မေကြး၊ ၿမိဳ႕ဦးရပ္ ၊ ၿမိဳ႕ဦးဓမၼာရံု၌ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းတြင္ တက္ေရာက္ၾကေသာ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းသား/သူမ်ားအား ပညာပါရမီကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ႕မွ ၉.၅.၂၀၁၅ ၊နံနက္(၉)နာရီ၌ မုန္႔၊ အခ်ဳိရည္တို႔ကို သြားေရာက္လႉဒါန္းမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ စိတ္ပါဝင္စားသူမ်ား၊ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ပညာပါရမီကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ႕၀င္တို႔အား အသိေပး ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။
Wednesday, May 6, 2015
ဖိတ္ၾကားလႊာ
မေကြး၊ ၿမိဳ႕ဦးရပ္ ၊ ၿမိဳ႕ဦးဓမၼာရံု၌ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းတြင္ တက္ေရာက္ၾကေသာ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းသား/သူမ်ားအား ပညာပါရမီကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ႕မွ ၉.၅.၂၀၁၅ ၊နံနက္(၉)နာရီ၌ မုန္႔၊ အခ်ဳိရည္တို႔ကို သြားေရာက္လႉဒါန္းမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ စိတ္ပါဝင္စားသူမ်ား၊ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ပညာပါရမီကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ႕၀င္တို႔အား အသိေပး ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။
ပစ္မွတ္
»
ေလးအတတ္မွာ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ ကၽြမ္းက်င္တယ္ဆိုတဲ့ မင္းတစ္ပါးရွိတယ္။ သူ႔ဘ၀မွာ ေလးအတတ္နဲ႔ ရန္သူကို ႏွိမ္နင္း၊ ေလးအတတ္နဲ႔ တိုင္းျပည္မွာ ပစ္ခြင္းအစြမ္းျပၿပီး လက္ခုပ္သံေတြၾကားေနရတာကိုပဲ ပီတိ ျဖစ္ေနသူတစ္ေယာက္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မင္းႀကီးရဲ႕ ေလးပစ္ခ်က္ဟာ အႀကိမ္ ၁၀၀ မွာတစ္ႀကိမ္လြဲတယ္။ အဲဒီလို တစ္ႀကိမ္ လြဲတာကို မေက်နပ္တဲ့အတြက္ ထပ္ကာ ထပ္ကာေလ့က်င့္ ႀကိဳးစားလည္း မေအာင္ျမင္ဘူး။
တစ္ေန႔ေတာ့ မင္းႀကီးဟာ သူ႔ကို ငယ္စဥ္က ေလးအတတ္သင္ေပးဖူးတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကိုသြားၿပီး အျပစ္ဆိုတယ္။ ဆရာစားခ်န္တယ္ေပါ့။ အႀကိမ္ ၁၀၀ မွာ တစ္ႀကိမ္လြဲရေအာင္ သူ႔ကို ပညာသင္ေပးထားတယ္ ဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ကို အျပစ္သြားတင္တယ္။ ဆရာေတာ္ကလည္း
"ေလာကမွာ မလြဲဘူးသူရွိရင္ ငါ့ထံေခၚခဲ့ေလာ့။ မလြဲဘူးသည့္ ဆရာရွိလွ်င္ ငါထာ၀ရ ကိုးကြယ္ထားမည္" လို႔ မိန္႔ေတာ္မူလိုက္တယ္။
ဘုရင္လည္း စိတ္ထဲမွာ မေက်မနပ္နဲ႔ ျမင္းစီးၿပီး ျပန္ခဲ့ရာက စမ္းေခ်ာင္းေလးတစ္ခုကိုေရာက္သြားတယ္။ စမ္းေခ်ာင္းေဘးက သစ္ပင္တိုင္းမွာ ျမားေတြမွန္ထားတာေတြ႔ရတယ္။ ထူးဆန္းတာက ျမားတိုင္းဟာ စက္၀ိုင္းရဲ႕ အလယ္ဗဟိုတည့္တည့္ကို မွန္ထားတယ္။ ဘုရင္လည္း စိတ္၀င္စားၿပီး ျမားတစ္ေခ်ာင္းစီကို လိုက္ၾကည့္တယ္။ သစ္ပင္တိုင္းရဲ႕အေပၚက စက္၀ိုင္းအလည္တည့္တည့္ေတြကိုခ်ည္း ျမားေတြက စိုက္၀င္ေနတာေတြ႔လိုက္ရေတာ့ အလြန္အံ့ၾသမိတာေပါ့။ သူလိုက္ၿပီးေတာ့ ျမားေတြကို ေရတြက္လိုက္ေတာ့ အေခ်ာင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေနတာေတြ႔ လိုက္ရတယ္။
ေလာကမွာ ငါ့ထက္ေတာ္တဲ့လူေတြ႔ၿပီ၊ ဆရာတင္အံ့ဆိုကာ ျမားပစ္သြားသူကို လိုက္ရွာတယ္။ စမ္းေခ်ာင္း ေလးရဲ႕ အထက္ဘက္မွာ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္က ေလးနဲ႔ ျမားကို ကိုင္ၿပီးရပ္ေနတယ္။ ဘုရင္လည္း ၀မ္းသာအားရနဲ႔
"လုလင္ ဤ၀န္းက်င္ရွိ ျမားတိုင္းဟာ သင္ပစ္ထားတာေတြလား"
"ဟုတ္ပါတယ္ မင္းႀကီး"
"သင့္ဆရာ မည္သူနည္း"
"ဆရာမရွိပါ၊ ေလ့က်င့္ရင္း တတ္လာတာပါ"
ဘုရင္ေဒါသထြက္သြားတယ္။ သူ႔လို ဆရာေကာင္းနဲ႔ သင္ထားတဲ့သူကို ပ်က္ရယ္ျပဳသလိုျဖစ္ေနလို႔ စိတ္ဆိုးၿပီး
"မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သင္ ဆရာမရွိဘူးဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ျမားတိုင္းကို ပစ္မွတ္အလယ္တည့္တည့္၀င္ေအာင္ ပစ္ႏိုင္ ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီျမားေတြအားလံုးကို ပစ္မွတ္ေတြထဲ၀င္ေအာင္ သင္မည္သို႔ ပစ္သည္ကို ငါ့အား ျပေလာ့" ဆိုၿပီး အမိန္႔ေပးလိုက္တယ္။
လူငယ္ေလးကလည္း ေလးနဲ႔ ျမားကို သစ္ပင္တစ္ပင္ကို ခ်ိန္ၿပီး ပစ္လိုက္တယ္။ ျမားက သစ္ပင္တည့္တည့္ စိုက္၀င္သြားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ လူငယ္ေလးက အဲဒီ သစ္ပင္နားကို သြားၿပီး အိတ္ထဲကပါလာတဲ့ ေဆးဘူးကို ထုတ္ကာ စိုက္ေနတဲ့ ျမားပတ္လည္ကို အလည္တည့္တည့္က်ေအာင္ စက္၀ိုင္းေလး ၀ိုင္းေပးလိုက္တယ္။
"အဲဒါ ကၽြႏ္ုပ္နည္းပါပဲ" လို႔ေျပာၿပီး ထြက္သြားတဲ့လူငယ္ကို ဘုရင္လည္း ဘာမွမေျပာႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေငးစိုက္ ၾကည့္ေနမိေတာ့တယ္။
၄.၅.၂၀၁၅
>>>ဆက္ဖတ္ရန္>>> >>
ပစ္မွတ္
- Details
- Category: အက္ေဆး
- Published on Monday, 04 May 2015 02:34
- Written by တင္ညြန္႔
ေလးအတတ္မွာ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ ကၽြမ္းက်င္တယ္ဆိုတဲ့ မင္းတစ္ပါးရွိတယ္။ သူ႔ဘ၀မွာ ေလးအတတ္နဲ႔ ရန္သူကို ႏွိမ္နင္း၊ ေလးအတတ္နဲ႔ တိုင္းျပည္မွာ ပစ္ခြင္းအစြမ္းျပၿပီး လက္ခုပ္သံေတြၾကားေနရတာကိုပဲ ပီတိ ျဖစ္ေနသူတစ္ေယာက္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မင္းႀကီးရဲ႕ ေလးပစ္ခ်က္ဟာ အႀကိမ္ ၁၀၀ မွာတစ္ႀကိမ္လြဲတယ္။ အဲဒီလို တစ္ႀကိမ္ လြဲတာကို မေက်နပ္တဲ့အတြက္ ထပ္ကာ ထပ္ကာေလ့က်င့္ ႀကိဳးစားလည္း မေအာင္ျမင္ဘူး။
တစ္ေန႔ေတာ့ မင္းႀကီးဟာ သူ႔ကို ငယ္စဥ္က ေလးအတတ္သင္ေပးဖူးတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကိုသြားၿပီး အျပစ္ဆိုတယ္။ ဆရာစားခ်န္တယ္ေပါ့။ အႀကိမ္ ၁၀၀ မွာ တစ္ႀကိမ္လြဲရေအာင္ သူ႔ကို ပညာသင္ေပးထားတယ္ ဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ကို အျပစ္သြားတင္တယ္။ ဆရာေတာ္ကလည္း
"ေလာကမွာ မလြဲဘူးသူရွိရင္ ငါ့ထံေခၚခဲ့ေလာ့။ မလြဲဘူးသည့္ ဆရာရွိလွ်င္ ငါထာ၀ရ ကိုးကြယ္ထားမည္" လို႔ မိန္႔ေတာ္မူလိုက္တယ္။
ဘုရင္လည္း စိတ္ထဲမွာ မေက်မနပ္နဲ႔ ျမင္းစီးၿပီး ျပန္ခဲ့ရာက စမ္းေခ်ာင္းေလးတစ္ခုကိုေရာက္သြားတယ္။ စမ္းေခ်ာင္းေဘးက သစ္ပင္တိုင္းမွာ ျမားေတြမွန္ထားတာေတြ႔ရတယ္။ ထူးဆန္းတာက ျမားတိုင္းဟာ စက္၀ိုင္းရဲ႕ အလယ္ဗဟိုတည့္တည့္ကို မွန္ထားတယ္။ ဘုရင္လည္း စိတ္၀င္စားၿပီး ျမားတစ္ေခ်ာင္းစီကို လိုက္ၾကည့္တယ္။ သစ္ပင္တိုင္းရဲ႕အေပၚက စက္၀ိုင္းအလည္တည့္တည့္ေတြကိုခ်ည္း ျမားေတြက စိုက္၀င္ေနတာေတြ႔လိုက္ရေတာ့ အလြန္အံ့ၾသမိတာေပါ့။ သူလိုက္ၿပီးေတာ့ ျမားေတြကို ေရတြက္လိုက္ေတာ့ အေခ်ာင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေနတာေတြ႔ လိုက္ရတယ္။
ေလာကမွာ ငါ့ထက္ေတာ္တဲ့လူေတြ႔ၿပီ၊ ဆရာတင္အံ့ဆိုကာ ျမားပစ္သြားသူကို လိုက္ရွာတယ္။ စမ္းေခ်ာင္း ေလးရဲ႕ အထက္ဘက္မွာ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္က ေလးနဲ႔ ျမားကို ကိုင္ၿပီးရပ္ေနတယ္။ ဘုရင္လည္း ၀မ္းသာအားရနဲ႔
"လုလင္ ဤ၀န္းက်င္ရွိ ျမားတိုင္းဟာ သင္ပစ္ထားတာေတြလား"
"ဟုတ္ပါတယ္ မင္းႀကီး"
"သင့္ဆရာ မည္သူနည္း"
"ဆရာမရွိပါ၊ ေလ့က်င့္ရင္း တတ္လာတာပါ"
ဘုရင္ေဒါသထြက္သြားတယ္။ သူ႔လို ဆရာေကာင္းနဲ႔ သင္ထားတဲ့သူကို ပ်က္ရယ္ျပဳသလိုျဖစ္ေနလို႔ စိတ္ဆိုးၿပီး
"မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သင္ ဆရာမရွိဘူးဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ျမားတိုင္းကို ပစ္မွတ္အလယ္တည့္တည့္၀င္ေအာင္ ပစ္ႏိုင္ ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီျမားေတြအားလံုးကို ပစ္မွတ္ေတြထဲ၀င္ေအာင္ သင္မည္သို႔ ပစ္သည္ကို ငါ့အား ျပေလာ့" ဆိုၿပီး အမိန္႔ေပးလိုက္တယ္။
လူငယ္ေလးကလည္း ေလးနဲ႔ ျမားကို သစ္ပင္တစ္ပင္ကို ခ်ိန္ၿပီး ပစ္လိုက္တယ္။ ျမားက သစ္ပင္တည့္တည့္ စိုက္၀င္သြားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ လူငယ္ေလးက အဲဒီ သစ္ပင္နားကို သြားၿပီး အိတ္ထဲကပါလာတဲ့ ေဆးဘူးကို ထုတ္ကာ စိုက္ေနတဲ့ ျမားပတ္လည္ကို အလည္တည့္တည့္က်ေအာင္ စက္၀ိုင္းေလး ၀ိုင္းေပးလိုက္တယ္။
"အဲဒါ ကၽြႏ္ုပ္နည္းပါပဲ" လို႔ေျပာၿပီး ထြက္သြားတဲ့လူငယ္ကို ဘုရင္လည္း ဘာမွမေျပာႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေငးစိုက္ ၾကည့္ေနမိေတာ့တယ္။
၄.၅.၂၀၁၅
ကၽြန္မသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ . . . .
ကၽြန္မသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ . . . .
- Details
- Category: အက္ေဆး
- Published on Sunday, 03 May 2015 01:51
- Written by ေရႊကူေမႏွင္း
ကၽြန္မသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ယေန႔ပင္ရာထူးမွႏုတ္ထြက္လုိက္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံလုံး မည္သည့္က႑တြင္ မည္မွ်ပ်က္စီးၾကပါေစ ကိစၥမရွိပါ။ ခံႏုိင္ရည္ရွိပါသည္။ ခံလည္းခံခဲ့ရ ၿပီး၊ ခံလည္းခံရဆဲမုိ႔ . . . ခံႏုိင္ပါသည္။ မခံႏုိင္သည့္က႑မွာ ပညာေရးက႑ျဖစ္၏။ မခံမရပ္ႏုိင္ၾက လြန္း၍ ျပႆနာမ်ားအမ်ဳိးမ်ဳိး ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
ကၽြန္မအိမ္ေခါင္းရင္းတြင္ ပန္းအုိးတင္ရန္ ရည္ရြယ္၍လုပ္ထားေသာ တံစက္ၿမိတ္ႏွင့္ၾကမ္းျပင္တစ္ခုရွိ ၏။ ေလေအးစက္တပ္ဆင္ေသာအခါ ထုိၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ေလပူထုတ္ပန္ကာကုိ ခ်ထားခဲ့ရာ အမုိးအ ကာႏွင့္ လုံလုံၿခံဳၿခံဳျဖစ္ေန၍ အနီးအနား၌ က်က္စားၾကေသာ ခုိငွက္မ်ားက သေဘာက်ေလ့ရွိသည္။ အရိပ္ခုိၿပီး သံဝါသျပဳၾကသည္။
အခ်ိန္တန္လွ်င္ ဥမ်ားဥၾကသည္။ ငွက္ေပါက္ကေလးမ်ားေပါက္ၾကသည္။ ကၽြန္မသည္ ခုိငွက္ကုိအ လြန္မုန္း၏။ သူ႔ညည္းသံကုိလည္း နားညည္း၏။ သူ႔မစင္ကုိလည္းရြံ၏။ သူႏွင့္ နီးနီးေနျခင္းသည္ က်န္းမာေရးအတြက္ အနံ႔အသက္ မေကာင္းေခ်။ သုိ႔ေသာ္သူ႔အသုိက္မွာ ငွက္ေပါက္ကေလးမ်ား ျဖစ္ လာလွ်င္မူ ေမာင္းမထုတ္ရက္ပါ။ ငွက္ေပါက္ကေလးႏွစ္ေကာင္ ပူၿပီးဝပ္ေနၾကပုံကုိ သနားသည္။ ေခ်ာင္ထဲတုိးႏိုင္သမွ် တုိးၾကရွာသည္။ သူတို႔ကုိမိခင္ငွက္မႀကီးက ေစာင့္ေရွာက္၏။ ငွက္ဖုိကားေယာင္ ၍မလာေတာ့ပါ။
ကၽြန္မတို႔သည္ ငွက္ေပါက္ကေလးမ်ားကုိ ေန႔စဥ္ေခ်ာင္းၾကည့္ရ၏။ သူတို႔တျဖည္းျဖည္းထြားလာသည္။ အေတာင္စုံလာသည္။ ေနာက္ေတာ့သူတို႔က ေျခာက္လက္မခန္႔ျမင့္ေသာ ၾကမ္းျပင္နံရံေပၚခုန္တက္ လုိက္၊ ဆင္းလုိက္လုပ္ၾကသည္။ အားစမ္းေနၾကပုံရ၏။ ပ်ံေတာ့မပ်ံႏုိင္ေသးေပ။
တစ္ရက္မွာကား ခုိေလး၊ ငါးေကာင္ဝုိင္းရံလာၾက၏။ လူရိပ္လူျခည္ကုိလည္း ၾကည့္ၾက၏။ သူ႔ေဆြမ်ဳိး မ်ားျဖစ္မည္။ သူတို႔အခုမွဘာလာလုပ္ၾကပါလိမ့္။ ေၾသာ္ . . . . အေျဖေပၚၿပီ။ ငွက္ေပါက္ဘဝမွ အေတာ္ထြားလာၿပီျဖစ္ေသာ ငွက္ကေလးႏွဏ္ေကာင္သည္ အားယူပ်ံေနၾက၏။ ေဝးေဝးမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မအခန္း၏ တံစက္ၿမိတ္အမုိးသုိ႔ ျဖစ္သည္။ အေကာင္ငယ္ငယ္၊ ေတာင္ပံေသးေသးျဖင့္ ငွက္က ေလးသည္ ထိုတံစက္ၿမိတ္ႏွစ္ခုကုိ အသြား၊ အျပန္ အပ်ံက်င့္ေနပါေရာလား။
ဤကိစၥအတြက္ အရင္ကလမလာခဲ့ဖူးေသာ သူ႔ဖခင္အပါအဝင္ ေဆြမ်ဳိးငွက္ဖုိႀကီးမ်ားက လာေရာက္ ဝန္းရံေစာင့္ေရွာက္ၾကတာကုိး။ ေခ်ာ္က်လွ်င္ကူဖုိ႔၊ ရန္သူလာလွ်င္ ထုိးဆိတ္ဖုိ႔ေပါ့။
သူတို႔ကုိ ကၽြန္မ မခ်ီးက်ဴးဘဲ မေနႏုိင္ပါ။
သက္ရွိသတၱဝါတုိင္းသည္ မိမိမ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔၊ ကာကြယ္ဖုိ႔၊ အားျဖည့္ဖုိ႔တာဝန္ရွိ ေပသည္။ ငွက္ေတြေတာင္မွ ဤတာဝန္ကုိမျဖစ္မေန ထမ္းရြက္ၾက၏။
တိရစၧာန္ထက္မ်ားစြာ ဦးေႏွာက္ႀကီးေသာ လူသားသတၱဝါတုိ႔ဆိုလွ်င္ မိမိမ်ဳိးဆက္မ်ားကုိ ပုိ၍ပင္ေစာင့္ ေရွာက္ရပါမည္။ သင္ၾကားေပးရပါမည္။ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ရပါမည္။ ကာကြယ္ၾကရပါလိမ့္မည္။
ကၽြန္မအိမ္မွာလည္း ေက်ာင္းေနေသာ ကေလးသုံးဦးရွိသည္။ သူတို႔ကုိပညာေရးအတြက္ လုိသမွ်ျဖည့္ ေပးသည္။ အျပင္းအထန္ မတုိက္တြန္းပါ။ မွန္မွန္လုပ္ေစသည္။ စာေမးပဲြႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္ပါတည္း ေျပာထားသည္။
‘စာေမးပဲြက်ရင္ စိတ္မညစ္နဲ႔၊ ေနာင္ႏွစ္ထပ္ႀကိဳးစားရင္ ၿပီးသြားမွာပဲ။ စာေမးပဲြတစ္ႏွစ္က်တယ္ဆုိတာ တစ္ဘဝလုံးဆုံးသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ လူ႔ဘဝမွာတစ္ႏွစ္ဆုိတာ ခဏေလးပဲ။ အားထပ္ထည့္ဖုိ႔ပဲလုိ တယ္။’
သည္လုိႏွင့္ အားလုံးစာေမးပဲြမ်ား ေအာင္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ကၽြန္မေမာင္ေလးငယ္ငယ္က သူငယ္တန္းဖတ္ စာမွာ ‘သားတုိ႔၊ သမီးတို႔စားဖုိ႔၊ စားစရာေတြဝယ္ခဲ့သည္’ ဟူေသာစာေၾကာင္းကုိ ဖတ္ရာ၌ ‘စားဖုိ႔စားစ ရာ’ ကုိသူဆုိ၍ မရေခ်။ ‘စားဖုိ႔ရရာေတြ . . . .’ ဟုုသူဖတ္ႏိုင္သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ရယ္ေနခဲ့ၾက၏။ ေနာင္ ၁၅ ႏွစ္ၾကာေသာအခါ ေမာင္ေလးက ဝိဇၨာဘြဲ႕ကုိ ျမန္မာစာအဓိကျဖင့္ ရခဲ့သည္။ ‘စားဖုိ႔ စားစရာ’ မဖတ္တတ္တာ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။
သည္ေတာ့ . . . .။
ကေလးမ်ားကုိ ကမွ ကျဖစ္ဖုိ႔၊ အ မွ အျဖစ္ဖုိ႔၊ ဤသည္မေရြးအတိအက်သင္ရန္မလုိပါ။ သူတို႔ဦးေႏွာက္ ခံႏုိင္ရည္ကုိၾကည့္ၿပီး ျဖည့္တင္းေပးရန္ အေရးႀကီးသည္။ ကၽြန္မတံစက္ၿမိတ္က ငွက္ေပါက္ကေလးမ်ား . . . . ဟုိအေဝးသုိ႔ပ်ံသြားၾကပါၿပီ။ ဥခြံမွထြက္ခါစမွာေတာ့ ဇြတ္အတင္းပ်ံခုိင္းလုိ႔ ဘယ္ရပါ့မလဲ။
- သင္႐ုိးေတြ ျပင္ၾကပါ။
- သင္ၾကားေရးစနစ္ ျပင္ၾကပါ။
- စာေမးပဲြစနစ္ ျပင္ၾကပါ။
ေျပာရတာလည္း ေမာၾကပါၿပီ။
ကၽြန္မသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ . . . . . ။
စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ဧၿပီလ (၂၄) ရက္၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္
ေမကၡပညာေရးမဂ`ဂဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
ေခါင္းေဆာင္ဆိုသည္မွာ
ေေေေေ ေခါင္းေဆာင္ဆိုသည္မွာ
- Category: အက္ေဆး
- Published on Friday, 01 May 2015 01:07
- Written by ေမာင္ေခတ္
မဟာလူသားတို႔သည္ ေနရာမေ႐ြးဝင္ဆန္႔ႏိုင္စြမ္းရွိၾကသည္။ ႀကီးသည္ ငယ္သည္ ျမင့္သည္ နိမ့္သည္ဟူ၍ခြဲျခား ေလ့မရွိ။ ေသးငယ္သည္ဆိုၿပီး လ်စ္လ်ဴမ႐ႈ၊ ႀကီးမားသည္ဆိုၿပီးေတာ့လည္း မ႐ြံ႕ၾကေပ။
အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ပထမအႀကိမ္ျပည္တြင္းစစ္ပြဲကာလ ျဖစ္သည္။ အရာရွိတစ္ေယာက္သည္ တံတားေဆာက္ရန္ အတြက္ တပ္သားမ်ားက သစ္ပင္မ်ားခုတ္လွဲေနသည္ကို ႀကီးၾကပ္ေနရသည္။ လူအင္အားက နည္းလြန္းလွသျဖင့္ အလုပ္က မတြင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေနသည္။
ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို တစ္ေနရာမွၾကည့္ေနသည့္ အရာရွိႀကီးတစ္ဦးသည္ တံတားေဆာက္ေနရာသို႔လာၿပီး ႀကီးၾကပ္ ေနသည့္အရာရွိအား
"တံတားေဆာက္ေနတာ လူအင္အားမလုံေလာက္ဘူး ထင္တယ္"ဟုေမးလိုက္သည္။
"ဟုတ္ပါတယ္။ လူအင္အား အေတာ္ေလးလိုေနတယ္"ဟု အရာရွိငယ္က ျပန္ေျပာလိုက္သည္။
ထိုစဥ္ ျမင္းေပၚမွ အရာရွိႀကီးက
"ဒါဆိုရင္ မင္းကိုယ္တိုင္ ဘာျဖစ္လို႔ ဝင္မလုပ္တာလဲ"ဟုေျပာလိုက္ရာ အရာရွိငယ္သည္ ေအာင့္သက္သက္ျဖင့္
"ကၽြန္ေတာ္က အရာရွိပဲ။ ဘာေၾကာင့္ဝင္လုပ္ရမွာလဲ"ဟူ၍ တုံ႔ျပန္လိုက္ေလသည္။
ျမင္းေပၚမွ အရာရွိႀကီးက "ေအာ္ ဟုတ္ေပသားပဲ" ဟုတစ္ခြန္းသာေျပာၿပီး သူကိုယ္တိုင္ျမင္းေပၚမွဆင္းကာ တပ္သားမ်ားၾကားသို႔ဝင္ၿပီး လုပ္အားေပးေလသည္။ တံတားေဆာက္ၿပီးသြားေသာအခါ ထိုအရာရွိႀကီးက
"ေနာက္တစ္ခါ ဒီလိုလုပ္အားလိုတယ္ဆိုရင္ စစ္ေသနာပတိဆီကိုသာ အေၾကာင္းၾကားလိုက္ပါကြာ။ ငါကိုယ္တိုင္ ျပန္လာၿပီး လုပ္အားေပးပါ့မယ္"ဟုေျပာသြားေလသည္။
ထိုသူကား အေမရိကန္သမိုင္းတြင္ ထင္ရွားသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဝါရွင္တန္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေမာကၡပညာေရး မဂ`ဂဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
Tuesday, May 5, 2015
ေဒၚေနျခည္ေအဘီက သူ႕တပည့္မ်ားကို အဂၤလိပ္စကားေျပာေလ့က်င့္ေပးေနပံု
ပညာပါရမီကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ႔ ၊ ပညာပါရမီ စာၾကည့္တိုက္မွ ဦးစီး၍ ဖြင့္လွစ္ေသာ
အဂၤလိပ္စာ အေျပာစြမ္းရည္မ်ား ျမင့္မားရင့္က်က္ေစရန္
အခုလို တစ္ေယာက္ခ်င္းေလ့က်င့္ေပးေနေသာ
ဆရာမ ေဒၚေနျခည္ေအဘီ၏ ေစတနာေမတၱာ ပံုရိပ္လႊာ
Sunday, May 3, 2015
သာေကတၿမိဳ႕ ၊ ၂ေတာင္ရပ္ကြက္ ႐န္ေျပလံုးဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္း ၏ ရရက္ေျမက္ေန႔ ေအာင္ပြဲအခမ္းအနား လႈပ္ရွားမႈ ျမင္ကြင္း
သာေကတၿမိဳ႕ ရန္ေျပ ရပ္မိရပ္ဖတို႔ကို အမွဴးထား၍
ရန္ေျပ ရန္ေအာင္ျမင္ဓမၼရံု အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ ၊
ရန္ေျပပညာပါရမီကုသိုလ္ျပဳအဖြဲ႕တို႕ ပူးေပါင္းၿပီး က်င္းပေသာ
႐န္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
၊ သာေကတၿမိဳ႕ ၊ ၂ေတာင္ရပ္ကြက္
႐န္ေျပလံုးဆိုင္ရာ
ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္း၏ ရရက္ေျမက္ေန႔ ေအာင္ပြဲအခမ္းအနား လႈပ္ရွားမႈ ျမင္ကြင္း
ေအာင္ပြဲအခမ္းအနားအစီအစဥ္မ်ားကို မေရးေတာ့ပဲ
ယဥ္ေက်းလိမၼာ ကေလးမ်ားသီဆိုခဲ့တဲ့ သီခ်င္းအနည္းငယ္ကိုသာ
ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
ဓမၼစကူးလ္
ေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာ
(အထက္တန္းကိုေမွ်ာ္
တက္လွမ္းဖို႔ေနာ္။ဘာသာေမြလက္ဆင့္ကမ္းမို႔ လက္တြဲစို႔ေနာ္။ တို႔ေျမ တို႔ေသြးသားတို႔ေရ
အားေပးလို႔ တို႔ေတြသိပ္ေပ်ာ္ ပညာေဖာ္ အၾကင္နာေဘာ္ ေန႔မအား ညမနား တို႔မ်ားအေပါင္းအေဖာ္
စုေပါင္းအားနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ၾကမာ္ေနာ္ …ဓမၼစကူးလ္ ေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာေနာ္….)၂
မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားက
ငါတို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ပါေနာ္ ။ သမိုင္းေပးတာ၀န္ေတြပဲ အသည္းစြဲမွတ္ေနာ္ ။ အခက္ခဲေတြလည္း အားခဲလို႔
ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္ေနာ္ ။ အမ်ားအတြက္သာဆိုရင္ေတာ့ တြဲလက္ေတြခိုင္ျမဲေစေပါ့ ။ စြမ္းသမွ်ထမ္းၾက
လမ္းျပလို႔ လွမ္းလာပါလွည့္ေနာ္ ။
(အထက္တန္းကိုေမွ်ာ္……………………………………………………………………………………………………………မ်ားစြာေနာ္
။)၂
(မ်ဳိးဆက္သစ္…………………………………………………………………………………………………………..လွမ္းလာပါလွည့္ေနာ္)
(အထက္တန္းကိုေမွ်ာ္……………………………………………………………………………………………………………မ်ားစြာေနာ္
။)၂
(စုေပါင္းအားနဲ႔
ေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ေနာ္ ဓမၼစကူးလ္ ေထာင္ေသာင္းေပါင္းမ်ားစြာေနာ္)
လိမၼာယဥ္ေက်း မ်ဳိးဆက္ေသြး
(တို႔လူငယ္လသားသမီးမ်ားသည္ ယဥ္ေက်းလိမၼာေစရန္ သင္တန္းမ်ားတက္ေရာက္ျခင္းသည္
အတိုင္းအဆမရွိပဲ တို႔ယဥ္ေက်းလာမည္ ။ အာရွမွာ ျမန္မာကသာ လိမၼာယဥ္ေက်းျပမည္ ။ မ်ဳိးဆက္သစ္တို႔
စိတ္ထဲမွာ ယဥ္ေက်းစြာ ႏိုင္ငံတိုးတက္မည္။ ) ၂
သင္တန္းမ်ားဖြင့္လွစ္ျခင္းသည္ လူငယ္ေတြလိမၼာတိုးတက္ေစဖို႔႔ျဖစ္ေပသည္။
သင္တန္းမ်ား တက္ေရာက္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံလူမ်ိဳးႏွင့္ ဘာသာအက်ိဳးရွိမည္။
(တို႕လူငယ္
----------------------------------------------------တိုးတက္မည္)၂
(သင္တန္းမ်ား
--------------------------------------------------အက်ိဳးရွိမည္)
အသိစိတ္မွာ ထာ၀စဥ္
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကုိုသြားရင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္၀တ္ဆင္ ၾကည္လင္ႏွလံုး
ဘ၀င္မွာအၿပံဳးေအးျမပါေစအစဥ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ေရာက္ရင္ စီးတဲ့ ဖိနပ္ကိုခၽႊတ္၀င္
ၾကင္လင္ႏွလံုး ဘ၀င္မွာအၿပံဳး ေအးျမပါေစအစဥ္
(ဘုရားနဲ႔ သံဃာေတြ႕ရင္ ေခါင္းကို ဦးညႊတ္ခ်ကာပင္
လက္စံု ဆယ္္ျဖာမိုးကာ ရွိခိုးဦးတင္ ယဥ္ေက်းလိမၼာ ကေလးမ်ား အသိစိတ္မွာ ထာ၀စဥ္ အဲ့ဒါ
ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္…….ဘုန္းဘုန္းတို႕ကိုေလွ်ာက္ရင္
အသံုးအႏွုန္းေလးေတြ မမွားေစခ်င္ ဆရာေတာ္ဘုရား ……..မွန္ပါဘုရား ……..ေျပာၾကားပါအစဥ္
)
(ဆရာေတာ္ဘုရား ……..မွန္ပါဘုရား ……..ေျပာၾကားပါအစဥ္)၂
၃.၅.၂၀၁၅
ဓမၼစကူးလ္
ေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာ
(အထက္တန္းကိုေမွ်ာ္
တက္လွမ္းဖို႔ေနာ္။ဘာသာေမြလက္ဆင့္ကမ္းမို႔ လက္တြဲစို႔ေနာ္။ တို႔ေျမ တို႔ေသြးသားတို႔ေရ
အားေပးလို႔ တို႔ေတြသိပ္ေပ်ာ္ ပညာေဖာ္ အၾကင္နာေဘာ္ ေန႔မအား ညမနား တို႔မ်ားအေပါင္းအေဖာ္
စုေပါင္းအားနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ၾကမာ္ေနာ္ …ဓမၼစကူးလ္ ေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာေနာ္….)၂
မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားက
ငါတို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ပါေနာ္ ။ သမိုင္းေပးတာ၀န္ေတြပဲ အသည္းစြဲမွတ္ေနာ္ ။ အခက္ခဲေတြလည္း အားခဲလို႔
ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္ေနာ္ ။ အမ်ားအတြက္သာဆိုရင္ေတာ့ တြဲလက္ေတြခိုင္ျမဲေစေပါ့ ။ စြမ္းသမွ်ထမ္းၾက
လမ္းျပလို႔ လွမ္းလာပါလွည့္ေနာ္ ။
(အထက္တန္းကိုေမွ်ာ္……………………………………………………………………………………………………………မ်ားစြာေနာ္
။)၂
(မ်ဳိးဆက္သစ္…………………………………………………………………………………………………………..လွမ္းလာပါလွည့္ေနာ္)
(အထက္တန္းကိုေမွ်ာ္……………………………………………………………………………………………………………မ်ားစြာေနာ္
။)၂
(စုေပါင္းအားနဲ႔
ေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ေနာ္ ဓမၼစကူးလ္ ေထာင္ေသာင္းေပါင္းမ်ားစြာေနာ္)
လိမၼာယဥ္ေက်း မ်ဳိးဆက္ေသြး
(တို႔လူငယ္လသားသမီးမ်ားသည္ ယဥ္ေက်းလိမၼာေစရန္ သင္တန္းမ်ားတက္ေရာက္ျခင္းသည္
အတိုင္းအဆမရွိပဲ တို႔ယဥ္ေက်းလာမည္ ။ အာရွမွာ ျမန္မာကသာ လိမၼာယဥ္ေက်းျပမည္ ။ မ်ဳိးဆက္သစ္တို႔
စိတ္ထဲမွာ ယဥ္ေက်းစြာ ႏိုင္ငံတိုးတက္မည္။ ) ၂
သင္တန္းမ်ားဖြင့္လွစ္ျခင္းသည္ လူငယ္ေတြလိမၼာတိုးတက္ေစဖို႔႔ျဖစ္ေပသည္။
သင္တန္းမ်ား တက္ေရာက္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံလူမ်ိဳးႏွင့္ ဘာသာအက်ိဳးရွိမည္။
(တို႕လူငယ္
----------------------------------------------------တိုးတက္မည္)၂
(သင္တန္းမ်ား
--------------------------------------------------အက်ိဳးရွိမည္)
အသိစိတ္မွာ ထာ၀စဥ္
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကုိုသြားရင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္၀တ္ဆင္ ၾကည္လင္ႏွလံုး
ဘ၀င္မွာအၿပံဳးေအးျမပါေစအစဥ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ေရာက္ရင္ စီးတဲ့ ဖိနပ္ကိုခၽႊတ္၀င္
ၾကင္လင္ႏွလံုး ဘ၀င္မွာအၿပံဳး ေအးျမပါေစအစဥ္
(ဘုရားနဲ႔ သံဃာေတြ႕ရင္ ေခါင္းကို ဦးညႊတ္ခ်ကာပင္
လက္စံု ဆယ္္ျဖာမိုးကာ ရွိခိုးဦးတင္ ယဥ္ေက်းလိမၼာ ကေလးမ်ား အသိစိတ္မွာ ထာ၀စဥ္ အဲ့ဒါ
ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္…….ဘုန္းဘုန္းတို႕ကိုေလွ်ာက္ရင္
အသံုးအႏွုန္းေလးေတြ မမွားေစခ်င္ ဆရာေတာ္ဘုရား ……..မွန္ပါဘုရား ……..ေျပာၾကားပါအစဥ္
)
(ဆရာေတာ္ဘုရား ……..မွန္ပါဘုရား ……..ေျပာၾကားပါအစဥ္)၂
Subscribe to:
Posts (Atom)
ေမကၡပညာေရးမဂ`ဂဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။