မေကြးတိုင္ေဒသႀကီး၊ မေကြးၿမိဳ႕ ၊
ေအာင္မဂ္လာရပ္ကြက္ ၊
ေအာင္ေဇယ်ာရပ္ ၊
ကပ္ေက်ာ္ကမၻာေအး
ဝိပႆနာ ဓမၼရိပ္သာ
ပညာပါရမီ ကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ ့မွ
ဖြင့္လွစ္ေသာ
ပညာပါရမီ စာၾကည့္သည္
ပံုမွန္စာၾကည့္တိုက္လုပ္ငန္းမ်ားအျပင္
ကပ္ေက်ာ္ကမၻာေအး
ဝိပႆနာ ဓမၼရိပ္သာ
ပညာပါရမီ ကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ ့မွ
ဖြင့္လွစ္ေသာ
ပညာပါရမီ စာၾကည့္သည္
ပံုမွန္စာၾကည့္တိုက္လုပ္ငန္းမ်ားအျပင္
(၁)အေျခခံပညာမွဘြဲ႔ရအထိ
ကေလးမ်ားႏွင့္လူငယ္တို႔အား
ယဥ္ေက်းလိမၼာႏွင့္ အသိပညာေပး
သင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ေပးျခင္း ။
ကေလးမ်ားႏွင့္လူငယ္တို႔အား
ယဥ္ေက်းလိမၼာႏွင့္ အသိပညာေပး
သင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ေပးျခင္း ။
(၂)မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္တို႔ႏွင့္
လုပ္ငန္းခြင္အတြက္လိုအပ္ေနသူတို႔အား
ေစတနာသက္သက္ျဖင့္
ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ေပးျခင္း ။
လုပ္ငန္းခြင္အတြက္လိုအပ္ေနသူတို႔အား
ေစတနာသက္သက္ျဖင့္
ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ေပးျခင္း ။
(၃)တကၠသိုလ္ေပါင္းစံုမွ
ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားအား
Campaign ႏွင့္ Advocacy
သင္တန္းမ်ား ေဆြးေႏြးပို႔ခ်ေပးျခင္း။
ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားအား
Campaign ႏွင့္ Advocacy
သင္တန္းမ်ား ေဆြးေႏြးပို႔ခ်ေပးျခင္း။
(၄)မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအတြက္
ေန့စဥ္လိုအပ္ေနသည့္
(က)စဥ္စားဆင္ျခင္၍ စာဖတ္ျခင္း
(Reading for Critical Thinking)
(ခ)စဥ္းစားဆင္ျခင္၍ စာေရျခင္း
(Writing for Critical Thinking)
(ဂ)စဥ္စားဆင္ျခင္၍ ေဆြးေႏြးျခင္း
(Discussion for Critical Thinking)
(ဃ)စဥ္းစားဆင္ျခင္၍ နားထာင္ျခင္း
(Listening for Critical Thinking)
(င)စဥ္းစားဆင္ျခင္၍ ေမးခြန္းေမးျခင္း
(Questioning for
Critical Thinking)
စေသာ စဥ္စားဆင္ျခင္ျခင္း
နည္းလမ္းမ်ားကို ေဆြးေႏြးပို႔ခ်ေပးျခင္း။
ေန့စဥ္လိုအပ္ေနသည့္
(က)စဥ္စားဆင္ျခင္၍ စာဖတ္ျခင္း
(Reading for Critical Thinking)
(ခ)စဥ္းစားဆင္ျခင္၍ စာေရျခင္း
(Writing for Critical Thinking)
(ဂ)စဥ္စားဆင္ျခင္၍ ေဆြးေႏြးျခင္း
(Discussion for Critical Thinking)
(ဃ)စဥ္းစားဆင္ျခင္၍ နားထာင္ျခင္း
(Listening for Critical Thinking)
(င)စဥ္းစားဆင္ျခင္၍ ေမးခြန္းေမးျခင္း
(Questioning for
Critical Thinking)
စေသာ စဥ္စားဆင္ျခင္ျခင္း
နည္းလမ္းမ်ားကို ေဆြးေႏြးပို႔ခ်ေပးျခင္း။
(၅)ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္တိုင္
အားထုတ္ၿပီး စဥ္းစားဆင္ခ်င္ျခင္း
Active Learning and
Critical Thanking )ဆိုတဲ့
ပညာေရး အယူအဆအရ ေဖာ္ထုတ္ထားေသာ ပညာေရးဆိုင္ရာ
နည္းလမ္းမ်ား (Teaching Strategies )မ်ား မည္သည့္သင္႐ိုးၫႊန္းတန္း၊
မည္သည့့္အသက္အရြယ္၊
မည္သည့္အတန္း မ်ား
ႏွင့္မဆို ခ်ိတ္ဆက္
သင္ၾကားႏိုင္ေသာ သီအိုရီ၊
သုေတသနႏွင့္
လက္ေတြ႔က်င့့္သံုးမႈ တို႔ကို အေျခခံၿပီး
(Concept/Framework /StratesTools)မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ထားေသာ သင္ၾကားေရး နည္းစနစ္မ်ား။
ဆရာ ဆရာမ မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းျခင္း၊ ဆရာမ်ားကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႔ေလ့လာၿပီး ရ႐ွိလာေသာ နည္းစနစ္မ်ားကို လက္ေတြ႔ သ႐ုပ္ျပ
( Demonstration) ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား ၊
သင္ခန္းစာ ျပင္ဆင္ျခင္း
ေက်ာင္းသားအျဖစ္နဲ႔(Lesson planning) ႏွင့္
စစ္ေဆးျခင္္း (Assessment)မ်ားကို
သ႐ုပ္ျပ ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား။
ERR-Framework ႏွင့္
သင္ခန္းစာ ဘယ္လိုျပင္ဆင္ဆိုသည္မ်ား
Formative Assessment (သင္ယူေနစဥ္ဘယ္လ္ို စစ္ေဆးရမည္) ဆိုသည္မ်ားကို ေဆြးေႏြးေပးျခင္းမ်ား ။
အေျဖတသမတ္တည္း မရိွတဲ့ သင္ခန္း
စာေတြရဲ႕ စစ္ေဆးေရးလုပ္ငန္းစဥ္မွာ ဘက္လိုက္မႈကို ထိမ္းညိွရန္ Teacher/ Student Rubrics (Self-assessment/ Peer Assessment / group Assessment / work sampling / portfolio....etc) and Standards ဆရာ ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား
လိုက္နာရမယ့့္အတြက္ စစ္ေဆးေရး ဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္း
ႏွင့္ စံမ်ားကို ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား။ စသည္မ်ားပါဝင္ေသာ ဆရာ၊ဆရာမတို႔အတြက္ Reading and Writing For CriticalThainking (RWCT)သင္တန္းမ်ား
Active Learning and
Critical Thanking )ဆိုတဲ့
ပညာေရး အယူအဆအရ ေဖာ္ထုတ္ထားေသာ ပညာေရးဆိုင္ရာ
နည္းလမ္းမ်ား (Teaching Strategies )မ်ား မည္သည့္သင္႐ိုးၫႊန္းတန္း၊
မည္သည့့္အသက္အရြယ္၊
မည္သည့္အတန္း မ်ား
ႏွင့္မဆို ခ်ိတ္ဆက္
သင္ၾကားႏိုင္ေသာ သီအိုရီ၊
သုေတသနႏွင့္
လက္ေတြ႔က်င့့္သံုးမႈ တို႔ကို အေျခခံၿပီး
(Concept/Framework /StratesTools)မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ထားေသာ သင္ၾကားေရး နည္းစနစ္မ်ား။
ဆရာ ဆရာမ မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းျခင္း၊ ဆရာမ်ားကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႔ေလ့လာၿပီး ရ႐ွိလာေသာ နည္းစနစ္မ်ားကို လက္ေတြ႔ သ႐ုပ္ျပ
( Demonstration) ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား ၊
သင္ခန္းစာ ျပင္ဆင္ျခင္း
ေက်ာင္းသားအျဖစ္နဲ႔(Lesson planning) ႏွင့္
စစ္ေဆးျခင္္း (Assessment)မ်ားကို
သ႐ုပ္ျပ ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား။
ERR-Framework ႏွင့္
သင္ခန္းစာ ဘယ္လိုျပင္ဆင္ဆိုသည္မ်ား
Formative Assessment (သင္ယူေနစဥ္ဘယ္လ္ို စစ္ေဆးရမည္) ဆိုသည္မ်ားကို ေဆြးေႏြးေပးျခင္းမ်ား ။
အေျဖတသမတ္တည္း မရိွတဲ့ သင္ခန္း
စာေတြရဲ႕ စစ္ေဆးေရးလုပ္ငန္းစဥ္မွာ ဘက္လိုက္မႈကို ထိမ္းညိွရန္ Teacher/ Student Rubrics (Self-assessment/ Peer Assessment / group Assessment / work sampling / portfolio....etc) and Standards ဆရာ ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား
လိုက္နာရမယ့့္အတြက္ စစ္ေဆးေရး ဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္း
ႏွင့္ စံမ်ားကို ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား။ စသည္မ်ားပါဝင္ေသာ ဆရာ၊ဆရာမတို႔အတြက္ Reading and Writing For CriticalThainking (RWCT)သင္တန္းမ်ား
(၆)ခ်ဳိ
့တဲ့ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္
ပညာေရးမ်ား၊
အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းမ်ား၊
ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရးေက်ာင္းမ်ား
(NFPE)သို႔ လိုအပ္ေသာေက်ာင္းသံုး
ပရိေဘာဂမ်ားႏွင့္ စာေရးကိရိယာမ်ားကို
လႉဒါန္းျခင္း ။
ပညာေရးမ်ား၊
အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းမ်ား၊
ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရးေက်ာင္းမ်ား
(NFPE)သို႔ လိုအပ္ေသာေက်ာင္းသံုး
ပရိေဘာဂမ်ားႏွင့္ စာေရးကိရိယာမ်ားကို
လႉဒါန္းျခင္း ။
(၇)မူ၊လယ္၊ထက္
ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားအား
အဂၤလိပ္စာအေျခခံမွစ၍
(4-Skills)သင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ေပးျခင္း ။
ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားအား
အဂၤလိပ္စာအေျခခံမွစ၍
(4-Skills)သင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ေပးျခင္း ။
(၈)က်န္းမာေရး ပညာေရးစေသာ
အသိဥာဏ္ေပး စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား
ျပဳလုပ္ျခင္း။
စေသာလူမႈအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းတို႔ကို
ျပဳလုပ္ေနပါသည္ သို႔ပါေသာေၾကာင့္ ပရဟိတစိတ္ဓာတ္အျပည့္အ၀တို႔ျဖင့္ လူသားေကာင္းက်ဳိးလုပ္ငန္းတို႔ကို လက္တြဲ၍ အတူျပဳလုပ္လိုသူတို႔အား ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါသည္။
အသိဥာဏ္ေပး စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား
ျပဳလုပ္ျခင္း။
စေသာလူမႈအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းတို႔ကို
ျပဳလုပ္ေနပါသည္ သို႔ပါေသာေၾကာင့္ ပရဟိတစိတ္ဓာတ္အျပည့္အ၀တို႔ျဖင့္ လူသားေကာင္းက်ဳိးလုပ္ငန္းတို႔ကို လက္တြဲ၍ အတူျပဳလုပ္လိုသူတို႔အား ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါသည္။
အရွင္သဇၨန
ပညာပါရမီစာၾကည့္တိုက္
ကပ္ေက်ာ္
ပညာပါရမီကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ႕
မေကြးၿမိဳ႕ ။
09401557922
thitzana.mgy@gmail.com
No comments:
Post a Comment