘူး။ အခ်ိန္နဲ႔အိပ္၊ အခ်ိန္နဲ႔စား၊ အားလံုးတစ္ပံုစံတည္းျဖစ္ေနၿပီ။

အဲဒီႏွစ္က ေက်ာင္းသား ၃၃ ေယာက္ ၈ တန္း၀င္ေျဖတယ္။ ၃၂ ေယာက္ (A) နဲ႔ ေအာင္တယ္။ တစ္ေယာက္ပဲ (B) နဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီတစ္ေယာက္ကလည္း သခၤ်ာ ၃၂ မွတ္နဲ႔ျဖစ္သြားတာ။

ေအာင္ခ်က္အေနနဲ႔ၾကည့္ရင္ ၃၃ ေယာက္ေျဖတာ၊ ၃၂ ေယာက္ေအာင္ဆိုေတာ့ ေအာင္ခ်က္တြက္ၾကည့္လိုက္ ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ဆုေပးဖို႔က်ေတာ့ ၀င္ေျဖတဲ့ ေက်ာင္းသား (၅၀) မျပည့္လို႔ဆိုၿပီး ဆုရတဲ့စာရင္းထဲ မထည့္ဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သေဘာေပါက္ၿပီးသား။ ၈၈ အေရးအခင္းကတည္းက ၾကည့္မရေလာက္ ေအာင္ အျမင္ကပ္ခံရတဲ့အျပင္၊ အၿမဲတန္း အမိန္႔ဟူသမွ် ဖီဆန္ေနတဲ့ေကာင္ျဖစ္ေနေတာ့ သူတို႔ခြင္မွာ ေဆာ္ထည့္ လိုက္တာေပါ့ေလ။

တကယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘယ္ေလာက္ေသာက္ျမင္ကပ္တယ္ထား၊ ရြာသူရြာသားေတြနဲ႔ ကေလးေတြကို ခ်ီးေျမႇာက္သင့္တယ္ဗ်။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ဒီလိုေဒသမွာက ပညာေရးပ်က္သုဥ္းေနတာၾကာၿပီ။ ၈ တန္းေလာက္ေရာက္ရင္ ဘြဲ႔ရတယ္ထင္ေနၾကတာ။ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းလို႔ တစ္ရြာလံုး၀မ္းသာၿပီး တြဲဘက္ ေက်ာင္းေရရွည္တည္တံ့ေရးအတြက္ အားႀကိဳးမာန္တက္ေတြျဖစ္လာ၊ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြေတာင္ ထပ္ေဆာက္ ေပးဖို႔ စီစဥ္လာၾကတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနျဖစ္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာ ဆရာမေတြ ေခၽြးေတြနဲ႔ အမ်ား ႀကီးေပးဆပ္ခဲ့ရတာပါ။

ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သိတယ္မဟုတ္လား။ ဂ႐ုမစိုက္ေရးခ် မစိုက္ထဲကပဲ။ ရြာလူႀကီးေတြကို အစည္း အေ၀းေခၚတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ဂုဏ္ျပဳပြဲက်င္းပေပးဖို႔ စည္း႐ံုးတယ္။ ရြာက ေငြရွာ။ ညစာစားပြဲ ခမ္းခမ္း နားနားလုပ္တယ္။ ေက်ာင္းျမက္ခင္းျပင္မွာ ဂုဏ္ျပဳပြဲ၊ ဆုေပးပြဲေတြလုပ္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ တစ္ညလံုး မီးပံုပြဲလုပ္တယ္။ သီခ်င္းေတြဆိုၾက ကၾကတယ္။ ကရင္ရြာက ဂစ္တာေတြနဲ႔ သီခ်င္းေတြလာဆိုတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ၀ိုင္းဆိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေပ်ာ္တတ္တဲ့သူတစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီညဟာ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ အခံစားရဆံုးညတစ္ညေတာ့ ျဖစ္ခဲ့တယ္။

၂.၇.၂၀၁၅
ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ ။
>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>

ေသြးစြန္းေသာ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ ၇.၇.၂၀၁၅

ေေေေေ

     ေသြးစြန္းေသာ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္

http://www.irrawaddy.org/wp-content/uploads/2014/04/88-2.jpg
ေက်ာင္းသားျဖစ္ခဲ့သူတိုင္း၊ တကၠသိုလ္တက္ဖူး သူတိုင္း၊ ကိုယ္တိုင္ တကၠသိုလ္မတက္ဘူးေပမယ့္ ကိုယ့္သားသမီးေတြ တကၠသိုလ္ေရာက္ဖူးသူတိုင္း မေမ့သင့္၊ မေမ့အပ္တဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္းရွင္ေျပာရရင္ စစ္အာဏာရွင္ရဲ႕ ေက်ာင္းသားၿဖိဳခြဲေရးနဲ႔ သမဂၢဖ်က္ ဆီးေရးကို စနစ္က်စြာလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ ေသြးေျမက်ခဲ့ရတဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ သို႔မဟုတ္ ဆဲဗင္း ဂ်ဴလိုင္ မေမ့ႏိုင္စရာ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂ ရက္ေန႔မွာ ဗိုလ္ေန၀င္းနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္အေပါင္းအပါေတြ အာဏာသိမ္းတယ္။ ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြအားလံုး (ဗကသ၊ တကသ၊ ရကသ) ေတြအားလံုး စစ္အာဏာရွင္အုပ္စုကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ဆန္႔ က်င္ခဲ့တယ္။ ဗိုလ္ေန၀င္းအစိုးရကလည္း ေက်ာင္းသားထုထဲမွာ ကြန္ျမဴနစ္ေတြေရာက္ေနၿပီဆိုၿပီး အဆံုးစြန္ ေခ်မႈန္းေရးကို ျပင္ဆင္တယ္။ တကၠသိုလ္ေကာင္စီကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္တယ္။ တကၠသိုလ္မွာ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ ခ်ဳပ္ခြင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ႐ုပ္သိမ္းခံရတယ္။ တကၠသိုလ္ထဲကို စစ္ဗိုလ္ေတြေရာက္လာတယ္။ တကၠသိုလ္ ေကာင္စီေနရာေတြ ၀င္ယူတယ္။ အလိုေတာ္ရိပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဦးကာက စစ္ဗိုလ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး အသားထဲက ေလာက္ထြက္တယ္။
ဗိုလ္ေန၀င္းရဲ႕ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက ေက်ာင္းသားေတြ လိုက္နာဖို႔ဆိုၿပီး စည္းကမ္းခ်က္ ၂၂ ခ်က္ ထုတ္ျပန္ တယ္။ ဖိႏွိပ္မႈကို လက္မခံခ်င္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြ ဆႏၵျပတယ္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၆ ရက္မွာ စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္တဲ့ ဆႏၵျပပြဲကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲမွာစလုပ္တယ္။ ဇူလိုင္ ၇ ရက္ေန႔မွာ ဆႏၵျပပြဲဆက္လုပ္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ လူစုခြဲခ်ိန္မွာ သမဂၢအေဆာက္အအံုထဲ ရဲေတြအလစ္၀င္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ေတြကို ဆြဲေခၚသြားတယ္။ သမဂၢကို၀ိုင္းထားလိုက္ၾကတယ္။
အဲဒီညေနမွာပဲ တပ္ရင္း ၄ က စစ္ကား ၂ စီး စစ္သားေတြ အျပည့္နဲ႔ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းကို ေရာက္လာ တယ္။ တပ္ရင္း ၄ ဆိုတာ ဗိုလ္ေန၀င္းရဲ႕ ကိုယ္ရံေတာ္တပ္။ သူတို႔ကိုင္ထားတဲ့ ေသနတ္ေတြက တစ္ခါမွာ ထုတ္မသံုးရေသးတဲ့ အသစ္စက္စက္ ဂ်ီသရီးေတြ။ အဲဒီတပ္ေတြကို ဦးစီးလာတဲ့သူေတြက တပ္ရင္းမွဴး ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီး လွျမင့္နဲ႔ ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး စိန္လြင္။ စိန္လြင္ဆိုတာ ၈၈ မွာ နာမည္ေက်ာ္သြားတဲ့ သားသတ္သမား ေပါ့။
သမဂၢကိုျပန္ရေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ အမ်ားႀကီး။ တကၠသိုလ္ ရိပ္သာလမ္းေပၚကေန စစ္သားေတြ ဒူးေထာက္ၿပီး ေသနတ္ေတြနဲ႔ ၃ မိနစ္၊ ၄ မိနစ္ေလာက္ ဆက္တိုက္ဆြဲတာ။ တစ္ဗိုင္းဗိုင္း လဲက်ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအမ်ားႀကီး။ ဒါေပမဲ့ စစ္တပ္က ေၾကညာတာ ၁၇ ဦးတည္းပါတဲ့။ ဂ်ီသရီးေတြနဲ႔ ၃ မိနစ္ ၄ မိနစ္ပစ္အား စဥ္းစားသားၾကည့္ေပေတာ့။ အဲဒီည မွာ ဗိုလ္ေန၀င္းက ျမန္မာ့အသံကေန ေက်ာင္းသားေတြကို "ဓား ဓားခ်င္း၊ လွံလွံခ်င္းရင္ဆိုင္မယ္" ဆိုၿပီး စိန္ေခၚသြားတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဇူလိုင္ ၈ ရက္ မိုးမလင္းမီ အခ်ိန္မွာ သမဂၢအေဆာက္အအံုကို ဒိုင္းနမိုက္နဲ႔ခြဲလိုက္တယ္။
ေနာက္ပိုင္း သမဂၢကို ဒိုင္းနမိုက္နဲ႔ခြဲတာ သူပါ၊ ငါပါဆိုၿပီးေတာ့ အျပစ္ေတြ လႊဲခ်ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ေသနတ္နဲ႔ပစ္တာ၊ သမဂၢကို ဒိုင္းနမိုက္နဲ႔ခြဲတာ ဘယ္သူပါဆိုတာ ေျပာစရာကိုမလိုတာ။ ထင္ရွားေနတာပဲ။ ဒီအလုပ္ေတြကို စစ္တပ္နဲ႔ အာဏာရွင္ေတြကလြဲၿပီး ဘယ္သူမွလုပ္ႏိုင္တာမွ မဟုတ္တာပဲ။
မွတ္ခ်က္ -
“ယခုျဖစ္ပ်က္သည့္ ကိစၥသည္ ေက်ာင္းသားကိစၥ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘဲ၊ ႏိုင္ငံေရးပေရာဂအေမွာင့္မ်ား ဖမ္းစားတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရိပ္စားမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အေျပာဘ၀မွာ နစ္မြန္းေစျခင္းအားျဖင့္ အလုပ္ပ်က္ကြက္ေအာင္ ရည္စူးၿပီး တမင္လုပ္ေနၾကတယ္ ဆိုလၽွင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ထပ္ ဘာမွ မေျပာလိုပါဘူး။ အနည္းဆုံး ဒါးကိုဒါးခ်င္း၊ လွံကိုလွံခ်င္း ဆိုင္ဘို႔သာရွိပါေတာ့တယ္ ဟု ဇူလိုင္ ၈ ရက္ေန႔ ည ၇ နာရီတြင္ ဗိုလ္ေန၀င္းသည္ ျမန္မာ့အသံမွတစ္ဆင့္ ကိုယ္တိုင္ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
၆.၇.၂၀၁၅

ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>

(7 ဇူလုိင္ အမွတ္တရ အပုိင္း ၁)




(7 ဇူလုိင္ အမွတ္တရ အပုိင္း ၁)     ၇.၇.၂၀၁၅
ေက်ာင္းဝင္းထဲတြင္ ဆႏၵျပေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္း ႏွင့္ သမဂၢအေဆာက္အဦးကို ေဖာက္ခြဲဖ်က္ဆီးရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို စစ္အစိုးရေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္း၏ ရွင္းလင္းခ်က္
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာ့အသံမွ ဇူလုိင္ ၈ ရက္ေန႔ ည ၇ နာရီတြင္ တိုင္းျပည္သို႔ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားခ်က္
ျပည္သူလူထုေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ာ.....
ဒီေန႔ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအတြက္ အလြန္စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ရတဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္ပါ တယ္။
မေရွာင္သာ၍
ျပႆနာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို တက္ႏုိင္သမွ် သာယာညင္းေပ်ာင္းစြာနဲ႔ ေျဖရွင္းဖုိ႔ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအေန ျဖင့္ အစဥ္ဦးစားေပးခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ကိစၥမွာ ညင္ညင္သာ သာ ေျဖရွင္းလုိ႔မရႏုိင္ေတာ့ေအာင္ တစ္ဖက္မွဖန္တီးလာတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနျဖင့္ မလႊဲမေရွာင္သာ လို႔ရွိတဲ့အားတစ္စိတ္တစ္ေဒသအသံုးျပဳၿပီး ေျဖရွင္းလိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြမွာ စိတ္မခ်မ္းမသာျခင္းျဖစ္ရပါတယ္။
အၾကမ္းဖက္ခဲ့၍
စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ပရမ္းပတာျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္ေနတာကို မၾကည့္ႏိုင္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေျခအေနကို ၀င္ ထိန္းခဲ့ရတာကို တုိင္းျပည္က သိၿပီးသားပါပဲ။ ဒီစည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ဘ၀ကိုေတာ့ ျပင္ရမယ့္တာ၀န္ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ အေပၚ က်ေရာက္ေနခဲ့ပါသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဟာ တိုင္းျပည္ကိစၥအ၀၀မွာ စည္းကမ္းကလနားသတ္မွတ္ေပးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးပါၿပီ။
အဲဒီဆံုးျဖတ္တဲ့ကိစၥတစ္ခုအေနျဖင့္လည္း ယခုရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ စည္းကမ္းကန္႔သတ္တာကို တစ္ ဖက္မွ ကလန္ကဆန္အၾကမ္းဖက္ခဲ့တာေၾကာင့္ မလႊဲမေရွာင္သာေတာ့သျဖင့္ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ရွိတဲ့အားတစ္ စိတ္တစ္ေဒသသံုးခဲ့ရပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအေနျဖင့္ စည္းကမ္းကလနားသတ္တာကို ကဖ်က္ယဖ်က္လုပ္ၾက ရင္ျဖင့္ ျပတ္ျပတ္သားသား အေရးယူမယ္ဆိုတာ အသိေပးလိုပါတယ္။
ပညာတတ္ဖို႔
ေက်ာင္းသားေလာကတစ္ခုလံုးကို တိုင္းျပည္တာ၀န္ ဦးစီးထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ေျပာလိုတာကေတာ့ တိုင္းျပည္ကိုတကယ္တိုးတက္ေအာင္ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္လိုလွ်င္ တကယ္ပညာတက္ ဖို႔ဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘဲြ႕ရဖို႔ေလာက္၊ စာေမးပြဲေအာင္ဖုိ႔ေလာက္သာ ယခုေတာ့အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ထင္ ေနၾကတယ္။ အဲဒါဟာ အင္မတန္မွားယြင္းတဲ့အျမင္ပါ။ စာေမးပြဲေအာင္ၿပီး တကယ္ပညာမတတ္ၾကရင္ နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕လုပ္ၾကတဲ့အခါမွာ အခက္အခဲမ်ားကို ရင္ဆုိင္ၾကရပါလိမ့္မယ္။
တိုင္းျပည္အ႐ံႈး
အဲဒီလိုရင္ဆုိင္ခဲ့ရတဲ့အခါမွာလည္း တကယ္ပညာမတတ္ရင္ အ႐ံႈးဆိုတဲ့အေျဖတစ္ခုပဲ ထြက္ပါလိမ့္ မယ္။ အဲဒီအ႐ံႈးဟာတစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းခံရတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ တစ္တုိ္င္းျပည္လံုးခံရမယ့္အ႐ံႈးဆိုတာ သိနားလည္ ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔၊ ဘြဲ႕ရဖို႔ထက္ တကယ္ပညာတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါလို႔ ေျပာလိုပါ တယ္။
ပေယာဂအေမွာင့္
နိဂံုးခ်ဳပ္ေျပာလိုတာကေတာ့ ယခုျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ကိစၥဟာ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ကိစၥတစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံေရးပေယာဂအေမွာင့္မ်ား ဖမ္းစားတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရိပ္စားမိပါတယ္။ အဲဒီလိုပေယာဂ၀င္ပူးတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြကိုေျပာလိုတာကေတာ့ တုိင္းျပည္မ်က္ႏွာကို ေထာက္လွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုပ္စရာရွိတဲ့ လုပ္ ငန္းေတြကို လုပ္ခြင့္ရေအာင္ အခ်ိန္ေပးေစလိုပါတယ္။ ဒါဘာျဖစ္လို႔ေျပာရသလဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တုိုင္း ျပည္မွာအလုပ္ထက္ အေျပာကို ဦးစားေပးေနၾကတာေၾကာင့္ အလုပ္မတြင္က်ယ္ခဲ့တာ ေနာက္ေၾကာင္းရာဇ ၀င္က သာဓကျပေနတာေၾကာင့္ပါပဲ။
တမင္ဆိုလွ်င္
ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို အေျပာဘ၀မွာ နစ္မြန္းေစျခင္းအားျဖင့္ အလုပ္ပ်က္ကြက္ေအာင္ရည္စူးၿပီး တမင္လုပ္ ေနၾကတယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေနာက္ထပ္ဘာမွ်မေျပာလိုပါဘူး။ အနည္းဆံုး ဓားကို ဓားခ်င္း၊ လွံကို လွံခ်င္း ရင္ဆုိင္ဖို႔သာရွိပါေတာ့တယ္။ အဖ်က္သေဘာႏွင့္အျပဳသေဘာခြဲျခားေ၀ဖန္ႏုိင္ၾကပါေစ။
(ဇူလိုင္ ၉ ရက္ေန႔၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ ေၾကးမံုသတင္းစာ)
        
7Day Dailyrမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
၇.၇.၂၀၁၅

>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>

Sunday, July 5, 2015

"တံြေတးသိန္းတန္၏ ေရႊဂႏၴ၀င္ေတး ၄၇ ပုဒ္" (မူရင္းဓါတ္ျပားမွစုစည္းမႈ)

"တံြေတးသိန္းတန္၏ ေရႊဂႏၴ၀င္ေတး ၄၇ ပုဒ္"
(မူရင္းဓါတ္ျပားမွစုစည္းမႈ)
Full Credit to U Tin Maung Thaw (USA) for his Contribution of all 47 Tracks.
တံြေတးသိန္းတန္၏ ေရႊဂႏၴ၀င္ေတး အမွတ္ (၁)
(မူရင္းဓါတ္ျပားမွစုစည္းမႈ)
၁။ ေဆာင္းရယ္ ႏွင္းရယ္ ကုိယ့္ခ်စ္သူရယ္
https://soundcloud.com/khinthidakhin/saungyel-hninyel ...
၂။ ဖုိးလမင္းကုိေအာင္သြယ္ခုိင္းမယ္
https://soundcloud.com/khinthid…/pholaminko-aungtwelkhinemel
၃။ ေမတၱမီးအိမ္
https://soundcloud.com/khinthi…/myittar-meeaein-twante-thein
၄။ ကုိယ္ရယ္ မင္းရယ္ ပိေတာက္ရယ္
https://soundcloud.com/khinth…/koyel-minyel-padaukyel-twante
၅။ ခ်စ္ရက္ရွည္ရွည္ အင္းလ်ားေျမ
https://soundcloud.com/khinthidak…/chityetshayshay-inyarmyay
၆။ ေစာင္းသံတိတ္မွ အိပ္ပါကြယ္
https://soundcloud.com/khinthid…/saungthantatehma-ateparkwel
၇။ ပန္ခ်င္တယ္ခေရဖူးဆုိလုိ႔
https://soundcloud.com/khinthidak…/panchitel-khayayphuhsoloe
၈။ မွာခ်င္တယ္ ေမမလြမ္းနဲ႔
https://soundcloud.com/khint…/hmarchintel-maymalwanne-twante
၉။ ႏွမလက္ေလွ်ာ့ ေနေလေတာ့
https://soundcloud.com/khinthidak…/hnama-letshawe-naylaytawe
၁၀။ အခ်စ္တစ္ပြဲ စစ္ပြဲတစ္ရာ
https://soundcloud.com/khinthidak…/ahchit-tapwe-sitpwe-tayar
တံြေတးသိန္းတန္ ၏ ေရႊဂႏၴ၀င္ေတး အမွတ္ (၂)
(မူရင္းဓါတ္ျပားမွစုစည္းမႈ)
၁။ ႏွမလက္ေလွ်ာ့ ေနေလေတာ့
https://soundcloud.com/khinthidak…/hnama-letshawe-naylaytawe ...
၂။ ပန္းႏြယ္ကစိမ္း
https://soundcloud.com/khinthi…/pannnweka-seinn-twante-thein
၃။ ေရႊလည္ေမာ့ေမာ့
https://soundcloud.com/khinth…/shwelel-mawemawe-twante-thein
၄။ ဘယ္ပန္းသာလုိ႔ယဥ္
htps://soundcloud.com/khinthidakhin/belpann-tharloeyin-twante
၅။ ခ်စ္ရတုထံတ်ာ
https://soundcloud.com/khinth…/chityatu-htantra-twante-thein
၆။ သဘာဝသာတဲ့ ေမာင္တုိ႔ရြာ
https://soundcloud.com/khinthi…/thabarwa-tharte-maungdoeywar
၇။ ေတာကရွင္ေႏွာငး္ (၂ ျပားတြဲ)
https://soundcloud.com/khint…/tawka-shinhnaung-2-vinyl-discs
၈။ ေလးႏြယ္ (၂ ျပားတြဲ)
https://soundcloud.com/khinthi…/lay-nwe-2-vinyl-discs-twante
တံြေတးသိန္းတန္ ၏ ေရႊဂႏၴ၀င္ေတး အမွတ္ (၃)
(မူရင္းဓါတ္ျပားမွစုစည္းမႈ)
၁။ ေမာင့္မမပန္းႏြယ္
https://soundcloud.com/khint…/maungmama-pannnwe-twante-thein ...
၂။ မၾကင္ဘယ့္အတြက္မုန္း
https://soundcloud.com/khinth…/makyin-beltahtwet-mone-twante
၃။ စိမ္းသင့္မွစိမ္း
https://soundcloud.com/khinthid…/seinn-thinthma-seinn-twante
၄။ မဂၤလာေဗ်ာၫြန႔္ (၂ ျပားတြဲ)
https://soundcloud.com/khinthi…/mingalar-byawnyunt-two-vinyl
၅။ မိငယ္
https://soundcloud.com/khinthidakhin/mienge-twante-thein-tan
၆။ ေရႊရင္ဖံုးတံု႔ မဖံုးတံု႔
https://soundcloud.com/khinth…/shweyin-phonetont-maphonetont
၇။ ေမွ်ာ္ရပါေၾကာင္း ေႏြမုိးေဆာင္း
https://soundcloud.com/khint…/myawyaparkyaung-nway-moe-saung
၈။ ပဝါပါး
https://soundcloud.com/khinthida…/pawahparr-twante-thein-tan
၉။ ပန္ခ်င္တယ္ ခေရဖူး
https://soundcloud.com/khinthid…/panchintel-khayayphu-twante
တံြေတးသိန္းတန္ ၏ ေရႊဂႏၴ၀င္ေတး အမွတ္ (၄)
(မူရင္းဓါတ္ျပားမွစုစည္းမႈ)
၁။ အသီးတစ္ရာ အညႇာတစ္ခု
https://soundcloud.com/khinthidakh…/ahtheetayar-ahhnyartakhu ...
၂။ ငုိပါနဲ႔ ညီမငယ္
https://soundcloud.com/khint…/ngoparne-nyimange-twante-thein
၃။ အလြယ္ အလိမၼာမေလး
https://soundcloud.com/khinth…/ahlywal-ahlainmarmalay-twante
၄။ ခ်စ္မိသည့္ဝန္
https://soundcloud.com/khinthi…/chitmeithae-wun-twante-thein
၅။ မ်က္ရည္မုိးနဲ႔ေဝးေစေၾကာင္း
https://soundcloud.com/khinthidak…/myetyaymoene-waysaykyaung
၆။ တစ္ေန၀င္ေသာ္
https://soundcloud.com/khinth…/tanaywinthaw-twante-thein-tan
၇။ ခ်စ္ဦးစေန
https://soundcloud.com/khinth…/chitoo-sanay-twante-thein-tan
၈။ နားမည့္ဟန္ႏွင့္ ပ်ံသန္းငွက္
https://soundcloud.com/khinthid…/narrmeethanne-pyanthanhnget
၉။ ပန္းပန္တတ္တ့ဲ အရြယ္
https://soundcloud.com/khinthid…/pannpantartte-ahywel-twante
၁၀။ ေမာင္နဲ႔ဖူးစာဆံုခ်င္သလား
https://soundcloud.com/khinthidakhin/maungne-phusar
တံြေတးသိန္းတန္ ၏ ေရႊဂႏၴ၀င္ေတး အမွတ္ (၅)
(မူရင္းဓါတ္ျပားမွစုစည္းမႈ)
၁။ ေထြးညိဳ
https://soundcloud.com/khinthidak…/htwaynyo-twante-thein-tan...
၂။ ေျပးႀကိဳေတာ့ေထြးညိဳ
https://soundcloud.com/khinthi…/pyayekyotawe-htwaynyo-twante
၃။ ေမာင္ႀကီးျပန္လာၿပီ ေထြးညိဳ
https://soundcloud.com/khinthid…/maunggyi-pyanlarbe-htwaynyo
၄။ မုိးသူဇာ
https://soundcloud.com/khinthida…/moethuzar-twante-thein-tan
၅။ ေက်းေတာသူ
https://soundcloud.com/khinthid…/kyaytawthu-twante-thein-tan
၆။ တစ္ခါကေက်းေတာသူ
https://soundcloud.com/khinthida…/takharka-kyaytawthu-twante
၇။ ျခံဳလႊာလက္ေဆာင္
https://soundcloud.com/khinthida…/chonehlwar-letsaung-twante
၈။ ခ်စ္သည္းဘယ္ခါ ရွိပါမယ္
https://soundcloud.com/khinthid…/chitthelbelkhar-sheetparmel
၉။ အရြယ္ေက်ာ့ခ်စ္သူ
https://soundcloud.com/khinthida…/ahywekkyawe-chitthu-twante
၁၀။ ျမတ္စိေႏၲ တုိင္တည္၍
https://soundcloud.com/khint…/myatseintay-taingtelywe-twante
၁၁။ ႏွမလိပ္ျပာ ရႊင္ပါေစ့မယ္
https://soundcloud.com/khint…/hnama-latepyar-shwinparsayemel
>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>