Monday, March 2, 2015

ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနွင္႔စီမံခန္႔ခြဲမႈ (An overview on Japan education administration)

ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနွင္႔စီမံခန္႔ခြဲမႈ (An overview on Japan education administration)

ယခုလို အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒအား လႊတ္ေတာ္သို႕တင္သြင္းၿပီး အေႀကအလည္ေဆြးေႏြးႀကေတာ႔မည္႔ အခ်ိန္အခါတြင္ ကမာၻ႔ပညာေရးအဆင္႔တြင္ ထိပ္ဆံုးမွရပ္တည္ေနသည္႔ နိုင္ငံမ်ား၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈနွင္႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ တို႕အားေလ႔လာသင္႔သည္ဟုထင္ၿမင္သည္။ သူမ်ားနို္င္ငံမွာ ဒီလိုလုပ္ေနလို႕ ကိုယ္႕နို္င္ငံမွာလဲ ဒီအတိုင္းတေသြးမသိမ္းလိုက္လုပ္ဖိို႕မဟုတ္ပါ။ မိမိတို႕နိုင္ငံနွင္႔သင္႔ေလ်ာ္ေသာ အေကာင္းဆံုးေသာ ဥပေဒတစ္ခုၿဖစ္လာေစရန္ reference အေနနွင္႔ ေလ႔လာရန္သက္သက္ၿဖစ္ပါသည္။ အၿခားအၿခားေသာ ပညာေရးၿမင္႔မားသည္႔ နိုင္ငံမ်ား၏ ပညာေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈ စနစ္မ်ားအားလည္း တတ္နိုင္သေလာက္ေလ႔လာၿပီး မိမိတို႕နို္င္ငံဥပေဒေရးဆြဲရာမွာ အသံုးခ်နိုင္လ်င္ အားလံုးလက္ခံနိုင္မည္႔ သင္႔တင္႔ေကာင္းမြန္ေသာ ဥပေဒတစ္ခုၿဖစ္လာမည္ဟုယံုႀကည္သည္။ အခ်က္အလက္ သက္သက္သာၿဖစ္၍ မိမိအၿမင္လံုး၀ မပါ၀င္ပါ။
========

ဂ်ပန္နိုင္ငံ လက္ရိွပညာေရး စနစ္
 ဂ်ပန္၏ ပညာေရးအား 6-3-3-4 စနစ္ဟု သိႀကသည္။ Elementary ၆နွစ္၊ Lower secondary ၃နွစ္၊ Upper secondary ၃နွစ္၊ ဘြဲ႕ႀကိဳတကၠသိုလ္ပညာေရး ၄နွစ္ၿဖစ္သည္။ မသင္မေနရ အခမဲ႕ပညာေရးသည္ Lower secondary ၿပီးဆံုးသည္ အထိၿဖစ္သည္။ Lower secondary ၿပီးဆံုးခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းသားသည္ အသက္အားၿဖင္႔ ၁၅နွစ္ခန္႔၊ အတန္းအားၿဖင္႔ ၉တန္းၿဖစ္သၿဖင္႔ ၿမန္မာၿပည္အတန္းပညာေရးနွင္႔ နႈိင္းယွဥ္လ်င္ အလယ္တန္းပညာေရးထက္ၿမင္႔သည္။ ဂ်ပန္ အေၿခခံဥပေဒတြင္ မသင္မေနရ အခမဲ႕ပညာေရးနွင္႔ပတ္သက္၍ - “All people shall be obligated to have all boys and girls under their protection receive ordinary education as provided for by law. Such compulsory education shall be free.” (Article 26).
မိမိအုပ္ထိန္းမႈေအာက္တြင္ရိွေသာ ကေလးမ်ားသည္ မသင္မေနရ ပညာေရးအား သင္ႀကားခြင္႔ရရန္ အုပ္ထိန္းသူမ်ားတြင္ တာ၀န္ရိွသည္ဟု တာ၀န္အပိုင္းနွင္႔ပတ္သက္၍ အတိအလင္းေဖၚၿပထားသည္။ ထို႕ေႀကာင္႔ ဂ်ပန္နိုင္ငံတြင္ ပညာေရးသည္ “right” အခြင္႔အေရးၿဖစ္သလို၊ “obligation” တာ၀န္လဲၿဖစ္သည္။ မသင္မေနရ ပညာေရးအား သက္ဆိုင္ရာ ေဒသအစိုးရမ်ားနွင္႔ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရတို႕မွ အာမခံၿပီးပူးေပါင္းတာ၀န္ယူရသည္။
Japanese education systemJapanese education system

ပညာေရးအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဖြဲ႕စည္းပံု (structure of education administration)
ဂ်ပန္နိုင္ငံပညာေရးအား တာ၀န္ခံရသည္႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ - ဗဟိုအစိုးရအဆင္႔တြင္ Monbukagakusho ဟုသိႀကသည္႔ ပညာေရး၊ယဥ္ေက်းမႈ၊ အားကစား၊ သိပၸံနွင္႔နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဒသအစိုးရအဆင္႔တြင္ - Prefecture (ၿမန္မာၿပည္တြင္ တိုင္း၊ၿပည္နယ္ အဆင္႔နွင္႔ညီသည္) အစိုးရနွင္႔ ၿမို႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ မ်ားနွင္႔ Board of education ဟုေခၚသည္႕ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား ၿဖစ္သည္။ ၀န္ႀကီးဌာနသည္ ဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္မႈအား အတတ္နိုင္ဆံုးေလ်ာ႔ခ်ရၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင္႔မ်ားအား ေဒသဆိုင္ရာ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားအား ခြဲေ၀ေပးထားသည္။ ၀န္ႀကီးဌာန၏ အဓိက တာ၀န္မ်ားမွာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ခ်က္၊ အႀကံဉာဏ္မ်ား ေပးၿခင္း၊ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာေထာက္ပံ႔ၿခင္း စသည္႔တိုု႕ၿဖစ္သည္။ ေဒသဆိုင္ရာ အဆင္႔တြင္ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားသည္ ပညာေရးနွင္႔ပတ္သတ္ သည္႔ ကိစၥရပ္မ်ားအား အဓိကတာ၀န္ယူရသည္။ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သည္ နိုင္ငံေရးအားၿဖင္႔ဘက္လိုက္မႈကင္းရမည္၊ လူပုဂၢိဳလ္၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈကင္းသည္႔ လြတ္လပ္သည္႔ အဖြဲ႕အစည္းၿဖစ္ရၿပီး ေဒသခံၿပည္သူမ်ား၏ အၿမင္မ်ားအား ထည္႔သြင္းစဥ္းစားရမည္။
Board of educationBoard of education
ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားအား Prefecture အဆင္႔သာမက ၿမဴနီစပယ္ အဆင္႔အထိ အသီးသီးဖြဲ႕စည္းထားသည္။ Prefecture အဆင္႔ ပညာေရးဘုတ္အဖဲြ႕တြင္ အဖြဲ႕၀င္ ၇ဦးထိရိွၿပီး ၿမဴနီစပယ္အဆင္႔တြင္ ၃- ၅ဦးပါ၀င္နိုင္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ေဒသ၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈနွင္႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားတာ၀န္ယူရသည္။ ပညာေရးဘုတ္ အဖြဲ႕၀င္ တစ္ဦးအား ေဒသကိုယ္စားၿပဳ ေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္ မ်ားထဲမွ ေရြးခ်ယ္တင္ေၿမွာက္ၿပီး က်န္အဖြဲ႕၀င္မ်ားအား ေရြးေကာက္ရာတြင္ ကနဦး၌ ေဒသခံလူထုမွ တိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္တင္ေၿမွာက္ေသာ စနစ္အားသံုးခဲ႕ေသာ္လည္း ၁၉၅၆ ေနာက္ပုိင္းတြင္ နိုင္ငံေရးဘက္လိုက္မႈမ်ား၊ ေဒသတြင္း စီးပြားေရးအင္အားႀကီးသူမ်ား၊ အာဏာရိွသူမ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈမ်ားရိွလာသၿဖင္႔ လူထုမွတိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္ေသာစနစ္မွ သက္ဆိုင္ရာ ေဒသအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားမွ အမည္တင္သြင္းသူမ်ားအား ေဒသဆိုင္ရာေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္ မ်ား၏ သေဘာတူညီခ်က္ၿဖင္႔ ေရြးခ်ယ္ေသာစနစ္သုိ႕ေၿပာင္းလဲခဲ႕သည္။ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၀င္မ်ားသည္ နိုင္ငံေရးပါတီ၀င္မ်ားၿဖစ္ခြင္႔ရိွေသာ္လည္း နိုင္ငံေရးဘက္လိုက္မႈ ကင္းေစရန္အတြက္ ပါတီမ်ားတြင္ ရာထူးလက္ရိွၿဖင္႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူမၿဖစ္ရ။ ပညာေရးဆိုင္ရာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတြက္ တာ၀န္ရိွေသာ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သည္ ေဒသအေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွ သီးၿခားလြတ္လပ္မႈရိွသည္။
 ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သည္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ဦးအား ပညာေရးမႈး (superintendent of education) အၿဖစ္ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ၿပီး ပညာေရးစီမံခန္႕ခြဲမႈနွင္႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ရံုးအဖြဲ႕အားဦးစီးေစသည္။ Prefecture အဆင္႔ ပညာေရးမႈးခန္႔အပ္ရာတြင္ ယခင္က ၀န္ႀကီးဌာန၏ သေဘာတူညီခ်က္လိုၿပီး ၿမဴနီစပယ္ အဆင္႔ပညာေရးမႈးခန္႔အပ္ရာတြင္ Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္လိုသည္။ (၁၉၉၉ တြင္ သေဘာတူညီခ်က္ လိုအပ္ခ်က္အား ပယ္ဖ်က္လိုက္သည္။) ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားသည္ လိုအပ္ေသာပညာေရးဘတ္ဂ်တ္အား ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ၿပီး ေဒသအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွ စစ္ေဆးသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕၏ခန္႔မွန္းဘတ္ဂ်က္နွင္႔ ကြဲၿပားမႈရိွပါက ေဒသဆိုင္ရာ ပါလီမန္သို႕ တင္သြင္းၿပီး အဆံုးအၿဖတ္ရယူသည္။

ပထမအႀကိမ္ ပညာေရးအုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ေၿပာင္းလဲမႈ
၁၉၅၆ တြင္ အစိုးရသည္ ေဒသဆိုင္ရာ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕စနစ္အား ၿပန္လည္သံုးသပ္ၿပီး ၀န္ႀကီးဌာန - Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕ - ၿမဴနီစပယ္ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ဆက္ဆံေရးအား အထက္ေအာက္ဆက္ဆံေရးပိုေဆာင္သည္႔ ပံုစံသို႕ေၿပာင္းလဲခဲ႕သည္။
-       ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၀င္မ်ားအား လူထုမွ တိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္သည္႔စနစ္အစား ေဒသပါလီမန္မ်ား၏ သေဘာတူညီခ်က္ၿဖင္႔ သက္ဆိုင္ရာေဒသ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားက ခန္႔အပ္သည္႔ စနစ္အားသို႕ေၿပာင္းလဲခဲ႕သည္။
-       Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၏ ပညာေရးမႈးအား ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ၀န္ႀကီးဌာန၏ သေဘာတူညီခ်က္လိုၿပီး၊ ၿမဴနီစပယ္ အဆင္႔ ပညာေရးမႈးအား ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္လိုသည္။
-       ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ဘတ္ဂ်က္တြက္ခ်က္ၿပီး ေတာင္းခံခြင္႔အားဖ်က္သိမ္းခဲ႕သည္။
-       ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ား ခန္႔အပ္ရာတြင္ ၿမဴနီစပယ္ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မွတင္သြင္းသည္႔ အႀကံၿပဳခ်က္အေပၚမူတည္၍ Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မွ ခန္႔အပ္သည္။
-       ၀န္ႀကီးဌာနသည္ Prefecture နွင္႔ ၿမဴနီစပယ္ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ဥပေဒနွင္႔ မညီညြတ္ေသာ၊ မသင္႔ေလ်ာ္ေသာလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအား ၿပင္ဆင္နိုင္ရန္ အခြင္႔အာဏာရိွသည္။

သင္ႀကားစနစ္နွင္႔ Curriculum ဆိုင္ရာအေၿပာင္းအလဲ
၁၉၅၈ေနာက္ပိုင္းတြင္ သင္ႀကားေရးစနစ္အေၿပာင္းအလဲမ်ားအား လုပ္ေဆာင္ခဲ႕သည္။ အေမရိကန္နိုင္ငံတြင္ က်င္႔သံုးခဲ႕ေသာ child-centered, activity based curriculum အားပံုတူကူးၿပီး သင္ႀကားခဲ႕ၿခင္းအက်ိဳးဆက္အားၿဖင္႔ ကေလးမ်ား၏ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စြမ္းရည္ academic ability က်ဆင္းလာသည္ဟု ေ၀ဖန္မႈမ်ားရိွလာၿပီးေနာက္ ကေလးမ်ား၏ အေၿခခံစြမ္းရည္မ်ားကို ပိုမိၿမွင္႔တင္ေပးနိုင္သည္႔ သင္ႀကားေရးပံုစံမ်ားသို႕ေၿပာင္းလဲခဲ႕ႀကသည္။ moral education ကိုလဲ စတင္ထည္႔သြင္းခဲ႕သည္။ အခ်ိန္နွင္႔ အမွ်ေၿပာင္းလဲေနသည္႔ အေၿခအေနမ်ားနွင္႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြသည္႔ ပညာေရးၿဖစ္ေစရန္ သင္ႀကားသည္႔ ဘာသာရပ္မ်ားအား ၁၀နွစ္တႀကိမ္ မၿဖစ္မေနၿပန္လည္သံုးသပ္သည္။ သင္ႀကားေရး စာအုပ္ Text books မ်ားနွင္႔ပတ္သက္၍ Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားမွ (authorize) စစ္ေဆးခြင္႔ၿပဳသည္။ Public school မ်ားအတြက္ text books မ်ားကို ဘုတ္အဖြဲ႕မွသတ္မွတ္ေပးၿပီး Private ေက်ာင္းမ်ားသည္ မိမိတို႕နွစ္သက္ရာ Authorized text books မ်ားအားသံုးခြင္႔ရိွသည္။

သင္ႀကားေရး ၀န္ထမ္းမ်ားနွင္႔ ပတ္သက္၍
Prefecture ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သည္ သင္ႀကားေရး၀န္ထမ္းမ်ား၏ စီမံခန္႕ခြဲမႈ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအား တာ၀န္ယူသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးသည္ မိမိအလုိရိွရာ ဆရာအား ေက်ာင္းသို႕ေၿပာင္းေရႊ႕ခြင္႔ရရန္ ေဒသပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕သို႕တင္ၿပရသည္။  ေဒသပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မွတဆင္႕ သေဘာထားမွတ္ခ်က္နွင္႔အတူ Prefecture ဘုတ္အဖြဲ႕သို႕တင္ၿပေတာင္းခံရသည္။ ဆရာ၊ဆရာမ အေၿပာင္းအေရႊ႕အား သတ္မွတ္ထားေသာ နွစ္ကာလတန္လ်င္ ၿမိဳၿပေဒသမ်ားတြင္ တာ၀န္ခ်ထားသည္႔ ဆရာမ်ားနွင္႔ ေ၀းလံေသာေဒသတြင္ တာ၀န္ခ်ခံထားရေသာ ဆရာမ်ားအား အလွည္႔က် လဲလွယ္သည္႔စနစ္အားသံုးသည္။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ နွစ္ရွည္တာ၀န္ေပးၿခင္းမွ ေရွာင္က်ဥ္သည္။

ဆရာသမဂၢ
ဆရာသမဂၢအား ၁၉၄၇တြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ႕ၿပီး တခဏအတြင္း အဖြဲ႕၀င္ေပါင္း ၅သိန္းခန္႔နွင္႔ အင္အားႀကီးသမဂၢၿဖစ္လာသည္။ သမားရိုးက် လမ္းစဥ္ကိုင္စြဲသူမ်ားသည္႔ သမဂၢသည္ ဆိုရွယ္လစ္ပါတီ၊ ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီတို႕ၿဖင္႔ ပလဲပနံသင္႔ၿပီး စစ္ၿပီးေခတ္ အစိုးရ၏ ပညာေရးၿပန္လည္ သံုးသပ္ၿခင္း အစီအစဥ္အား အၿပင္းအထန္ ဆန္႕က်င္ခဲ႕သည္။ ၀န္ႀကီးဌာနအေနနွင္႔ နိုင္ငံေရးဘက္လိုက္မႈကင္းရမည္ဆိုသည္႔ political neutrality မူအား ကိုင္စြဲၿပီး ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈမ်ား ၿဖစ္သြားခဲ႕သၿဖင္႔ ဆရာသမဂၢေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ရာဇ၀တ္မႈၿဖင္႔တရားစြဲဆိုၿခင္း စသည္တို႕ၿဖစ္ပြားခဲ႕သည္။ ၁၉၇၀ နွင္႔ ၁၉၈၀နွစ္မ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢလႈပ္ရွားမႈမ်ား တၿဖည္းၿဖည္း အားနည္းလာသည္။ အဓိကအေႀကာင္းရင္းမွာ ဆရာမ်ား၏ လစာမ်ားတိုးၿမင္႔လာမႈ ၊ အခ်ိဳ႕ေသာသမဂၢေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ရန္လိုေသာထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈမ်ားအား စိတ္ပ်က္လာသည္႔ ဆရာမ်ား တိုးပြားလာၿခင္းေႀကာင္႔ၿဖစ္သည္။ ၁၉၈၀ ႏွစ္မ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢ၏လႈပ္ရွားမႈမ်ား လံုး၀ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။

၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈမ်ား
၁၉၉၉တြင္ ေဒသဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ား၏ လြတ္လပ္ခြင္႔၊ လုပ္ပိုင္ခြင္႔တို႕ကို ပိုမိုေပးထားသည္ “Comprehensive Decentralization Law” ကိုၿပဌာန္းခဲ႕သည္။ ထိုနွစ္မွာပင္ ပညာေရးက႑တြင္လည္း ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ဖြဲ႕စည္းပံုနွင္႔ တာ၀န္မ်ားအား ၿပင္ဆင္သည္႔ ဥပပေဒတို႕အားၿပဌာန္းခဲ႕သည္။ ပညာေရးမႈးအား ခန္႔အပ္ရာတြင္ သေဘာတူညီခ်က္ လိုအပ္သည္႔စနစ္အားပယ္ဖ်က္ခဲ႕သည္။ ေဒသဆိုင္ရာ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားအေပၚဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားအား ေၿဖေလ်ာ႔ေပးခဲ႕သည္။

ေက်ာင္းသားသမဂၢ
ဂ်ပန္တြင္ ေက်ာင္းသား သမဂၢအား学生自治会 (gakusei-jichi-kai)  Students’ self-government-organization ဟုေခၚသည္။ သမဂၢသည္ ယဥ္ေက်းမႈဖလွယ္ပြဲမ်ား၊ အားကစားပြဲမ်ား၊ ေက်ာင္းသားဖိုရမ္မ်ား၊ international exchanges မ်ား၊ ေက်ာင္းပြဲေတာ္မ်ားအား လြတ္လပ္စြာ က်င္းပသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕သည္ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လြတ္လပ္သည္႔ လႈပ္ရွားမႈမ်ားအေပၚ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈမရိွ။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ေက်ာင္းသားမ်ားမွ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္သည္။ လြတ္လပ္စြာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အသင္းမ်ားဖြဲ႕ခြင္႔ရိွေသာ ဂ်ပန္တြင္ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဖြဲ႕စည္းရန္ မည္သည္႔ခြင္႔ၿပဳခ်က္မွ မလိုအပ္။

https://www.scribd.com/doc/257292154/JP-Education-Administration-System
https://www.scribd.com/doc/257294709/Japanese-Education-System


References:
http://www.nier.go.jp/English/educationjapan/pdf/201203EAJ.pdf
http://www3.grips.ac.jp/~coslog/activity/01/04/file/Bunyabetsu-9_en.pdf

No comments:

Post a Comment