Wednesday, May 6, 2015

ကၽြန္မသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ . . . .

ကၽြန္မသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ . . . .

http://images6.fanpop.com/image/photos/32900000/Dove-doves-32938407-1024-791.jpg
ကၽြန္မသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ယေန႔ပင္ရာထူးမွႏုတ္ထြက္လုိက္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံလုံး မည္သည့္က႑တြင္ မည္မွ်ပ်က္စီးၾကပါေစ ကိစၥမရွိပါ။ ခံႏုိင္ရည္ရွိပါသည္။ ခံလည္းခံခဲ့ရ ၿပီး၊ ခံလည္းခံရဆဲမုိ႔ . . . ခံႏုိင္ပါသည္။ မခံႏုိင္သည့္က႑မွာ ပညာေရးက႑ျဖစ္၏။ မခံမရပ္ႏုိင္ၾက လြန္း၍ ျပႆနာမ်ားအမ်ဳိးမ်ဳိး ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
ကၽြန္မအိမ္ေခါင္းရင္းတြင္ ပန္းအုိးတင္ရန္ ရည္ရြယ္၍လုပ္ထားေသာ တံစက္ၿမိတ္ႏွင့္ၾကမ္းျပင္တစ္ခုရွိ ၏။ ေလေအးစက္တပ္ဆင္ေသာအခါ ထုိၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ေလပူထုတ္ပန္ကာကုိ ခ်ထားခဲ့ရာ အမုိးအ ကာႏွင့္ လုံလုံၿခံဳၿခံဳျဖစ္ေန၍ အနီးအနား၌ က်က္စားၾကေသာ ခုိငွက္မ်ားက သေဘာက်ေလ့ရွိသည္။ အရိပ္ခုိၿပီး သံဝါသျပဳၾကသည္။
အခ်ိန္တန္လွ်င္ ဥမ်ားဥၾကသည္။ ငွက္ေပါက္ကေလးမ်ားေပါက္ၾကသည္။ ကၽြန္မသည္ ခုိငွက္ကုိအ လြန္မုန္း၏။ သူ႔ညည္းသံကုိလည္း နားညည္း၏။ သူ႔မစင္ကုိလည္းရြံ၏။ သူႏွင့္ နီးနီးေနျခင္းသည္ က်န္းမာေရးအတြက္ အနံ႔အသက္ မေကာင္းေခ်။ သုိ႔ေသာ္သူ႔အသုိက္မွာ ငွက္ေပါက္ကေလးမ်ား ျဖစ္ လာလွ်င္မူ ေမာင္းမထုတ္ရက္ပါ။ ငွက္ေပါက္ကေလးႏွစ္ေကာင္ ပူၿပီးဝပ္ေနၾကပုံကုိ သနားသည္။ ေခ်ာင္ထဲတုိးႏိုင္သမွ် တုိးၾကရွာသည္။ သူတို႔ကုိမိခင္ငွက္မႀကီးက ေစာင့္ေရွာက္၏။ ငွက္ဖုိကားေယာင္ ၍မလာေတာ့ပါ။
ကၽြန္မတို႔သည္ ငွက္ေပါက္ကေလးမ်ားကုိ ေန႔စဥ္ေခ်ာင္းၾကည့္ရ၏။ သူတို႔တျဖည္းျဖည္းထြားလာသည္။ အေတာင္စုံလာသည္။ ေနာက္ေတာ့သူတို႔က ေျခာက္လက္မခန္႔ျမင့္ေသာ ၾကမ္းျပင္နံရံေပၚခုန္တက္ လုိက္၊ ဆင္းလုိက္လုပ္ၾကသည္။ အားစမ္းေနၾကပုံရ၏။ ပ်ံေတာ့မပ်ံႏုိင္ေသးေပ။
တစ္ရက္မွာကား ခုိေလး၊ ငါးေကာင္ဝုိင္းရံလာၾက၏။ လူရိပ္လူျခည္ကုိလည္း ၾကည့္ၾက၏။ သူ႔ေဆြမ်ဳိး မ်ားျဖစ္မည္။ သူတို႔အခုမွဘာလာလုပ္ၾကပါလိမ့္။ ေၾသာ္ . . . . အေျဖေပၚၿပီ။ ငွက္ေပါက္ဘဝမွ အေတာ္ထြားလာၿပီျဖစ္ေသာ ငွက္ကေလးႏွဏ္ေကာင္သည္ အားယူပ်ံေနၾက၏။ ေဝးေဝးမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မအခန္း၏ တံစက္ၿမိတ္အမုိးသုိ႔ ျဖစ္သည္။ အေကာင္ငယ္ငယ္၊ ေတာင္ပံေသးေသးျဖင့္ ငွက္က ေလးသည္ ထိုတံစက္ၿမိတ္ႏွစ္ခုကုိ အသြား၊ အျပန္ အပ်ံက်င့္ေနပါေရာလား။
ဤကိစၥအတြက္ အရင္ကလမလာခဲ့ဖူးေသာ သူ႔ဖခင္အပါအဝင္ ေဆြမ်ဳိးငွက္ဖုိႀကီးမ်ားက လာေရာက္ ဝန္းရံေစာင့္ေရွာက္ၾကတာကုိး။ ေခ်ာ္က်လွ်င္ကူဖုိ႔၊ ရန္သူလာလွ်င္ ထုိးဆိတ္ဖုိ႔ေပါ့။
သူတို႔ကုိ ကၽြန္မ မခ်ီးက်ဴးဘဲ မေနႏုိင္ပါ။
သက္ရွိသတၱဝါတုိင္းသည္ မိမိမ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔၊ ကာကြယ္ဖုိ႔၊ အားျဖည့္ဖုိ႔တာဝန္ရွိ ေပသည္။ ငွက္ေတြေတာင္မွ ဤတာဝန္ကုိမျဖစ္မေန ထမ္းရြက္ၾက၏။
တိရစၧာန္ထက္မ်ားစြာ ဦးေႏွာက္ႀကီးေသာ လူသားသတၱဝါတုိ႔ဆိုလွ်င္ မိမိမ်ဳိးဆက္မ်ားကုိ ပုိ၍ပင္ေစာင့္ ေရွာက္ရပါမည္။ သင္ၾကားေပးရပါမည္။ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ရပါမည္။ ကာကြယ္ၾကရပါလိမ့္မည္။
ကၽြန္မအိမ္မွာလည္း ေက်ာင္းေနေသာ ကေလးသုံးဦးရွိသည္။ သူတို႔ကုိပညာေရးအတြက္ လုိသမွ်ျဖည့္ ေပးသည္။ အျပင္းအထန္ မတုိက္တြန္းပါ။ မွန္မွန္လုပ္ေစသည္။ စာေမးပဲြႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္ပါတည္း ေျပာထားသည္။
‘စာေမးပဲြက်ရင္ စိတ္မညစ္နဲ႔၊ ေနာင္ႏွစ္ထပ္ႀကိဳးစားရင္ ၿပီးသြားမွာပဲ။ စာေမးပဲြတစ္ႏွစ္က်တယ္ဆုိတာ တစ္ဘဝလုံးဆုံးသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ လူ႔ဘဝမွာတစ္ႏွစ္ဆုိတာ ခဏေလးပဲ။ အားထပ္ထည့္ဖုိ႔ပဲလုိ တယ္။’
သည္လုိႏွင့္ အားလုံးစာေမးပဲြမ်ား ေအာင္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ကၽြန္မေမာင္ေလးငယ္ငယ္က သူငယ္တန္းဖတ္ စာမွာ ‘သားတုိ႔၊ သမီးတို႔စားဖုိ႔၊ စားစရာေတြဝယ္ခဲ့သည္’ ဟူေသာစာေၾကာင္းကုိ ဖတ္ရာ၌ ‘စားဖုိ႔စားစ ရာ’ ကုိသူဆုိ၍ မရေခ်။ ‘စားဖုိ႔ရရာေတြ . . . .’ ဟုုသူဖတ္ႏိုင္သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ရယ္ေနခဲ့ၾက၏။ ေနာင္ ၁၅ ႏွစ္ၾကာေသာအခါ ေမာင္ေလးက ဝိဇၨာဘြဲ႕ကုိ ျမန္မာစာအဓိကျဖင့္ ရခဲ့သည္။ ‘စားဖုိ႔ စားစရာ’ မဖတ္တတ္တာ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။
သည္ေတာ့ . . . .။
ကေလးမ်ားကုိ ကမွ ကျဖစ္ဖုိ႔၊ အ မွ အျဖစ္ဖုိ႔၊ ဤသည္မေရြးအတိအက်သင္ရန္မလုိပါ။ သူတို႔ဦးေႏွာက္ ခံႏုိင္ရည္ကုိၾကည့္ၿပီး ျဖည့္တင္းေပးရန္ အေရးႀကီးသည္။ ကၽြန္မတံစက္ၿမိတ္က ငွက္ေပါက္ကေလးမ်ား . . . . ဟုိအေဝးသုိ႔ပ်ံသြားၾကပါၿပီ။ ဥခြံမွထြက္ခါစမွာေတာ့ ဇြတ္အတင္းပ်ံခုိင္းလုိ႔ ဘယ္ရပါ့မလဲ။
- သင္႐ုိးေတြ ျပင္ၾကပါ။
- သင္ၾကားေရးစနစ္ ျပင္ၾကပါ။
- စာေမးပဲြစနစ္ ျပင္ၾကပါ။
ေျပာရတာလည္း ေမာၾကပါၿပီ။
ကၽြန္မသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ . . . . . ။
စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ဧၿပီလ (၂၄) ရက္၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္
ေမကၡပညာေရးမဂ`ဂဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment