Friday, January 9, 2015

ေက်ာ​င​္း​သား​ေ​တြ ပညာ​သ​င​္ေ​န​တာ​ဟာ ႏုိင္ငံ​ေ​ရး​ရဲ​႕ အေ​ျ​ခ​ခံ​အု​တ​္ျ​မစ္ကု​ိ ခ်ေ​နျ​ခ​င​္း​ပါ




Written by ေဒါက္တာမာင္သ္း 
10.1.2015
http://www.theeducationtrends.com/gallery/definition-of-higher-education/definition-of-higher-education1.jpg
ႏုိင္ငံကုိ ဖြံ႕ၿဖိဳးလိုစိတ္၊ ႏုိင္ငံနဲ႔လူမ်ဳိးကုိ သူမ်ားေအာက္နိမ့္က်တာမခံလုိစိတ္၊ လူမႈဝန္းက်င္အက်ဳိး၊ ပရ အက်ဳိး သယ္ပုိးလုိစိတ္ လူငယ္ေတြမွာရွိရပါမယ္။ ဒါဟာႏုိင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္ပဲမဟုတ္ပါလား။ လူတုိင္း ရွိပါတယ္။ ဂုိဏ္းဂဏစဲြ၊ ဝါဒစဲြ၊ အယူစဲြ၊ လူမ်ဳိးစဲြေတြကင္းတဲ့ “အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ဓာတ္” အေျခခံတဲ့ ႏုိင္ငံေရးပါ။ ႏုိင္ငံသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲ႕၊ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးအတြက္မဟုတ္ပါ။ ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္အား လုံးအတြက္ပါ။ ႏုိင္ငံသားအားလုံးကုိ နိမ့္က်တဲ့ဘဝမ်ဳိး ေရာက္ေနတာမျမင္လုိစိတ္၊ မိမိအသုိင္းအဝုိင္း၊ လူမ်ဳိးႏုိင္ငံကုိ ျမႇင့္တင္လုိစိတ္ပါ။ အဲဒီလုိႏုိင္ငံရဲ႕အေရးအရာကုိ စိတ္ဝင္စားသူမ်ားဟာ အၿမဲႏုိးၾကား တက္ႂကြေနၾကသူမ်ားပါ။ တုိးတက္လုိစိတ္ရွိသူမ်ားပါ။
ႏုိင္ငံကုိတုိးတက္လုိစိတ္ရွိသူရဲ႕ အဓိကစိတ္ ထားဟာ မိမိရဲ႕အသိဉာဏ္ကုိလည္း အၿမဲတိုးတက္ေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေနၾကသူပါ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အၿမဲျဖည့္လာပါမ်ားေတာ့ အျမင္ကလည္း ေခတ္ေရွ႕ကုိေျပးေနပါတယ္။ ႏုိင္ငံ့အေရးအရာမွန္သမွ်ကုိ ေခတ္ေရွ႕ေျပးအျမင္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လုိသူ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြေပါမ်ားေစရန္ ေက်ာင္းေတြမွာ ေလ့က်င့္ ေပးေနပါတယ္။
(က) ေခတ္ေျပာင္း စနစ္ေျပာင္းမွာ လုပ္ရမည့္ႏုိင္ငံေရး
သမုိင္းမွာ ေက်ာင္းသားထုဟာ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ၊ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ ဒီမုိကေရစီလႈပ္ရွားမႈတို႔မွာ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြကုိ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ကိုလုိနီလက္ ေအာက္ခံဘဝ၊ ျပည္တြင္းမၿငိမ္မသက္ကာလ၊ အာဏာရွင္လႊမ္းမုိးတဲ့ အေျခအေနဆုိေတာ့ အထက္ပါ အေရးေတြကုိ ေတာင္းဆုိခ့ဲတယ္။ မရရင္ဆႏၵျပခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီေခတ္ကာလ အေျခအေနအရ ေတာင္းဆုိတာ၊ ဆႏၵျပတာ၊ ေသြးေျမက်တာမွန္ကန္ပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ တစ္ဖက္ကအနာဂတ္ရဲ႕ ျမန္ မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကုိ ဦးေဆာင္မည့္ပညာတတ္အင္အားေတြ၊ ႏုိင္ငံ့ရတနာေတြစေတးခံခ့ဲရ၊ ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရ ပါတယ္။
အေရးအခင္းေတြေပၚတုိင္း ဆုံး႐ႈံးရတဲ့တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေလာင္းေတြပါ။ ယေန႔လုိျပည္သူကေရြးထားတဲ့ ကုိယ့္အမ်ဳိးသားအစုိးရက ဒီမုိကေရစီ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကုိ ျပည္သူႏွင့္ အတူ အားေကာင္းေမာင္းသန္ခ်ီတက္ေနတ့ဲအခ်ိန္မွာ ႏုိင္ငံ့ရတနာေတြရဲ႕ အသက္ေတြဆက္လက္ အဆုံး႐ႈံးခံၿပီး ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ႏုိင္ငံေရးမ်ဳိးမရွိအပ္တဲ့ အခ်ိန္အခါပါလုိ႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဥပေဒအကာအ ကြယ္အတြင္းက လြတ္လပ္စြာေဆာင္ရြက္ရမည့္အခ်ိန္ပါ။
ဒီေနရာမွာ ဥပေဒဆုိတာကုိခ်ဳပ္ခ်ယ္တာ၊ ကန္႔သတ္တာ၊ ဖိႏွိပ္တာလုိ႔မျမင္သင့္ပါ။ အဲဒီအျမင္ဟာ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းကုိ ဖ်က္ဆီးမယ့္သူ ေတြရဲ႕ အျမင္ပါ။ သူတို႔လုိအဆုိးျမင္ျဖင့္ “ဖြ၍ဆြၾကသူေတြ” အတြက္သာ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာျဖစ္ၿပီး ပညာရွင္ေလာင္း ႏုိင္ငံ့ရတနာေတြအပါအဝင္ ႏုိင္ငံသားအားလုံး အတြက္ေတာ့ လြတ္လပ္စြာ ေဘးမသီ ရန္မခဘဲ ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစမည့္ အကာအကြယ္ဟာ ဥပေဒပါ။ ေခတ္ေျပာင္းစနစ္ေျပာင္းမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ထု မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ရမည့္အရာက “ႏုိင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး” ပါ။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကုိ ေႏွာင့္ယွက္ရန္၊ ဖ်က္ဆီးရန္ မဟုတ္ပါ။
(ခ) ပညာေခတ္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးသမား
ယေန႔ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရးပုံသဏၭာန္က ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူယွဥ္တဲြေရး၊ ဒီမုိကေရစီေရး၊ ေလာကပါလတရား ထြန္းကားတဲ့ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကုိ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ သြားေနတဲ့ကာလပါ။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကလည္း အထက္ပါ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး” ေရစီးေၾကာင္းေပၚမွာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေလွာ္ခတ္ ေနပါၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ကမၻာ့ရြာစနစ္အတြင္းကျမန္မာမုိ႔ ကမၻာႏွင့္ယွဥ္ရမွာပါ။ ယွဥ္တ့ဲအခါမွာလည္း “လမ္းမ ေပၚထြက္ကာ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၿပီး ေအာင္ဟစ္ေႂကြးေၾကာ္ေနရမည့္ ေခတ္မဟုတ္ေတာ့ပါ” မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းျခင္းဆုိတဲ့ “စားပဲြဝုိင္းယဥ္ေက်းမႈႏုိင္ငံေရး” ထြန္းကားတဲ့ေခတ္ဆီ ေရာက္ေနပါၿပီ။
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ အေျခခံကာ အျပန္အလွန္ေလးစားတဲ့ ပညာဗဟုိျပဳႏုိင္ငံေရးပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္း စြာအေျဖရွာႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့ စားပဲြဝုိင္းႏုိင္ငံေရးမွာ ပါဝင္ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိရင္ တစ္ဦးခ်င္းဆီမွာ ပညာျပည့္ဝဖုိ႔လုိပါ တယ္။ တစ္ဦးခ်င္းစီမွာ ပညာအေျခခံမျပည့္ဘဲနဲ႔ေတာ့ ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ ပညာခ်င္းယွဥ္ၿပိဳင္ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံ ေရးကြင္းျပင္ကုိ ဝင္ဖုိ႔မလြယ္ဘူးဆုိတာကုိ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အရင္ဆုံးသတိ ေပးဖုိ႔လုိပါၿပီ။ ဆုိလုိတာက ပညာအရည္အေသြး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ မျဖစ္မေနအရင္ျဖည့္ၿပီးမွသာ ႏုိင္ငံ ေရးေလာကသုိ႔ဝင္ရမွာမုိ႔ ေက်ာင္းသားအရြယ္မွာ ပညာျဖည့္ဆည္းေနျခင္းကုိက ႏုိင္ငံေရးကုိစတင္လုပ္ ေဆာင္ေနျခင္းမည္ပါတယ္။
(ဂ) ဥပေဒကုိေလးစားမွ ဒီမုိကေရစီဘက္ေတာ္သား
ယခုလုိပညာျဖည့္ၿပီး တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ႏုိင္ငံေရးအုတ္ျမစ္ခုိင္မာေအာင္ ႀကိဳးစားေနတဲ့ေက်ာင္းသားလူငယ္ ေတြ အထူးသတိထားရမည့္အခ်က္ကေတာ့ လူတစ္စုရဲ႕ဆြေပးမႈ၊ ေျမာက္ေပးမႈေထာင္ေခ်ာက္ထဲကုိ မက်မိဖုိ႔ပါဘဲ။ တခ်ဳိ႕အဖြဲ႕ေတြဟာ လမ္းမေပၚတက္ၿပီး လက္သီး၊ လက္ေမာင္းတန္းျပ၊ ေအာ္ျပ၊ ဟစ္ျပ (သုိ႔မဟုတ္) ခန္းမတစ္ခုမွာ ဆန္႔က်င္ပဲြတစ္ခုခုလုပ္ႏုိင္မွ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တတ္တယ္လုိ႔ ထင္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ယေန႔ေက်ာင္းသားလူရြယ္ေတြပါလာေအာင္ လမ္းေပၚထြက္လာေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ၾကပါလိမ့္ မယ္။ လူငယ္ဆုိတာ တုိင္းျပည္အတြက္လုိ႔ဆုိလုိက္ရင္ပဲ စိတ္အားထက္သန္ၿပီးသားမုိ႔ “တိုင္းျပည္အ တြက္လုိ႔ အဟုတ္ထင္ၿပီး” လမ္းမေပၚကုိ ဥပေဒရဲ႕ အကာအကြယ္ကင္းမဲ့စြာ ထြက္လုိက္မွာစုိးလုိ႔ပါ။
ဥပေဒမဲ့ေဆာင္ရြက္ျခင္းဟာ ဘယ္လုိမွ ယေန႔ေခတ္ပညာရွင္ေခါင္းေဆာင္ေလာင္းေတြႏွင့္ ပညာတတ္ ေတြေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးရဲ႕အသြင္သဏၭာန္မဟုတ္ပါ။ စု႐ုံးခြင့္၊ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခြင့္ကုိ တရား ဝင္ခြင့္ျပဳထားတာမုိ႔ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါၿပီ။ ဒီမုိကေရစီေခတ္ဆုိၿပီး ဥပေဒမဲ့မလုပ္အပ္ပါ။ “ဒီမုိကေရစီရဲ႕အႏွစ္သာရမွာ ဥပေဒကုိေလးစားလုိက္နာ တန္ဖုိးထားမႈ” ဟာေရွ႕တန္းက ပါဝင္ၿပီးသား ပါ။ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္သစ္ေခါင္းေဆာင္ေလာင္းေတြဟာ ဥပေဒရဲ႕အကာအကြယ္ကုိ ရယူရမည့္ အခ်ိန္ ပါ။ အဲဒီလုိဥပေဒမဲ့လုပ္တဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲမွာ အနာဂတ္ရဲ႕ရတနာေတြ က်ေရာက္မွာအလြန္စုိးရိမ္ မိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အထင္မွား၊ အျမင္မွားေအာင္ မႈိင္းတုိက္ဆြေပးၾကတာမ်ဳိးလည္း တစ္ခါတစ္ရံႀကံဳ ပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ “ေထာင္က်ခံႏုိင္သူသာ တုိင္းျပည္ပုိခ်စ္တယ္” “ေထာင္က်ခံဝံ့မွသာ အာ ဇာနည္” လုိ႔ အထင္ေရာက္ေအာင္ပါ။ အဲဒါကုိအမွန္လုိ႔ ထင္မေနၾကပါနဲ႔။ လုံးဝနားမေထာင္ၾကပါနဲ႔။ အဲဒီလုိ ထင္မိ၊ လက္ခံမိရင္ အာဇာနည္မျဖစ္ဘဲ “စေတးခံရသူဘဝ” ေရာက္မွာစုိးလုိ႔ပါ။ သမုိင္းသက္ ေသပါ။
ပညာတတ္ေတြဆုိတာ သူမ်ားအသုံးခ်ခံမျဖစ္သင့္ပါ။ ယေန႔ေခတ္ဟာ သူရဲေကာင္းဝါဒမရွိ ေတာ့ပါ။ ဘယ္လုိမွစာသင္ခန္းထဲကေန လမ္းမေပၚမေရာက္ေစခ်င္ပါ။ အနာဂတ္မွာ ႏုိင္ငံ့အေရးအရာ ေတြတုိင္းျပည္အက်ဳိးသယ္ပုိးဖုိ႔ ထုိက္တန္တဲ့ေနရာေတြက ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကုိ ေစာင့္ႀကိဳေနပါ တယ္။ ဥပမာ “အစုိးရအဖြဲ႕” အသီးသီးႏွင့္ “လႊတ္ေတာ္” အသီးသီးပါ။ ထုိ႔အတူ “စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ရွင္ႀကီးေတြ” “ပညာရွင္ ပညာတတ္ႀကီးေတြ” ပါ။ အဲဒီေနရာေတြမွာ ခ့ံခံ့ညားညားတုိင္းက်ဳိးျပည္က်ဳိး ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေအာင္လုိ႔ပါ။ အဲဒီလုိႏုိင္ငံေရးမ်ဳိးမွာ တက္ႂကြစြာပါဝင္ဦးေဆာင္ႏုိင္ၿပီး တည္ၿငိမ္ရင့္ က်က္သူျဖစ္လာေစရန္အတြက္ ယေန႔အခ်ိန္မွာ ပညာသာအရင္ျဖည့္ရင္း မိမိကုိယ္ကုိ အေျခခုိင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းပါရေစ။
(ဃ) စာသင္ခန္းထဲမွာ ပညာျဖည့္ေနျခင္းဟာ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနတာပါ
လူငယ္မ်ားဟာ အနာဂတ္မွာ ႏုိင္ငံေရးကုိတည္ၿငိမ္စြာနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္ အရည္အေသြးကုိ ပုိင္ ဆုိင္ရပါမယ္။ တည္ၿငိမ္တဲ့ႏုိင္ငံအေရးအရာေဆာင္ရြက္သူ ႏုိင္ငံေရးသမားျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ဉာဏ္ ပညာအရင္ျဖည့္ရပါမယ္။ တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းသားတုိင္းျဖည့္ဆည္းေနတဲ့ ေက်ာင္းသင္ပညာေရး (အတန္းေတြတက္၊ ဘြဲ႕ေတြရ) ဟာ ပညာရပ္တစ္ခုကုိ စနစ္တက်ဘယ္လုိေလ့လာဆည္းပူးရမယ္။ သင္ယူခဲ့တဲ့အသိပညာကုိ ဘယ္လုိသုံးသပ္၊ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘဝမွာရင္ဆုိင္ႀကံဳေတြ႕ရ မည့္ ျပႆနာမ်ားကုိ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္စြာ ေျဖရွင္းႏုိင္မႈႏွင့္ တတ္ထား၊ သိထားသမွ်ကုိ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ ဘယ္လုိအသုံးခ်ရမယ္ဆုိတာကုိ သင္ေပးေနတာပါ။
စာအလြတ္က်က္တာဟာ ပညာေရးရဲ႕ ရလာဒ္မဟုတ္ပါ။ ၿပီးေတာ့ မိမိရဲ႕ အရည္အေသြး ျပည့္လာေအာင္ စနစ္က်နစြာ ျဖည့္နည္းေတြကုိ အတန္းစဥ္လုိက္ စာေတြ႕၊ လက္ေတြ႕ ေလ့က်င့္ေပးေနတာပါ။ အတန္းေတြတက္ၿပီး ဘြဲ႕ေတြရတဲ့သူ ဆုိတာဟာ “ပညာဆည္းပူးနည္းႏွင့္ မိမိကုိယ္ကုိ အၿမဲမျပတ္ပိုမုိတုိးတက္ေကာင္းေအာင္ ျဖည့္ဆည္းနည္း” အေျခခံကုိ တတ္သိ နားလည္ေအာင္ သင္ၾကားေလ့က်င့္ခဲ့ၾကသူမ်ားပါ။ ဒါေၾကာင့္ အတန္းေတြ တက္၊ ဘြဲ႕ရေအာင္ ဆည္းပူးေနျခင္းသည္ပင္လွ်င္ “ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီမွာ ရွိကုိရွိရမည့္ႏုိင္ငံေရးရဲ႕ အခုိင္မာ ဆုံးေသာ အုတ္ျမစ္ကုိခ်ေနျခင္း” ပါ။
(င) ျဖည့္ကုိျဖည့္ရမည့္ ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္က ပညာရပ္ေတြ
ေက်ာင္းမွသင္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြထဲက အထူးဂ႐ုျပဳရမွာကေတာ့ အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြမွာဆုိရင္ သမုိင္း၊ ပထဝီဝင္၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး၊ စီးပြားေရးပညာအျပင္ ဥပေဒ၊ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး၊ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံစသည္တုိ႔ပါ၊ ကုိယ္ယူထားတဲ့ အထူးျပဳထဲမွာမပါခဲ့ရင္ ေက်ာင္းျပင္ပအခ်ိန္ ေတြမွာ မိမိကိုယ္တုိင္ေလ့လာသင္ယူျခင္းဆုိတဲ့ ပညာေရး (Informal Education) ကုိဆက္လုပ္ရပါ လိမ့္မယ္၊ “ႏုိင္ငံေရးသမားေကာငး္ရဲ႕ မျဖစ္မေနရွိရမည့္ အရည္အေသြးကေတာ့ စာမ်ားမ်ားဖတ္ျခင္း ျဖင့္ ကုိယ့္ရဲ႕အရည္အေသြးျမႇင့္တင္မႈမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနျခင္း” ပါပဲ။
စာေတြဖတ္တဲ့အဆင့္က သိတယ္ဆုိ ႐ုံအဆင့္ပါ။ အဲဒီအသိကုိ တတ္သိနားလည္ အေတြ႕အႀကံဳရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဆီေမးပါျမန္းပါ။ သူတို႔အ ေတြ႕အႀကံဳကုိ မိမိရဲ႕ႏုိင္ငံေရးအုတ္ျမစ္ျဖစ္သြားေအာင္ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္။ ေအာင္ျမင္သူဆုိတာ သူ တစ္ပါးရဲ႕ဘဝအေတြ႕အႀကံဳေတြ (သမုိင္း သင္ခန္းစာေတြ) ကုိ မိမိဘဝျမႇင့္တင္ေရးမွာ အသုံးခ်တတ္ သူမ်ားပါ။ ေက်ာင္းစာသင္ရင္း မျဖစ္မေနေလ့လာဆည္းပူးရမယ့္ ပညာရပ္ေတြထဲက တခ်ဳိ႕ကုိေဖာ္ျပ ရရင္
(က)    မိမိႏုိင္ငံရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ၏ အႏွစ္သာရ၊
(ခ)     ဒီမုိကေရစီယဥ္ေက်းမႈ၏ သေဘာသဘာဝႏွင့္ “စံ” မ်ား၊
(ဂ)     လႊတ္ေတာ္အသီးသီးႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ျပည္သူ႔အတြက္ အခန္းက႑၊
(ဃ)    အစုိးအဖြဲ႕၏ က႑ႏွင့္ျပည္သူ႔အတြက္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား၊
(င)     ျပည္သူ႔မ႑ိဳင္ (မီဒီယာအသီးသီး) ၏ အေရးပါမႈ၊
(စ)     ႏုိင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္၊ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၊
(ဆ)    ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ ျပည္သူ႔နီတိ၊ တာဝန္ဝတၱရားႏွင့္ ရပုိင္ခြင့္မ်ား၊
(ဇ)     ႏုိင္ငံသားမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ သေဘာတရားမ်ား၊
(စ်)     ျပည္သူ႔ေရးရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ သေဘာတရားႏွင့္လက္ေတြ႕ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား၊
(ည)    ကမၻာႏွင့္ျမန္မာ့လူမႈေရး (က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး) စီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရးတုိးတက္မႈျဖစ္စဥ္မ်ား၊
(ဋ)     ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးမွ လက္ရွိႏွင့္အတိတ္စစ္ပဲြမ်ားေၾကာင့္ လူသားမ်ားႀကံဳေတြ႕ရေသာ ဆုိး က်ဳိးမ်ား၊
(ဌ)     ႏုိင္ငံတကာလူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ ႏွီးေႏွာဆက္ႏႊယ္မႈမ်ား၊
(ဍ)     ပထဝီဝင္ႏုိင္ငံေရး၏အေရးပါမႈ၊
(ဎ)     ကမၻာႏွင့္ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းမ်ား၊
(ဏ)   ရပ္ရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး႐ုံး၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕ႏွင့္တရား႐ုံးမ်ား၏ အခန္းက႑ . . . စသည္တုိ႔ပါ။
ဒါေတြ
မေလ့လာဘဲ မေက်ညက္ဘဲႏွင့္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးလုပ္၍ မရပါ။ မသိဘဲနဲ႔လုပ္ခဲ့ရင္ ႏုိင္ငံေရးအစာမေၾက
သူျဖစ္ၿပီး အဲဒီလူေတြမ်ားလာရင္ ျပည္သူေတြ ဒုကၡေရာက္မွာစုိးရိမ္မိပါတယ္။
(စ) ပညာသင္ရင္း လူမႈေရးေတြကုိလည္းလုပ္ပါ
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေက်ာင္းသားလူငယ္အားလုံးကုိေပးခ်င္တဲ့ လက္ေဆာင္စကားကေတာ့ “ေက်ာင္းေနၿပီး ပညာကုိျဖည့္ဆည္းေနျခင္းကုိက ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနျခင္း” ဆုိတာပါဘဲ။ ပညာသင္ေနတာကုိက မိမိကုိယ္ ကုိႏုိင္ငံေရးရဲ႕ အခုိင္မာဆုံးအေျခခံအုတ္ျမစ္ကုိ တည္ေဆာက္ေနျခင္းပါ။ ၿပီးေတာ့ “ယေန႔ ပညာေခတ္ မွာ အျပင္ထြက္ၿပီး လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းကာ ဆႏၵျပမွႏုိင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆုိတာကုိ အမွန္မဟုတ္ ဘူး” ဆုိတာသိေစခ်င္ပါတယ္။ မိမိတုိ႔ရဲ႕တန္ဖုိးျမင့္မားေအာင္ ေလ့က်င့္ေနတဲ့ေက်ာင္းသားရတနာေတြ ကုိ အဆုံး႐ႈံးမခံႏုိင္တာက ႏုိင္ငံႏွင့္မိဘျပည္သူေတြပါ။ ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရင္လည္း ရင္နင့္ေအာင္ခံစားၾကရပါ တယ္။
ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးမႈစြမ္းအားေတြျဖစ္တဲ့ လူငယ္ေတြဆုံး႐ႈံးတာကုိလည္း မည္သည့္အရာႏွင့္မွ အစားထုိး မရႏုိင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မိမိကုိယ္ကို ႏုိင္ငံေရးတန္ဖုိး ခုိင္ေအာင္၊ ၿမဲေအာင္၊ ျမင့္မားေအာင္ အတန္းေတြ တက္၊ ဘြဲ႕ေတြယူပါ။ အဲဒါႏွင့္အတူ အထက္ေဖာ္ျပပါႏုိင္ငံေရးပညာရပ္အေၾကာင္းအရာေတြလည္း မျဖစ္မေနမ်ားမ်ားေလ့လာပါ။ ဆည္းပူးပါ။ ၿပီးေတာ့မိမိတို႔ေက်ာင္းႏွင့္ ရပ္ကြက္ေက်းရြာမ်ားမွ အၿမဲရွိေန တဲ့လူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႕အစည္းေတြမွာလည္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ၾကပါ။
အဲဒီလုိပါဝင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ (က) ျပည္သူ႔ဘဝ အေျခအေနမွန္ကုိ သိလာကာစာနာတတ္လာျခင္း၊ (ခ) ဘဝေနာက္ခံမတူသူမ်ားႏွင့္ ဘုံရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုကုိ ညီညြတ္စြာေဆာင္ရြက္ႏုိင္တဲ့ စည္းလုံးမႈတန္ဖုိး၊ (ဂ) စည္း႐ုံးႏုိင္မႈစြမ္းအား ျမင့္လာျခင္း၊ (ဃ) ေခါင္းေဆာင္မႈစြမ္းရည္ေတြ တက္လာျခင္းႏွင့္ (င) အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကုိ ျမတ္ႏုိးေလးစားျခင္းစသည့္ အရည္အေသြးေတြကုိ ရပါတယ္။ ဆုိလုိတာက လူမႈေရးလုပ္ငန္းလုပ္တာ ဟာ မိမိအရည္အေသြးကုိ လက္ေတြ႕ကြင္းဆင္း ျဖည့္ဆည္းျမႇင့္တင္ေနျခင္းပါပဲ။ ကုိယ္တတ္ႏုိင္သည့္ ဘက္ကလူ႔အဖြဲ႕အစည္းအက်ဳိးသယ္ပုိးျခင္းဟာ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနျခင္းပါပဲ။
(ဆ) ႏုိင္ငံသားအားလုံးမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္
ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအုတ္ျမစ္ဆုိတဲ့ “ပညာျပည့္ဝႏွလုံးလွမႈ” အေပၚ အနာဂတ္ႏုိင္ငံ ေတာ္ရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ကံၾကမၼာတည္မွီေနပါတယ္။ အဲဒါကုိအၿမဲႏွလုံးသြင္းၿပီး စာသင္ခန္းထဲမွာ ပညာကုိ ႏုိးႏုိးၾကားၾကားဆတတ္ထမ္းပုိး ႀကိဳးစားျဖည့္ေနၾကသူေတြအားလုံးဟာ “ယေန႔ပညာေခတ္ရဲ႕ ေက်ာင္း သားႏုိင္ငံေရးသမားစစ္စစ္” ေတြပါပဲ။
ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ အဲဒီလုိ အဖုိးတန္၊ အမ်ဳိးမွန္ႏုိင္ငံေရးသမား စစ္စစ္ေတြ မ်ားမ်ားေပၚထြန္းေရးအတြက္ မျဖစ္မေနေလ့က်င့္ေပးရန္ ဘယ္သူ႔မွာတာဝန္ရွိလဲလုိ႔ေမး ရင္ “ဆရာေတြ” “ပညာေရးစီမံခန္႔ခဲြသူေတြ” “ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန” လုိ႔ပဲဆုိၾကတာမ်ားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ယခုစာ႐ႈသူအပါအဝင္ ႏုိင္ငံသားအားလုံးနဲ႔ ဆုိင္တဲ့အလုပ္ပါ။ ၂၁ ရာစုရဲ႕ ပညာေရးအ ျမင္ႏွင့္ရည္မွန္းခ်က္ပါ။ “အားလုံးပါဝင္ တာဝန္ယူရမည့္ပညာေရး” (All for Eduction) ဆုိတဲ့ ႏုိင္ငံ့ ရတနာေက်ာင္းသားတစ္ဦးလမ္းလြဲမေရာက္ေရး၊ ၿပီးလွ်င္ ျပည္သူျပည္သားေကာင္း (Good Citizen) အျဖစ္ေပၚထြန္းေရးဟာ ႏုိင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ “သင့္မွာလည္း တာဝန္ရွိ” ေနတယ္ဆုိတာ မေမ့ေစခ်င္ ပါ။
ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သူတို႔အရြယ္ျဖင့္ လုပ္ရမည့္ယေန႔ႏုိင္ငံေရးဆုိတဲ့ “ပညာေလ့လာ ဆည္းပူးေရး” ကုိ ေဘးမသိရန္မခဘဲ ေက်ာင္းေတြမွာ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္အတြက္ သင္ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔အပါအဝင္ ႏုိင္ငံႀကီးသားပီသသူအားလုံးက (အိမ္မွာ၊ ေက်ာင္းမွာ၊ ရပ္ကြက္ထဲမွာ) ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ ေပးၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းပါရေစ။
Democracy Today Daily
ႏုိဝင္ဘာ (၂၅) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

No comments:

Post a Comment